olatve Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hei! Hvordan får jeg slått av den interne blitzen på Nikons D80?? Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Bruke et annet program enn auto, og ikke trykke på blitz knappen? Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Som Gerber sier, sett kamera i program P. Les også manualen Lenke til kommentar
olatve Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Som Gerber sier, sett kamera i program P. Les også manualen takk for svarene. Så det går ikke an i auto modus å slå av blitzen! Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Nei, da bestemmer kameraet hva som er best for deg Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Som Gerber sier, sett kamera i program P. Les også manualen takk for svarene. Så det går ikke an i auto modus å slå av blitzen! Program P er også en slags auto modus hvor kameraet sammenligner lysmålingen med en database for å bestemme optimale verdier for blender og lukkertid. Den vil for eksempel (som oftest) kjenne igjen et portrettbilde og gi deg en stor blenderåpning for å kaste bakgrunnen ut av fokus. Men blitsen får du altså styre selv med dette programmet. Så før du lærer deg å bruke de semi-automatiske (A og S) og manuelle (M) programmene vil jeg anbefale å bruke P. Etter min erfaring får man oftere mer vellykkede bilder med P enn med Auto (samboeren min tar stort sett alle bildene med P, og mange av de blir meget fine). Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Går fint an å slå av blitzen i auto her værtfall. Hold inn knappen som ser ut som et lyn som ligger til venstre under blitzen(knappen over BKT) - og vri på hjulet du har ved tommelen. På skjermen på toppen skal det komme bilde av det samme lynet som knappen du holder inn, med et halvkryss over. Satser på at det var dette du mente. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Går fint an å slå av blitzen i auto her værtfall. Hold inn knappen som ser ut som et lyn som ligger til venstre under blitzen(knappen over BKT) - og vri på hjulet du har ved tommelen. På skjermen på toppen skal det komme bilde av det samme lynet som knappen du holder inn, med et halvkryss over. Satser på at det var dette du mente. Rett! Ingen program lar seg ikke overstyre når det gjelder blits. Framgangsmåted er annerledes fra deg til meg, men samme resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå