Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Merker at jeg har falt litt av lasset når det gjelder komponenter det siste året, og nå har jeg behov for å oppgradere mitt slitne s939-system.

Jeg har behov for ny CPU, HK, RAM og sikkert PSU også (har en eldre 400-watter). Skjermkort (7800GT) og disker beholdes.

Har sett for meg et Intel-system denne gangen, gjerne Quad-core men det er ikke et must.

Har budsjett på rundt 5000,- men kan overstige.

Har vifteløst HK i dag, så jeg vil fortsatt ha et vifteløst HK.

Kom med innspill og forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lønner seg vel alltid å "være litt på forskudd" :)

Men det var det budsjettet ditt da. Mulig du kommer rundt 5000,- med de billigste av dagens DDR3 komponenter?

Og hvis du velger de billigste så spørs det hvor lenge det går før du ramler av lasset igjen :roll:

Sånn er det jo alltid innen dataverden, valgets kvaler hver eneste gang :blush:

Lenke til kommentar

Om du ikke bruker 3D noe særlig så behold ditt 7800GT og gå for kentsfield, men om du driver på med 3D (Spilling, Benching etc. etc.) så kaster du ditt gamle 7800GT i søppla (Eller gir det bort til en venn) og kjøper deg Spirografs Ultimate Upgrade .

Om de 414,- mer enn 5000,- blir for mye for deg så kjøper du enten en E4400 og betaler bare 141,- mer enn 5000,- eller en E2140 og betaler kun 4872,- eksl. frakt :)

Med tanke på lett overklokking er E4400 det beste alternativet da den har en multiplier på 10x mot 7x som er på E6550 og 8x som er på E2140. (FSBxMP=CPU-Clock)

Lenke til kommentar
Om du ikke bruker 3D noe særlig så behold ditt 7800GT og gå for kentsfield, men om du driver på med 3D (Spilling, Benching etc. etc.) så kaster du ditt gamle 7800GT i søppla (Eller gir det bort til en venn) og kjøper deg Spirografs Ultimate Upgrade .

Om de 414,- mer enn 5000,- blir for mye for deg så kjøper du enten en E4400 og betaler bare 141,- mer enn 5000,- eller en E2140 og betaler kun 4872,- eksl. frakt :)

Med tanke på lett overklokking er E4400 det beste alternativet da den har en multiplier på 10x mot 7x som er på E6550 og 8x som er på E2140. (FSBxMP=CPU-Clock)

Hey, den var fin :-)

Jeg skal beholde 7800GT'n en stund til, så da kan jeg koste på meg en raffere CPU. Men lønner det seg da å kjøre på med en kraftigere dual-core, eller bør jeg opp på quad?

Mulig jeg også drøyer PSU-kjøp, siden den jeg har i dag bør holde litt til.

Takk for hjelpen alle!

Lenke til kommentar

I stua har jeg behov for noe som dytter HD-materiale uten at det hakker, bruks/kontor-PC-en har jeg ikke hatt behov for å oppgradere før nå. Spiller lite på PC, og jeg ser at 7800GT klarer å dra Orange Box og da er det godt nok. Det er Vista jeg sliter med, der er dagens CPU for dårlig. Holder på å få mark hver gang det skal startes/switches et program

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...