Gå til innhold

Ny beta av KDE 4.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser frem til dette.. håper å kunne bytte ut win til produksjonsmiljø hjemme.. og bare ha win til spilling.. helt til det er fornuftig å droppe windows helt..

Finnes det en distro med denne på.. eller må vi smøre oss med tolmodighet. Beta 2 en ville ikke starte på noen av mine PC-er.. :(

Endret av idos
Lenke til kommentar

Når man lager en artikkel kan det være fint å forklare litt om hva det faktisk er den handler om, og ikke ta det for gitt at alle forstår det en skriver om... Sånn som artikkelen nå er skrevet blir den informativ bare for en liten gruppe innvidde geeks... Hva KDE er hadde jo vært kjekt å si.

Lenke til kommentar
Når man lager en artikkel kan det være fint å forklare litt om hva det faktisk er den handler om, og ikke ta det for gitt at alle forstår det en skriver om... Sånn som artikkelen nå er skrevet blir den informativ bare for en liten gruppe innvidde geeks... Hva KDE er hadde jo vært kjekt å si.

Jeg kan jo ikke skrive hver artikkel like informativ som den forrige, for brukere som ikke vet hva KDE er kan ta en titt på lenkene under annonsen i artikkelen...

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan KDE er på en tablet-PC? Vil touch-screenen fungere?

Jeg kjører Kubuntu 7.04 på tableten min, og der har touch-skjermen (wacom-panel) fungert fra installasjon av. Det er nok å overdrive at jeg ikke har opplevd bugs (sannsynligvis driveren), men alt i alt har det fungert godt.

Lenke til kommentar
Pussig du sier det, Vista var det første jeg tenkte på når jeg så skjermbildet. Spesielt gjennomsiktig glass effekten, gadgets etc.

Joda, er lett å tenke på Vista, men den største likheten er vel egentlig at begge ser veldig mørke ut, men det er vel ikke vel ikke flere farger å velge mellom enn at overlapp er en selvfølge.

Denne glasseffekten rundt hver widget kan kan jo til en viss grad kalles for en kopi av effekten rundt hvert vindu i Vista, men det er vel det eneste.

Stilen i programmene og vinduene ligner jo ikke på Vista i det hele tatt.

Hovedmannen bak designet har jo presisert at han ikke har sett på Vista, men latt fantasien løpe fritt. Og for meg ser det ut som han har kommet med masse gode ideer, mer eller mindre ufrivillig kopiert noe fra Vista og OS X og kommet fram til dette resultatet som ser veldig lovende ut :cool: .

Lenke til kommentar
KDE 4 ser jo unektelig flott ut da, langt bedre en Windows Vista i alle fall.. *glede seg*

Pussig du sier det, Vista var det første jeg tenkte på når jeg så skjermbildet. Spesielt gjennomsiktig glass effekten, gadgets etc.

Gjennomsiktige effekter har eksistert bl.a. i compiz/beryl siden en god stund før Vista ble lansert.

Gadgets er enda mye eldre, og har finnes i veldig mange år både til Linux og andre OS.

Det er riktig at KDE4 har fått mer av denne funksjonaliteten integrert, men om det stammer fra Vista er vel tvilsomt. Det er vel heller at KDE tar over flere funksjoner man tidligere trengte tredjepartsprogram til, som f.eks. 3d/compositing.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Tja..

Compiz/beryl ble lansert i 2006, jeg har nå installert Longhorn (Vista beta navn) med Aero sikkert 1 år før denne tid. (link). Og MS annonserte dette tidlig på 2000 tallet (mener det er 2001, men finner ikke linken til BillG).

Gadgets (eller hva de kaller dem) hadde Apple på sine Lisa maskiner i 1984,

Synes det fortsatt er feil å si "langt bedre en Windows Vista i alle fall" når designeren har tydeligvis godt inspirert av både OSX og Vista (selv om han måtte påstå at han ikke har sett Vista engang).

Og før folk går bananas, synes det ser veldig bra ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...