Rampage Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Hva slags utdanning har du tenkt deg i militæret da? Du vet ikke noe om grunnleggende ting ved militæret. Du vet ikke en gang om du består prøvene som trengs for å få en karriere i militæret. Ta folket sitt tips. Gå på VGS. Få en grunnleggende utdannelse. Og ta førstegangstjenesten og så kan du se derfra. Forøvrig så er det en fin fjortisforelskelse du har i dama du elsker. Jeg ville ALDRI sagt "regner med utroskap" om en jeg elsker. Herregud. Endret 19. oktober 2007 av Rampage Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Vel som sagt. Om du vil flytte ut på foreldrene dine sin regning, er det minste du kan gjøre å forhøre deg med dem. Om du vil ha en karriere i militæret bør du i det minste se hva det innebærer. At de har voksenopplæring betyr ikke at det er å foretrekke over en videregående utdanning i forkant. Ta kontakt med militæret og se om de har en rådgiver som kan gi deg litt veivisning og oversikt om hva mulighetene dine er uten noe utdanning etter ungdomskolen. Lenke til kommentar
Guero Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Men, once agian dette var ikke spørsmålet mitt!Jeg ville bare høre deres kommentarer om å flytte ut... Stop giving me such a hard time Du virker ikke særlig selvtenkende i alle fall. Du passer sikkert godt inn i militæret IKKE særlig selvtenkende?Jaja, så lenge du sier jeg ville passe godt inn i militæret så er vell det en bra ting antar jeg? Hvis foreldrene dine ikke har noe imot at du flytter ut, så er det vel bare å prøve seg. Det hadde vært en god ide å hatt en god dialog med foreldrene dine om temaet. Jeg tror du vil vokse en del på å flytte ut, men bør kanskje ikke forvente deg at foreldrene dine stiller opp med ubegrensede midler for at du skal ha det supert i leiligheten din. Du må forvente at det blir tøft, og at du vil slite økonomisk til tider. Lenke til kommentar
Adolf Skranker Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Hva slags utdanning har du tenkt deg i militæret da? Du vet ikke noe om grunnleggende ting ved militæret. Du vet ikke en gang om du består prøvene som trengs for å få en karriere i militæret. Ta folket sitt tips. Gå på VGS. Få en grunnleggende utdannelse. Og ta førstegangstjenesten og så kan du se derfra. Forøvrig så er det en fin fjortisforelskelse du har i dama du elsker. Jeg ville ALDRI sagt "regner med utroskap" om en jeg elsker. Herregud. Tja, men du kan jo se det sånn... Hadde dama mi vert vekke i 5 år ville jeg nok funnet meg noen andre i mellomtiden, mene... "Fjortisforelskelse" Jeg er 16 så det kan vell kansje ha no med det å gjøre hvist du brukte det som et utrykk Jeg ville ALDRI sagt "regner med utroskap" om en jeg elsker. Herregud. Så tøff du er da. Men det andre du sa ta VGS kan kansje være en lur ide... Men jeg skal snakke med en veileder i militæret først å se hvordan det foregår. Endret 19. oktober 2007 av Stakan1 Lenke til kommentar
Guero Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Utdannelse er alltid en god ting å ha. Jeg skal love deg at er utrolig surt å stå på bar bakke hvis militæret ikke funker for deg. Lenke til kommentar
Adolf Skranker Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) jeg begynner å bli litt trøtt her så jeg er ikke alltid helt med å jeg kan sikkert skrive litt merkelige ting noen ganger, jeg er nesten lik på fylla som når jeg er trøtt Takk for de tipsa jeg fikk, jeg skal ta å sjekke litt opp i det med militæret. Selvom det jeg faktisk spurte om aldri ble besvart så fikk jeg iverftall noe hjelp Takk skal dere ha, jeg regner med å flytte ut ivertfall å se hvordan det er. Men jeg skal på jobb i morgen så jeg må nesten legge meg nå, natta alle samma! Plis komment videre dere så leser jeg de i morgen tilig eller når jeg kommer hjem fra jobb. Endret 19. oktober 2007 av Stakan1 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Du bør ikke flytte ut fordi: a) Du virker ikke moden nok til å skjønne hva det innebærer av ansvar, plikter, osv. b) Du har ikke store nok inntekter til å leve relativt komfortabelt Dette kan jeg si fordi: a) Jeg har bodd hjemme b) Jeg har bodd for meg sjøl c) Jeg har vært (er, for å være nøyaktig) i Forsvaret og det er ikke så fantastisk som propagandakampanjene deres vil ha deg til å tro når du er ung og lettpåvirkelig Har du egentlig snakket med Forsvaret om utdanning? Så vidt jeg vet tar de kun inn lærlinger i 17-18-års alderen, ikke 16åringer som bare kommer og sier "plz kan jeg få jobbe her, okithx?" Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Bo hos mor..! Det høres ut som om du tror du er voksen gutt, dessuten forholdet mellom deg og kjeresten din kan fort ryke. Du hadde spart fryktelig mye om du hadde bod hos din mor. Der får du tross alt tak over hodet og mat. Du høres litt bortsjemt ut, men skjønner godt at du vill ut fra foreldrene dine. Jeg er i samme sitvasjon selv, skall på hybel til neste høst for og gå 2 vgs. Bare så det er sakt, ja.. Jeg er like gammel som deg Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Hvilken stilling er det du sikter på i militæret? Er det Befalskole/Krigsskole som er målet? Noe man nesten må ha for å ha en jobb i 10 år i kongens klær. Da må du ha studiekompetanse fra videregående for i det hele tatt være kvalifisert til å søke. Tenker du å verve deg som grenader i fks. Telemarks Bataljonen vil du ikke få beholde jobben i 10 år, folk flest slutter etter 3-4 år. Uansett må du ha gode "karakterer" fra førstegangstjenesten for å få stilling i TMBN. Andre steder i forsvaret som nesten garanterer deg en jobb i lang tid, er jo spesialstyrkene, men det virker som om det er mindre aktuelt for deg. For all del, stå på, forsvaret er en utmerket arbeidsplass, men har du virkelig tenkt godt igjennom dette? Jeg anbefaler deg først å gjøre førstegangstjenesten før du bestemmer deg for om du vil jobbe i forsvaret eller ikke, mange jeg kjenner var drittlei etter 12 måneder. Endret 19. oktober 2007 av Q-melk2 Lenke til kommentar
Adolf Skranker Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Hvorfer tror alle at det kommer til å bli så forferdelig for meg å flytte? Dere har prøvd sier dere å at jeg i det minste får mat og tak over hode hvist jeg bor hjemme... Ja men faen au da! Jeg får tak over hode når jeg flytter au, jeg kan lage mat å penger kommer ikke til å bli et problem bare så det er sakt... Dette var dårlige grunner til at jeg ikke burde flytte ut. Å plis ikke kommenter forsvaret no mere, forde det var ikke spørsmålet mitt Steng denne tråden plis, saken løst Endret 19. oktober 2007 av Stakan1 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg får tak over hode når jeg flytter au, jeg kan lage mat å penger kommer ikke til å bli et problem bare så det er sakt...Dette var dårlige grunner til at jeg ikke burde flytte ut. Hvorfor spurte du da? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 vell...... å satse hele livet som burgerking servitør og droppe skolen er, ja....litt dumt. du tenker vell ikke på det nå men om 10-20 år merker du at det ikke var så lurt valg. hvis du vil leve godt må du ha utdanning og med utdanning blir det jævlig mye cash.....skjønner? å ta utdannelse i militæret or genialt.. gratis plass og bo...ingen husleie....ingen matutgifter det får du gratis...i tilleg får du betalt får å ta en utdannelse, har bare et ord for militer utdannelse helt genialt. Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 og med utdanning blir det jævlig mye cash.....skjønner?å ta utdannelse i militæret or genialt.. gratis plass og bo...ingen husleie....ingen matutgifter det får du gratis...i tilleg får du betalt får å ta en utdannelse, har bare et ord for militer utdannelse helt genialt. Tingen er at han da må ha studiekompetanse fra videregående. Noe han ikke har. Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Militæret: Sivil Kompetanse. Fysiske Krav. Militær Kompetanse. Nå vet jeg du stiller relativt lavt på sivil kompetanse. Fysiske krav har jeg ingen formening om. Og din militære kompetanse er dog lik 0. Som de fleste her sier, gå VGS først, deretter prøv å gjør en karriere ut av militæret. Hva slags jobb er det du er så sikker på at du "får" straks du har avtjent førstegangstjenesten? Selv står jeg i interesseregisteret nå, og skal sende søknad til tmbn neste inntak. Lenke til kommentar
Adolf Skranker Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 SAKEN LØST! PLIS STENG TRÅDEN! disse postene inneholder ingenting av hva jeg spurte om! Lenke til kommentar
riroil Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Du er ikke vant til å få kritikk du? Du spurte om det var lurt av deg å flytte ut hjemmefra. Du får svar om at for deg som virker relativt umoden, basert på både dette og de andre innlegene dine, så er ikke det lurt. Du er til og med så heldig at du får et råd på veien om at du bør ta mer skolegang. Da er vel kanskje takk mer på sin plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå