Gå til innhold

Omtale av Team Fortress 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Granater tror jeg ble tatt bort pga overdreven nading. Har du spilt på en av by-banene på BF2 før? Det er en ganske frustrerende opplevelse når det blir for mange tette rom og for mange granater.

 

Og Spyklassen hadde vært overpowered med friendly fire på.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har ikke brukt 10 år på denne versjonen av team fortress 2. De prøvde seg med 3-4 andre former av Team Fortess 2. Som ble forkastet De har også vært med på å lage HL2 og Episode 1

Clicky

 

Og hva er det som er så sinnsykt kult med granater? Man gjemmer seg bak et hjørne der man vet at fienden er eller kommer. Så kaster man ut granatene sine og håper at noe dør. Grenade spam er ikke noe gøy. Er frustrernde å dø på samme stedet hele tiden for at 24 spillere står å kaster ut granater. Er allerede mer enn nok granater som flyr rundt selv om det bare er Demoman klassen som har det.

Og hvis alle klassene har granater blir demoman klassen mye mindre unik/brukbar.

 

JohndoeMakt:

Hvorfor kan ikke scouten være like bra som de andre klassene da? Hva er vitsen med en klasse som ikke er noe vits i å bruke.Er det en grunn til at han må være dårligere, eller må han være dårlig siden han var det i andre versjoner av Team fortress?.

Synes også at spillet er mye bedre nå som vær klasse har 1-2 våpen. Det gjør de mer unike.

 

Men alle kan ikke like alt. Det finnes 4 forskjellige versjoner av Team Fortress så hvis man ikke liker denne kan man jo prøve de 3 andre.

Lenke til kommentar
TF2 tok 10 år å bygge? Herregud så lite man sitter igjen med... må ha skjedd noe alvorlig galt her.

 

Man har jo følelsen av at man spiller i en liten fiskebolle.

 

Du trenger en liten leksjon i spillindustrien :)

 

Man har to store spillutviklere her i verden som eiger seg selv, Blizzard (RTS kongen) og Valve (FPS kongen)

Dei elsker å lage gode spill uten å bare tenke penger og siden dei eiger seg selv så har dei ikke press fra utgiver(les EA).. og dei er søkkrike for at dei lager blir en klassiker uansett :D

 

Bare dei to har denne luksusen, og dei utnytter den! Bruker driiiitlang tid på å lage spillet for å lage det 100% (hvor mange bugs finner du i orange box?) og dei lager spill for så å bare slette alt og starte på nytt eller droppe alt.

 

Stikk i strid mot:

 

Feks. EA som presser utviklerene sine så mye at dei må rushe hele spillet, spillet suger, men EA reklamerer sjukt mye og mange kjøper uansett. Så fort spillet er ferdig og selger bra presser EA ut en etterfølger og dette forsetter helt til spillkonseptet er melka til margen.

Hadde EA eid Blizzard hadde Starcraft 10, warcraft 6 og Diablo 12 sikker vært ute nå..

 

Det som har skjedd med TF2 er at Valve har laga spillet flere ganger for så å bare slette det, først laga dei en "realistisk" versjon, men dei likte det ikke og sletta det.. samme har blizzard gjort med feks. SC ghost..

 

Valve er julenissen, all den tiden dei har brukt og så får vi nesten Orange box gratis :love:

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar

Vel siden de har denne enorme luksusen så håper jeg de tar seg tid til å gjøre spillet mer interessant enn bare å være en veldig begrenset FPS med fancy cartoonlike grafikk?

 

Grafikken er flott og det samme er spillmekanikken. Men det er spillopplevelsen som faller igjennom.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vel siden de har denne enorme luksusen så håper jeg de tar seg tid til å gjøre spillet mer interessant enn bare å være en veldig begrenset FPS med fancy cartoonlike grafikk?

 

Grafikken er flott og det samme er spillmekanikken. Men det er spillopplevelsen som faller igjennom.

Ja, jeg skjønner ikke hva som egentlig er så bra med å bruke laaaang tid på lage et spill som er mindre avansert og mindre taktisk enn originalen. Blir folk virkelig så blendet av litt morsom cartoongrafikk? Helt utrolig. Er nok mange som hadde hatt bruk for en liten leksjon i spillhistorie her. Folk tror ting er nyskapende, bare fordi de selv mangler historie. :(

Og angående bugs så er ikke Valve noen unntak. Jeg har allerede oppdaget bugs i orange box. HL serien patches også opp etterhvert i likhet med det fleste andre. Steam har vel blitt patchet opp over 12 ganger i år.

Så hva tiden brukes til må bare Valve vite. Det har hvertfall ikke vært investert veldig mye tid på TF2 dersom det ferdige resultatet er en indikasjon.

Lenke til kommentar
RPS: And it’s been a long time. What have you been doing since then?

 

RW: Oh, nothing.

 

RPS: Well.

 

RW: Well, we worked on TF2 a lot. We tried three or four different version of things we called TF2. And we all worked on Half-Life 2 and Episode One. Valve’s a small enough company that everyone works on everything. So it hasn’t been all TF2.

 

Det har de brukt tiden på.

Har nevnt det tidligere å, men du så det vist ikke.

 

Hva er det som var så taktisk med Orginale team fortress?

Her har man fått til at 16 random folk faktisk jobber sammen til en viss grad. Medicer healer, selv om de ikke får instant poeng av det. Enginers oppgraderer andre sine turrets, og hjelper til med å reparere dem.

 

Link til intervjuet Anbefaler deg at du leser det. Er en del 2 å. Finner linken nederst. Man forstår hvor mye arbeid som er gått med på alle de små tingene.

 

The arc of TF2 is something that’s probably familiar to a lot of amateur developers or designers. When we got here the first thing we built was overly complex, very hard core, almost impenetrable to anyone who wasn’t familiar with FPSs in general. And as we found as we played it, wasn’t more fun because of it.

 

 

De fant ut at "more" faktisk var "less

 

Og jeg blir ikke blendet av cartoon grafikk.

Jeg blir blendet av et gameplay hvor man har 9 klasser som alle spiller veldig forskjellig. Soldier er helt annerledes å spille enn for eksempel heavy. Et online fps spill hvor man skjønner hva som er hva og man kan klare å få noen kills selv om man ikke er verdens beste spiller.

Begynte å spille det ca halveis i betan og ble skikkelig glad når jeg fikk et kill nesten med en gang.

 

Prøver jeg å joine en CS server nå jeg vil jeg ende opp med en kule i pannen bare jeg viser meg for en fiende.

Grafikken er sånn at det blir enklere å forklare hva vær klass gjør med en gang du møter han. Og det ser heller ikke dumt ut når spyen har på en liten pappmaske når han er forkledd. Utstyret til medicen virker heller ikke dumt.

 

Men det virker som du har lagt spillet for hat så da ville jeg prøvd ut Team Fortress Forever hvis du vil ha mer av det gamle med oppdatert grafikk.

Lenke til kommentar

Har spilt spillet noen få timer nå, og jeg finner det etterhvert kjedelig. Det blir for tilfeldig hvordan et lag vinner. Kan ha noe med at jeg kun har spilt på tilfeldige public servers, men spill som Counter-Strike og Battlefield (2, som jeg har spilt) klarer seg på public servers med et snev av taktikk.

 

Men prisen på Orange Box veier opp.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Men det virker som du har lagt spillet for hat så da ville jeg prøvd ut Team Fortress Forever hvis du vil ha mer av det gamle med oppdatert grafikk.

Det er tøys at man liksom "har lagt spillet for hat" bare fordi man klarer å sammenligne objektivt med vanlig TF og ikke kommer med ufortjent ros. Det er ikke noe dårlig spill: det er jo bare en litt enklere utgave av TF, med morsom cartoongrafikk. Det som rett og slett er "dårlig" er at det bringer lite eller ingenting inn og det driver ikke TF fremover å noen måte.

