TechFrog Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg husker jaggu ikke hvordan jeg skulle løse dette. Har vært borti det før, men det har gått i glemmeboken Trodde det var så enkelt som å justere inne på Virtuelt minne --> Egendefinert --> Start/maks, klikke Angi og starte maskin på nytt Nå har jeg jo 4GB ram, så regelen om å gange med 1.5 er vel kanskje ikke så lurt med 32bit OS? Stod også at jeg burde kutte litt ned på grafikken på Flight Sim, men det har ikke vært noe problem før. Dette er vel A-B-C innen data, men nå står jeg fast gitt Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hva er det du kjører som bruker så mye minne? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 hehe, ikke vert bortig siden win98! kansje det er "litt" mye "bulls***" som kjører i bakgrunnen? skriv msconfig i søkefeltet i startmenyen (vista) eller kjør i xp. og skru av det du ikke trenger fra oppstarten, det trur jeg er en god start om ikke mindre =) Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hva er det du kjører som bruker så mye minne? Som det står i første post... Stod også at jeg burde kutte litt ned på grafikken på Flight Sim, men det har ikke vært noe problem før. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Kjører ikke noe spesielt faktisk. Har også brukt denne og denne som har fungert fint tidligere. Har ikke slått av "System restore". Klok av skade På den siste linken der kjører jeg innstillingene under "Tweaked". Maskinen jobber ganske lenge etter oppstart, men jeg er ikke helt sikker på hvilke(n) det er som durer på. Men uansett hva det er så tar det ikke mye kraft, i følge oversikten på oppgavebehandling. Hva bruker dere inne på virtuelt minne? Bare systemstyrt eller? Aldri blitt helt klok på hva som er det beste der. Edit: et par bilder fra oversikten. Hva betyr det greiene med "harde feil"? Den ligger stort sett på 0, men hopper av og til opp til 3-4-5. Endret 19. oktober 2007 av cheeba33 Lenke til kommentar
Caze Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 "A hard fault (also known as a page fault) occurs when the page of the referenced address is no longer in physical memory and has been swapped out or is available from a backing file on disk. It is not an error. However, a high number of hard faults may explain the slow response time of an application if it must continually read data back from disk rather than from physical memory." http://technet2.microsoft.com/WindowsVista...3.mspx?mfr=true Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå