Gå til innhold

Musikksingler på minnepinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

huh... dette tror jeg er noe av det dummeste jeg har vært borti...

1. man får ikke spilt av musikken i bil eller hjemme på vanlig stereoanlegg

2. det er alt for liten lagringskapasitet til at noen kommer til å fortsette å bruke den, og de blir bare kastet etter en stund

3. har en misstanke om at 60,- for en singel på en ubrukelig USB-pinne er for dyrt til at noen gidder å engang virdere å kjøpe den

4. like dyrt som/dyrere enn cd, mindre brukervenlig, og mest sannsynelig dårligere lydkvalitet - hva velger vi liksom? :-/

5. ingen vet enda hvilket format det kommer i, og ingen vet heller om det kreves å installeres noe spesielt program for å spille av filene (ville ikke overaskes)

Lenke til kommentar
huh... dette tror jeg er noe av det dummeste jeg har vært borti...

1. man får ikke spilt av musikken i bil eller hjemme på vanlig stereoanlegg

2. det er alt for liten lagringskapasitet til at noen kommer til å fortsette å bruke den, og de blir bare kastet etter en stund

3. har en misstanke om at 60,- for en singel på en ubrukelig USB-pinne er for dyrt til at noen gidder å engang virdere å kjøpe den

4. like dyrt som/dyrere enn cd, mindre brukervenlig, og mest sannsynelig dårligere lydkvalitet - hva velger vi liksom? :-/

5. ingen vet enda hvilket format det kommer i, og ingen vet heller om det kreves å installeres noe spesielt program for å spille av filene (ville ikke overaskes)

 

Bare vær negativ du. Platebransjen hadde vel ikke funnet på dette hvis de ikke tror det ville blitt noe fortjeneste.

Lenke til kommentar
Det er foreløpig ikke kjent hvor stor kapasitet minnepinnene har, men vi antar det er snakk om 16-32 MB-utgaver.

Jeg vil gjette på et hakk større: 32-64MB. Grunn: De fleste produsentene har faset ut produksjon av mindre flashbrikker enn det. For øyenlikket er 256Mbit (32MB) det minste Samsung har i salg men de blir sikkert faset ut snart. Dermed blir 512Mbit (64MB) de minste masseproduserte flashbrikkene av den billige typen.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
huh... dette tror jeg er noe av det dummeste jeg har vært borti...

1. man får ikke spilt av musikken i bil eller hjemme på vanlig stereoanlegg

2. det er alt for liten lagringskapasitet til at noen kommer til å fortsette å bruke den, og de blir bare kastet etter en stund

3. har en misstanke om at 60,- for en singel på en ubrukelig USB-pinne er for dyrt til at noen gidder å engang virdere å kjøpe den

4. like dyrt som/dyrere enn cd, mindre brukervenlig, og mest sannsynelig dårligere lydkvalitet - hva velger vi liksom? :-/

5. ingen vet enda hvilket format det kommer i, og ingen vet heller om det kreves å installeres noe spesielt program for å spille av filene (ville ikke overaskes)

 

Mange gode punkter. Men er litt usikker på punkt 1. Det betinger at man har rett utstyr. Blir dette enn populær måte å selge musikk på, så vil utstyrsprodusentene følge opp med mer utstyr som håndterer denne avspillingsmetoden. Kan jo bare se på iPod. Spørsmålet blir om man gidder å gå til innkjøp at nytt utstyr kun p.g.a av denne avspillingsmuligheten. Tror nok dette blir mest interessant for de som allerede har denne muligheten i eksisterendes utstyr, eller at dette er som følger med når man kjøper seg nytt utstyr (av andre grunner).

 

Morsom tanke, men jeg tror ikke dette blir så interresant for kun noe få sanger. Har ikke behov for en haug med usb pinner liggendes, er mye mer praktisk med kun en, eller noen veldig få. Og da beveger man seg mer over til MP3 spiller markedet.

Lenke til kommentar

Det er bra at platebransjen begynner å skjønne at ny teknologi ikke er et hinder og noe som ødelegger for dem, men at de heller må se mulighetene!

 

Egentlig er jo det å selge mp3 på internett genialt! Det må jo koste litt å produsere en cd, sende den rundt til butikker, og provisjon til artister og butikker... De fleste bedrifter ønsker å ta i bruk ny teknologi for å spare penger, men platebransjen mener ny teknologi ødelegger for dem. . . Jeg mener platebransjen vil forsvinne siden det snart ikke er bruk for dem lenger. Hadde de vert tidligere ute hadde kanskje platebransjen hatt en nettbutikk som er større en Apple sin?

 

Musikk på minnepinne høres bare ut som en ny "cd"... Hvorfor må de absolutt selge et fysisk produkt? 60 kroner for en singel på minnepinne høres dyrt ut.. Men hvem vet, kanskje folk må bytte ut cd-hyllene med minne-penn-skuffer?

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært smartere å designe en sømløs bluetooth/wifi løsning der folk kan laste ned musikken direkte fra butikken de er i? En jæla usb-minnepenn er jo helt jalla. Ser for meg at folk går rundt med 30 usb-minnepenner på fest liksom.

 

Dette er et desperat forsøk på å holde markedet på fysiske format. Egentlig ganske komisk.

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

Jeg skal i allfall ha noen slike! Blir det en flopp å forsvinner fra markedet etter kort tid, så får disse samleverdi. :thumbup:

Ser forøvrig ikke hvorfor det skulle være så mye vanskeligere å selge 1 sang på en minnebrikke fremfor 1 sang på en vanlig CD-plate du vertfall ikke kan bruke til noe som helst annet om man skulle føle for det.

Største ankepunktet er vel faktisk kapasiteten med tanke på å utvide innholdet med videoer etc. Her har den gamle CD-singelen ironisk nok plass til mange ganger så mye innhold. Nå er det selvfølgelig ingen problem å få større minnepinner, men de koster jo litt mer.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet det Er mulig å sille av i bil og på hjemme-stereoen. men er ikke alle (jeg for eks) som for eks vil bytte ut en spiller man allerede har i bilen til 7-15 000,- bare bare for å kunne spille av USB pinner, som det enda ikke er sikkert at vil fungere uansett, pga det er fremdeles ukjent hvilket format filene kommer i.

 

skal ikke bare se ned på dette, men ut ifra det jeg kan se så langt, ser jeg egentlig kun 2 fordeler med dette, og det er at de er mindre enn CD-er, og tåler mer juling.

 

"Platebransjen hadde vel ikke funnet på dette hvis de ikke tror det ville blitt noe fortjeneste." njaaa.. da kjenner du nok ikke platebransjen godt nok. de har funnet på mye rart gjennom årene, hehehe :)

Lenke til kommentar

Syns det er positivt at plateselskapet er villig til å prøve nye veier (forde om dette kanskje ikke er den beste løsningen). Viktig å huske på at dette er til ungdom som sitter stort sett på datamaskinen å høre på musikk, så jeg stiller meg veldig positiv til dette.

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært smartere å designe en sømløs bluetooth/wifi løsning der folk kan laste ned musikken direkte fra butikken de er i? En jæla usb-minnepenn er jo helt jalla. Ser for meg at folk går rundt med 30 usb-minnepenner på fest liksom.

 

Dette er et desperat forsøk på å holde markedet på fysiske format. Egentlig ganske komisk.

 

 

 

Fra DailyTech:

I really gotta wonder what genius thought this distribution method up. Probably the same one that thought suing people, even though it's a money-loser and increases the prices of music, further encouraging piracy, was a good idea.

The whole point of technology progress today is to move away from physical distribution methods towards digital over-the-internet ones. Do they want to be leading the engine of change, or get dragged along by it?

 

enig.. Platebransjen må skifte foretningsmodell, ikkje komme med nye "kule" fysiske produkt..

Endret av thotved
Lenke til kommentar
Ser for meg at folk går rundt med 30 usb-minnepenner på fest liksom.

 

Men hvem går på fest med 30 CD-singler da? Hvis du mener man skal stoppe alt salg av singler på et fysisk medium, så er det greit nok. Men at en minnepinne skulle være noe verre å gå rundt med enn en CD-plate ser jeg ikke helt for meg.

Lenke til kommentar
Ser for meg at folk går rundt med 30 usb-minnepenner på fest liksom.

 

Men hvem går på fest med 30 CD-singler da? Hvis du mener man skal stoppe alt salg av singler på et fysisk medium, så er det greit nok. Men at en minnepinne skulle være noe verre å gå rundt med enn en CD-plate ser jeg ikke helt for meg.

 

Det er jo totalt irrelevant at det er "bedre" å legge en singel på en minnepenn enn en CD. Verden har gått sjumilssteg på distribusjon av musikk siden CD-singelen ble oppfunnet. Hvorfor skal plutselig vi hoppe mange skritt tilbake for å få noe som er litt bedre??

Lenke til kommentar

Jeg syns det er en genial ide - - - men bruksområdet er jo nesten null.

Jeg har tenkt tanken om at en MP3 spiller uten minne, med USB port burde være et mye bedre alternativ enn en med fast minne.

Da kunne du ha lomma full av forskjellig musikk på forskjellige pinner - byttelåne og stå i.

 

Dagens forsøk på å tvangskapre markeder med proprietære løsninger har en dårlig skjult agenda. Pengemaskinene fører bare til eledighet for oss som bare vil høre litt musikk.

Så Sony og Ipod ? - ut for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...