At noen mener at det blir hardcore" dersom spillet krever litt mer enn bare å løpe rundt å skyte ukritisk på alt og alle(det er i praksis slik det er i TF2), er jo svært beklagelig. Det kan nok være at "more is less" noen ganger, men i TF2 har de jo overdrevet maksimalt slik at "less" rett og slett bare nå er "less". At det som er nytt er helt tragiske ting som "udødelighet" gjør ikke saken bedre.

Skal forøvrig ta en kikk på TFF regner jeg med, men har spilt min dose TF i sin tid så derfor hadde jeg håpet på noen som virkelig drev spillet framover.

Lenke til kommentar

TF2 blir meget fort ensforming selv om det har et godt skrudd sammen gameplay. Hadde det hatt litt innhold så hadde det løftet spillet enormt.

 

Slik sett håper jeg de kommer med expansion packs som går på innhold og ikke bare flere maps etc.

 

Jeg har samme følelse som du har i CS, jeg finner ingen noob friendly servere og får liten glede av spillet.

 

Min følelse er at TF2 er noe Valve har laget til folk som tar en 30min pause fra HF, CS el., men at spillet ikke bærer seg selv som noe annet enn pause modus for proffe FPS gamere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
kan dere drite i å la de jævla filmene spilles av automatisk når man leser en artikkel? er så ekstremt irriterende

Skyld på IE, ikke Gamer.

 

Jeg har egentlig ikke vært så glad i førstepersonsskytere tidligere, men jeg med klassesystemet i TF2 har jeg endelig funnet noe jeg virkelig liker i den sjangeren også.

Lenke til kommentar
Og hva er det som er så sinnsykt kult med granater?

Har du spillt TFC? Stun grenades, concussion grenades og de andre novelty granatene er en stor del av spillet. Klassiske håndgranater kan de gjerne fjerne så lenge de som gir flere dimensjoner til spillet forblir.

 

JohndoeMakt:

Hvorfor kan ikke scouten være like bra som de andre klassene da? Hva er vitsen med en klasse som ikke er noe vits i å bruke.Er det en grunn til at han må være dårligere, eller må han være dårlig siden han var det i andre versjoner av Team fortress?.

Fordi det tar bort store deler av poenget med klassesystemet og at det er et lagspill. En scouts store feature er at han kan springe fort og kan springe forbi og fra alle andre. Det gjør at han kan hente flagget og ta igjen flagghenteren raskt. Men i TF2 kan en scout springe inn etter flagget og drepe de han møter på veien. I de eldre versjonene var scout så svak at han trengte et lag med støtteklasser for å greie dette. Teamplay er det siste jeg tenker på når jeg spiller TF2. Og at en klasse ikke kan drepe betyr ikke at han er dårligere eller ikke vits å spille da det ikke er kills som er poenget i TF, det er at laget vinner.

 

Min følelse er at TF2 er noe Valve har laget til folk som tar en 30min pause fra HF, CS el., men at spillet ikke bærer seg selv som noe annet enn pause modus for proffe FPS gamere.

Jeg er ganske enig. Jeg har hørt ganske mye småsnakk om ligaer og klanspill i TF2, men jeg har vanskelig for å tro at dette vil bli noe særlig og hvertfall ikke like stort som de gamle versjonene hadde.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte TF2 da det ble tilgjengelig, og har spilt det litt av og på siste uken. Jeg synes det ser bra ut, fungerer flott i widescreen (1680px) og det er mye herlig humor i karakterene. MEN det er ikke spesielt gøy å spille, og det er ganske sentralt synes jeg.

 

Jeg synes f.eks spillerklassene er for ensporede, og det kan være frustrerende å spille en klasse når et mål er nådd og kampen endrer fokus.

Lenke til kommentar

Det er gøy å se på grafikken, men å spille er gørr kjedelig om du ikke er en die-hard FPS gamer som kan alt ut og inn i spillet.

 

Jeg kan ærlig talt ikke forstå at man roser dette spillet. Gørr kjedelig, artig grafikk. Det er slike spill som dette som gjør at man savner MGS ol. spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...