Petter21 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Bestilte en pakke fra en webshop fredag 5. oktober, de sendte den ut mandag 8. oktober og siste oppdatering på pakkesporing var tirsdag 9. oktober at den ble registrert omlastingssentral i oslo. Mottok hentelapp om at den var kommet til mitt postkontor onsdag 10. oktober, men den var ikke der og har enda ikke kommet (18. oktober). Jeg kontaktet webshoppen og de har etterlyst pakken hos posten, men hvilke rettigheter har jeg dersom posten har rotet den bort? Det er webshoppen som skal erstatte denne, right? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Vil tro det er postens ansvar å finne denne pakken, eventuelt erstatte innholdet. Så vidt jeg vet, er pakken automatisk forsikret opp til en viss sum når man sender som norgespakke med sporingsnummer. Mulig dette er 10.000 kroner, mener jeg har hørt det tallet nevnt en eller annen gang. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 posten har som alle andre bedrifter en eller fler rottene egg i staffen. det er veldig sansynlig at en eller annen post ansatt sitter med dine ting nå. og det er posten sitt ansvar å få pakken helt frem til deg. så de må erstatte innholdet, eller verdien. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Det er postens annsvar at de har mistet pakken, men ditt krav er mot bedriften som solgte varen. Med andre ord ksla du kontakte nettbutikken, og de igjne skal fremme krav mot posten enten å framskaffe pakken, eller å erstatte pakken. Du skal ikke trenge å å ha med posten å gjøre direkte. -Stigma Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Riktig som det står i forrige innlegg, bare en tilleggsooplysning: Du skal ikke behøve å bry deg om at pakken er borte. Butikken sender bare deg en ny med en gang. Så får de den første tilbake fra Posten når (hvis) den dukker opp. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Bestilte en pakke fra en webshop fredag 5. oktober, de sendte den ut mandag 8. oktober og siste oppdatering på pakkesporing var tirsdag 9. oktober at den ble registrert omlastingssentral i oslo. Mottok hentelapp om at den var kommet til mitt postkontor onsdag 10. oktober, men den var ikke der og har enda ikke kommet (18. oktober). Hadde akkuratt samme problem, men det viste seg at pakke ankom postokontor likevel, og var der hele tiden. Den ble bare registrert feil fordi det var 2 lapp på pakken hvor på den ene stod det hvor ble den sendt fra, og på den andre hvem pakken skulle til. Når selve pakken ankom postkontoret scannet de feil lapp, og dermed ble det ikke registrert riktig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Når du ikke har motatt pakken skal posten selvsagt erstatte denne,det kan de gjøre på to måter,enten til deg eller til avsender. Jeg har fått mange pakker som har blitt borte eller knust og jeg har valgt at de skal ta erstatningen med avsender fordi dette tar ca 1 mnd,dermed har jeg kunnet fått sendt opp ny vare med en gang fra butikken. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Når du ikke har motatt pakken skal posten selvsagt erstatte denne,det kan de gjøre på to måter,enten til deg eller til avsender.Jeg har fått mange pakker som har blitt borte eller knust og jeg har valgt at de skal ta erstatningen med avsender fordi dette tar ca 1 mnd,dermed har jeg kunnet fått sendt opp ny vare med en gang fra butikken. Det er bare tull, Snekker'n. Posten gir ikke erstatning til mottaker for pakke som kommer bort. De gir erstatning til sin betalende kunde, dvs avsender. Mottaker er kunde av avsender, så det er avsender som gir erstatning til mottaker. Dersom en pakke er konstatert bortkommet, er det ingen grunn til at avsender ikke øyeblikkelig skal sende ny vare til mottaker. Så får avsender og Posten rydde opp etterpå. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Når du ikke har motatt pakken skal posten selvsagt erstatte denne,det kan de gjøre på to måter,enten til deg eller til avsender.Jeg har fått mange pakker som har blitt borte eller knust og jeg har valgt at de skal ta erstatningen med avsender fordi dette tar ca 1 mnd,dermed har jeg kunnet fått sendt opp ny vare med en gang fra butikken. Det er bare tull, Snekker'n. Posten gir ikke erstatning til mottaker for pakke som kommer bort. De gir erstatning til sin betalende kunde, dvs avsender. Mottaker er kunde av avsender, så det er avsender som gir erstatning til mottaker. Dersom en pakke er konstatert bortkommet, er det ingen grunn til at avsender ikke øyeblikkelig skal sende ny vare til mottaker. Så får avsender og Posten rydde opp etterpå. Javel,da er det hyggelig at du vet bedre enn posten og meg da,for da får du vitterligen ringe posten og spørre hva de driver med,siden den første pakken som var knust og som kom til meg valgte jeg nemmelig å få den erstattet av posten. Og merk at jeg slkrev borte eller knust,den jeg fikk erstattet var knust,men når jeg har etterlyst forsvunnet pakke hos posten og de annså den som tapt har de spurt om opgjøret skulle til meg eller avsender. Klok av skade etter at det viste seg å ta 4-6 uker før jeg fikk pengene så har jeg i ettertid latt dem gjøre opp med butikken. Men du vet tydeligvis bedre så da får du stramme dem opp da De gir erstatning til sin betalende kunde Betalende kunde? Ja hvem er det som betaler for en pakke som feks kommer i postoppkrav Endret 21. oktober 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 hvem er det som betaler for en pakke som feks kommer i postoppkrav Avsender betaler til Posten for tjenesten. Mottaker betaler hele oppkravsbeløpet til avsenders konto. Det er altså avsender som kjøper tjenesten av Posten. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 hvem er det som betaler for en pakke som feks kommer i postoppkrav Avsender betaler til Posten for tjenesten. Mottaker betaler hele oppkravsbeløpet til avsenders konto. Det er altså avsender som kjøper tjenesten av Posten. Jepp,men mottaker som betaler for det . Men nå trenger vi ikke diskutere det her,jeg vet hva jeg har fått beskjed om ved slike tilfeller og uansett er det enklest for trådstarter at posten gjør opp med avsender,dermed kan han få nytt produkt med en gang og uten å tenke mere på saken . Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 hvem er det som betaler for en pakke som feks kommer i postoppkrav Avsender betaler til Posten for tjenesten. Mottaker betaler hele oppkravsbeløpet til avsenders konto. Det er altså avsender som kjøper tjenesten av Posten. Jepp,men mottaker som betaler for det . Ikke nødvendigvis. Oppkravsbeløpet trenger jo ikke være inkl. porto, for eksempel. Men nå trenger vi ikke diskutere det her,jeg vet hva jeg har fått beskjed om ved slike tilfeller og uansett er det enklest for trådstarter at posten gjør opp med avsender,dermed kan han få nytt produkt med en gang og uten å tenke mere på saken . Akkurat den siden av saken vet jeg ikke noe om, så der får dere andre diskutere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå