Snuggis Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Har tenkt til å flashe biosen på hovedkortet mitt. Men er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan få gjort det med minnepenn? Finner ikke noe på nettet om hvordan jeg får gjort dette. Og JA, jeg har prøvd google -Snuggis Endret 20. oktober 2007 av Snuggis Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Gjøre pinnen bootbar med f.eks. HP USB Disk Storage Format Tool - v2.1.8 edit, alternativ: HP Drive Key Boot Utility Endret 20. oktober 2007 av Zink Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Gjøre pinnen bootbar med f.eks. HP USB Disk Storage Format Tool - v2.1.8 edit, alternativ: HP Drive Key Boot Utility Takk for svar Skal teste dette når jeg har tid til å sette meg ned for å flashe biosen senere i dag Btw, bare jeg som er litt noob i programmer, men hvor får jeg tak i/finner jeg DOS-filer som jeg kan bruke for å få gjort den bootable? Programmet krever det. Endret 20. oktober 2007 av Snuggis Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Gjøre pinnen bootbar med f.eks. HP USB Disk Storage Format Tool - v2.1.8 edit, alternativ: HP Drive Key Boot Utility Takk for svar Skal teste dette når jeg har tid til å sette meg ned for å flashe biosen senere i dag Btw, bare jeg som er litt noob i programmer, men hvor får jeg tak i/finner jeg DOS-filer som jeg kan bruke for å få gjort den bootable? Programmet krever det. Windows 98 System Files Jeg har unngåttt å gjøre denne type oppdatering på usb pga. erfaring med ustabilitet der, men "kan jo ikke sende andre ut i elendigheta uten og ha prøvd sjøl"... Så derfor kjørte jeg nettopp en usb bios oppdatering (på MSI K8N SLI), og det gikk smertefritt I Bios satte jeg optimized defaults, disablet alle boot devicer i Boot Sequence, og satte minnepinnen først i Hard Disk Boot Priority. Først kom win98 logoen og så stasjon C:\> Skrev navnet på flashprogrammet (awfl865) i Dos/ enter. Deretter navnet på bios-fila/ enter (optional velge backup av gammel bios Y/N) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Om, du har lagt inn OS er det da ganske enkelt å bruke Uguru. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Om, du har lagt inn OS er det da ganske enkelt å bruke Uguru. Har lagt inn OS, har bare hørt mange dårlige erfaringer av folk som har lagt inn ny bios gjennom OS, men kan jo prøve. Har da prøvd med uGuru og det gikk smertefritt Endret 20. oktober 2007 av Snuggis Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Om, du har lagt inn OS er det da ganske enkelt å bruke Uguru. Har lagt inn OS, har bare hørt mange dårlige erfaringer av folk som har lagt inn ny bios gjennom OS, men kan jo prøve. Har da prøvd med uGuru og det gikk smertefritt Totalkræsj - da duger Dos! Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Om, du har lagt inn OS er det da ganske enkelt å bruke Uguru. Har lagt inn OS, har bare hørt mange dårlige erfaringer av folk som har lagt inn ny bios gjennom OS, men kan jo prøve. Har da prøvd med uGuru og det gikk smertefritt Totalkræsj - da duger Dos! Jepp, sant nok det. Men liker ikke "det nye Dos". Det er fu**ed. Er vel ikke første som syns det? Men selvfølgelig, kan alltids komme seg inn der for å fikse ting, eneste problemet er at jeg sitter med et hovedkort som har en svakhet for å ikke boote opp dersom det er noe galt endten i bios, en driver som lastes ved boot eller hardware Snakker forresten ikke om å boote fra en enhet, men å faktisk komme seg på slik at den kan boote Får håpe det har hjulpet med ny bios, PC`n har ihvertfall vært bedre å bruke og mer stabil etter at jeg la inn den nye biosen i går kveld. Endret 21. oktober 2007 av Snuggis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå