Gå til innhold

Your computer is out of memory - løsning?

TechFrog

Anbefalte innlegg

Jeg husker jaggu ikke hvordan jeg skulle løse dette. Har vært borti det før, men det har gått i glemmeboken :blush:

Trodde det var så enkelt som å justere inne på Virtuelt minne --> Egendefinert --> Start/maks, klikke Angi og starte maskin på nytt

Nå har jeg jo 4GB ram, så regelen om å gange med 1.5 er vel kanskje ikke så lurt med 32bit OS?

Stod også at jeg burde kutte litt ned på grafikken på Flight Sim, men det har ikke vært noe problem før.

Dette er vel A-B-C innen data, men nå står jeg fast gitt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører ikke noe spesielt faktisk. Har også brukt denne og denne som har fungert fint tidligere.

Har ikke slått av "System restore". Klok av skade :)

På den siste linken der kjører jeg innstillingene under "Tweaked".

Maskinen jobber ganske lenge etter oppstart, men jeg er ikke helt sikker på hvilke(n) det er som durer på.

Men uansett hva det er så tar det ikke mye kraft, i følge oversikten på oppgavebehandling.

Hva bruker dere inne på virtuelt minne? Bare systemstyrt eller? Aldri blitt helt klok på hva som er det beste der.

Edit: et par bilder fra oversikten. Hva betyr det greiene med "harde feil"? Den ligger stort sett på 0, men hopper av og til opp til 3-4-5.

snap1zm9.jpg

snap3nc0.jpg

Endret av cheeba33
Lenke til kommentar

"A hard fault (also known as a page fault) occurs when the page of the referenced address is no longer in physical memory and has been swapped out or is available from a backing file on disk. It is not an error. However, a high number of hard faults may explain the slow response time of an application if it must continually read data back from disk rather than from physical memory."

http://technet2.microsoft.com/WindowsVista...3.mspx?mfr=true

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...