Mottiman Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Vi har et prosjekt på skolen om Verdens Syn På Islam. Og som tittelen sier, hva er deres syn på Islam/hva forbinder dere med Islam/Muslimer? Lenke til kommentar
tungaa Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 -.-' Det er vel en oppgave du har fått? - Haha. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Verdens Syn På Islam. Forumet er ikke hele verden Jeg har egentlig ingen formening om Islam bortsett fra at jeg har lært at det er en svær religion på skolen Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Min mening. Islam er teit og burde fobys. Endret 19. oktober 2007 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
molok69 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har ikke så mye kunnskap om Islam men jeg antar den har en del likhetstrekk med andre kjente religioner. Altså basert på menneskers usikkerhet og uvitenhet, lovnader om det gode og trussler med det onde! Muslimer er vel forskjellige, men alle som er overbevisst en tro virker for meg en smule "hjernevaskede" og da finner jeg det vanskelig å stole på vedkommede! Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Verdens Syn På Islam. Forumet er ikke hele verden Jeg har egentlig ingen formening om Islam bortsett fra at jeg har lært at det er en svær religion på skolen Samme f.. Hehe. Bare si hva du syns du Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er ikke noe "galt" med selve Islam men heller de som VRIR/tolker koranen "anderledes" som ofte er da Ekstremister ?;O Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er en religion som alle andre. Det er ingenting ved islam som skiller seg spesielt ut. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Min mening.Islam er teit og burde fobys. javel... -hva er det som gjør Islam teitere enn andre religioner? Islam i likhet med jødedummen og kristendummen innholder agendaer som strider i mot Norsk lov så ja, alle disse religionene burde i grunn vært forbudt. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 engi, bortsett fra Buddhisme Det er vell Islam, kristendommen og jødedommen som er problemet imo Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Islam er en religion, og mitt syn på religion er at det er en del av roten til det onde som finnes. Ikke at religionen i seg selv er ond, det er menneskets tolkning av religionen som er i mange tilfeller ond. Islam er og som mange andre religioner, full av selvmotsigelser og løgner. Den forteller den historien leseren vil at den skal fortelle, og det leseren gjør er å fortelle sin tolkning til andre. I mange land som Afghanistan, blir Koranen tolket for folket, ikke av folket. Jeg har tro på at vi kunne levd i perfekt koeksistens alle sammen om det ikke hadde vært for disse tolkningene av de religiøse skriftene. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 engi, bortsett fra Buddhisme Det er vell Islam, kristendommen og jødedommen som er problemet imo Innbyggerne på Sri Lanka ville nok være uenig der... Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Islam og all annen form for troen på gud er sprøyt! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Islam og all annen form for troen på gud er sprøyt! Einig, men på ein måte er det viktig å ha noko å tru på meiner eg. Islam er ein viktig religion for mange folk. Med ein gong ein høyrer ordet islam og muslim tenker ein på terroristar, dette er ei vrangforestilling. Vi har blitt fora med forestillingar om at alle Muslimar o.l. har eit spesielt hat mot vesten, og verden generelt. Mykje av dette er media sin feil. Islam er ei trusretning som for all del bør respekterast. Ho har ført til mange kulturskattar (bygninger, landemerker osv) som ein med litt kulturell sans for all del burde sjekke ut. Det kjem ikkje berre vonde ting ut av religionen(ane), sjølv om det ofte kan virke slik. Den brøkdelen som representerar Islam pr. dags dato er jo faktisk ekstremistar som debuterar på tv i form av terrorhandlingar. Då gløymer vi raskt det mangfoldet med vanlege folk som absolutt har null tilknytning til desse ekstremistane. Dei lev som du og eg, berre ynskjer å få hjula til å gå rundt utan så altfor mykje innblanding i liva sine. Det går fort å skjere alle under ein kam, i alle fall med den mediadekninga vi har i dag. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Enig at man må ha noe å tro på, men det noe skal ikke være en gud som noen sa eksisterte for ørten år siden, Tro på deg selv! Tro på dine nærmeste! Tro på menneskeheten! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg hopper på vogna, og sitter på lokomotivet ved navn Islam, og fyrer kull i kjelen for å få størst mulig fart utenfor stupet! Bare synd alle passasjerene, også kjent ved navnet "argumenter", ser ut til å ha hoppet av på forrige stasjon. La oss plukke på noen passasjerer før vi fyrer på mer kull. 2: The Cow 2:1 Alif. Lam. Mim. 2:2 This is the Scripture whereof there is no doubt, a guidance unto those who ward off (evil). 2:3 Who believe in the Unseen, and establish worship, and spend of that We have bestowed upon them; 2:4 And who believe in that which is revealed unto thee (Muhammad) and that which was revealed before thee, and are certain of the Hereafter. 2:5 These depend on guidance from their Lord. These are the successful. 2:6 As for the Disbelievers, Whether thou warn them or thou warn them not it is all one for them; they believe not. 2:7 Allah hath sealed their hearing and their hearts, and on their eyes there is a covering. Theirs will be an awful doom. 2:8 And of mankind are some who say: We believe in Allah and the Last Day, when they believe not. 2:9 They think to beguile Allah and those who believe, and they beguile none save themselves; but they perceive not. 2:10 In their hearts is a disease, and Allah increaseth their disease. A painful doom is theirs because they lie. Så. Allah har: A Hindret oss i å høre sannheten B Har hindret oss i å se sannheten C Har en grusom skjebne (en evighet i tortur) i vente for oss -- på grunn av punkt A og B Som fører til konklusjonen: Dersom det er ondt å straffe noen for noe de ikke har mulighet til å gjøre noe med, så er Allah en ond gud. Vi skal selvfølgelig ikke legge oss opp i enkeltsitater -- men nå er jo koranen det uforandrede budskapet fra guden Allah som skal tolkes bokstavelig. *Lesser på med kull* *Tuuuuuut - tuuuu...* Bleh. Gidder ikke. Her er noen av de 711 urettferdighetene i koranen: http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/inj/long.html (Urettferdighet definert av sekulære: For eksempel brenning av oss som ikke har mulighet til å tro) 52 mer eller mindre kvinnefiendtlige deler: http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/women/long.html Her er noe av det åpenbart uvitenskapelig tullet Allah har sagt: http://www.skepticsannotatedbible.com/qura...ience/long.html Og her er 24 selvmotsigelser: http://www.skepticsannotatedbible.com/qura...ra/by_name.html Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) *Kremt* Bibelen er ikke no bedre på fleste de punktene der! Endret 22. oktober 2007 av Red_Sun Lenke til kommentar
freke Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Så.Allah har: A Hindret oss i å høre sannheten B Har hindret oss i å se sannheten C Har en grusom skjebne (en evighet i tortur) i vente for oss -- på grunn av punkt A og B Og her ser man at det i det store og hele er samme greia som den kristne guden sysler med. Mennesker skal jo ikke spise av kunnskapens tre. Dvs. idealet er at man skal være analfabet iflg. bibelen. Pluss at så godt som alle skal brenne i evig tid på satans store bål i helvete. edit: angående uvitenskapelig tull: gå på vannet? Yeah right. Endret 22. oktober 2007 av freke Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg forbinder mye med de abrahamistiske monoteismene, som feks: Kvinneundertrykking, hets av homofile, oppfordring til drap på "vantro" og homofile, omskjæring, intolleranse, segregering, rasisme, elitisme, stormannsgalskap og barnemishandling, både fysisk og psykisk - for å nevne noe. Hva kan være viktig med å ha "noe" å tro på? Er det ikke bedre å forholde seg til ting på en rasjonell og logisk måte, uten innblanding av noe som i beste fall kan beskrives som svært tvilsomme påstander fra eldgamle, utblandede mytologier? Det som kan klassifiseres som "vanlig muslimsk væremåte" er ganske lite hyggelig å observere. Det som Ayaan Hirsi Ali og Andy Thompson tar opp er ganske forstemmende... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hva kan være viktig med å ha "noe" å tro på?Er det ikke bedre å forholde seg til ting på en rasjonell og logisk måte, uten innblanding av noe som i beste fall kan beskrives som svært tvilsomme påstander fra eldgamle, utblandede mytologier? Eg må sei meg einig i mykje av det du seier Jalla. Men for mange er det faktisk viktig å ha noko å tru på. Kva med eit liv etter døden? Eit paradis? Eller for Jødane sin del, ei messistisk tid? Det å vente på at det skal kome ei god tid kor det er fred i verden? Det å ha noko å tru på, eit håp, trur eg er noko som driv mange framover i kvardagen. Ta for eksempel slavane under koloniseringa av Afrika. Sjølv om dei vart undertrykte av koloniherrane byrja mange å tru på at det finnes ein Gud (kan sikkert skyldast litt tvangskristning òg). Sidan dei opplevde eit slikt helvette på jorda fekk dei ei kraft til å likevel forsette. Eg sjølv, håper at det er noko etter døden, men ellers prøver eg mest mogeleg å leve i nuet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå