Gå til innhold

Musikksingler på minnepinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns det er en genial ide - - - men bruksområdet er jo nesten null.

Jeg har tenkt tanken om at en MP3 spiller uten minne, med USB port burde være et mye bedre alternativ enn en med fast minne.

Da kunne du ha lomma full av forskjellig musikk på forskjellige pinner - byttelåne og stå i.

 

Dagens forsøk på å tvangskapre markeder med proprietære løsninger har en dårlig skjult agenda. Pengemaskinene fører bare til eledighet for oss som bare vil høre litt musikk.

Så Sony og Ipod ? - ut for min del.

 

Hvorfor ikke begge deler? Hvorfor enten eller?

 

En MP3 spiller med *fast* minne og en usb port på? aah...

Lenke til kommentar
Det er jo totalt irrelevant at det er "bedre" å legge en singel på en minnepenn enn en CD.

 

 

Irrelvant? Var det ikke erstatning for CD-singler som et fysisk medium vi snakker om her? Du får da vitterlig kjøpt CD-singler elektronisk også om du ønsker det!

Det ene utelukker som kjent ikke det andre.

Endret av Arctic
Lenke til kommentar
Ser for meg at folk går rundt med 30 usb-minnepenner på fest liksom.

 

Men hvem går på fest med 30 CD-singler da? Hvis du mener man skal stoppe alt salg av singler på et fysisk medium, så er det greit nok. Men at en minnepinne skulle være noe verre å gå rundt med enn en CD-plate ser jeg ikke helt for meg.

 

Her har du et veldig godt poeng! Ville heller ha gått med 30 minnepinner ja. Men det beste er jo å ha alle singlene på èn minnepinne.

Lenke til kommentar
Det er jo totalt irrelevant at det er "bedre" å legge en singel på en minnepenn enn en CD.

 

 

Irrelvant? Var det ikke erstatning for CD-singler som et fysisk medium vi snakker om her? Du får da vitterlig kjøpt CD-singler elektronisk også om du ønsker det!

Det ene utelukker som kjent ikke det andre.

 

Nei...vi snakker om hvor idiotisk en ide kan være. Og denne er på topp10 listen min.

 

Vi trenger ingen erstatning for CD-singler. Vi har det allerede : musikkfiler.

Lenke til kommentar

Hvis ikke platebransjen begynner å tenke nytt, både i forhold til behandlingen av deres kunder og markedet generelt, vil de fort ende samme skjebne som dinosaurene gjorde.

 

Musikk på minnepenn var det mest ubrukelige forslaget jeg har lest på lenge. Ikke bare forurenser det kraftig, men også ganske tungvindt å ha 60 usb-pinner for 60 singler. Da er det bedre med en stor minnepinne man kan fylle opp.

 

De burde heller ta opp konkurransen med Itunes og andre musikkselskap. Tilbyr man musikk uten drm som fritt kan konverteres til ønskelig format med rask nedlastningstid og for en liten penge, vil man tjene mer enn å selge musikk på USB pinner.

 

Flere som jeg kjenner som velger heller å betale for seg på Itunes med en relativ rask nedlastningstid enn å ventge førti år og førti breie på at man skal få lastet det ned via en torrent som man selvfølgelig har lett etter lenge. (Det er selvfølgelig ikke snakk om topp ti musikk).

 

Nå som Itunes senket prisen for DRM fri musikk, så var jo det et bedre salgsfremmende tiltak enn dette. Skulle bare ønske at man kunne laste ned det man hadde kjøpt så mange ganger man ville ned til sin egen pc.

Lenke til kommentar
Vi trenger ingen erstatning for CD-singler. Vi har det allerede : musikkfiler.

 

Musikk distribueres i dag på en hel del forskjellige medier. At de begynner å selge musikk på minnepinner, mest sannsynlig parallelt med de tradisjonelle CD-singlene skulle da ikke utgjøre noe problem for de som kjøper eller stjeler musikken sin elektronisk. Selv om det er utenkelig for deg å kjøpe en singel eller CD-plate i butikken, så er det fortsatt et marked for andre. Innse nå at alle ikke tenker som deg.

Det er bare to alternativer her: Singelsalget på fysisk medium fortsetter å synke i samme takt det gjør i dag, men det kan også stabilisere seg, eller gå opp. Begge parter er fornøyd. Kan det bli bedre?

 

Og som jeg sa, det ene utelukker ikke det andre!

 

Musikkbransjen stopper naturligvis ikke alt salg av elekronisk musikk over natta fordi de skal prøve ut minnepinner - selv om du nesten får det til å høres slik ut.

Lenke til kommentar

Slik loven er idag så har du flere rettigheter på et fysisk produkt enn det "virituelle". Derfor er det ikke bare plateselskapene som må fornye seg men også molboland Norge. Hvis du f.eks får et defekt "virtuell" produkt kan det være vanskelig/problematisk å benytte reklamasjonsretten osv... Hvordan skal man løse "angrerett" på virtuelle kjøp osv osv...

 

Vi som brukere ser helt klart fordelen med å få filene levert i dataformat. På den måten vil et lån fra en kamerat være copy&paste og ikke kreve mye energi. Det er ikke her problemet til plateselskapene ligger, det skjer først når neste kamerat kopierer av deg igjen osv osv osv...

 

Hovedproblemet for dem blir at 1 salg kan potensielt drepe mersalg til andre i din klan. Veldig ofte er det anbefalinger fra venner og kjente som bestemmer ditt neste kjøp. Men når du har allerede "kopiert" anbefalingen så tjener plateselskapet penger.

(Dette kan du seff gjøre med å rippe cden osv, men da snakker vi plutselig 5-10 min arbeid mot 20 sekunder i kopiering.)

 

På et eller annet tidspunkt må plateselskapene pull-the-plug å selge sanger over internett som hovedkilde. Først da er det prisen som bestemmer om jeg ønsker å ha en lovlig eller ulovlig kopi.

Lenke til kommentar
Musikkbransjen stopper naturligvis ikke alt salg av elekronisk musikk over natta fordi de skal prøve ut minnepinner - selv om du nesten får det til å høres slik ut.

 

Jaha?

 

Jeg har ikke bekymret meg en et sekund for at minnepenne vil bremse noesomhelst egentlig. Jeg bare sa at det er det de ønsker skal skje (at fysiske format som de styrer skal være den ledende formen for musikkdistribusjon). I tillegg syns jeg idéen er idiotisk uansett hvordan den blir mottatt av markedet.

Lenke til kommentar

Så Arctic er det ingen som " stjeler musikken sin elektronisk".

Antar du referer til fildeling mellom musikkvenner, men her er ingenting hverken sjålet, blitt borte, eller tapt på annen måte.

Musikkmaffiaen, som ditt utsagn repressenterer, må finne nye ord, men stjele er helt toskete.

Hvis du tar bilde av et maleri - stjeler du det da ?

En som maler et bilde gjør det vel for å vise det fram ? Og for å gjøre det kjent ?

 

Når du bruker ordet stjele istedenfor kopiere, er det å vri sannheten på en måte som har en dårlig skjult hensikt. Verden går framover og musikkbransjen må bare innfinne seg med den, det har alle andre bransjer vært nødt til.

Lykek til !

Lenke til kommentar

Musikk automater hadde vært en løsning, du kjøper musikk og får en kode på kjøpet ditt, så tar du med deg minne pinnen din å setter den i automaten, taster inn koden og så overføres sangene.

 

men fortsatt så synes jeg fysiske medier er steinaldersk og distrubisjon over internett må da være mye mere kostnads effektivt?

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar

Hvorfor produsere et unødvendig lagringsmedie og unødvendig kjøre de verden rundt for at unødvendig personell skal bruke unødvendige lokaler til å selge musikk som man muligens må kjøre et unødvendig æren innom en av disse unødvendige lokalene for å få kjøpt, når man kan gjøre det så mye enklere, raskere, miljøvennlig og effektivt ved å selge og kjøpe direkte over nett?

 

Jeg synes Radiohead har vært fremsynte og tatt i bruk mulighetene på en glimrende måte: Artikkel

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det er klart at internett er veldig mye mer miljøvenlig enn fysiske medier. Dette er faktisk første gang jeg innser hvor mye miljøet kunne blitt spart for hvis all musikkhandel gikk over internett.

Lenke til kommentar

Lseser flere poster her med bare krittikk. Huskeer for en stund tilbake å ha lest en stor post et forum der brukere krittiserte musikkbransjen for å overprise CD-er. Å at de ba om at folk piratkopierte. Mange mente at løsningen var å gi ut nedlastbar musikk, eller musikk slik at det var lettere å få inn på en bærbar enhet el.

 

Hva vil dere de skal gjøre?

 

Det er helt klart marked for dette i den moderne verden vi lever i.

Lenke til kommentar
Hvordan skal dette bli mulig å gjennomføre for alle de DJ'ene som på verdensbasis fortsatt holder seg på cd formatet? 750 identiske minnepenner i hver koffert? :p

De blir nok i likhet med CDer merket med logo, navn og andre kjennetegn. I tillegg vil de nok i likhet med CDer bli solgt med en passende designet emballasje/oppbevaringsdings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...