Alastor Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ja, jeg skal på neste lønning spandere på meg et antec nine hundred og en ny CPU-kjøler. Trenger derfor råd ang kjølern :-). Jeg bruker i dag stock kjøler, jeg mistenker at den ikke er 100% riktig montert, men den støyer nå uansett en god del vil jeg si + kjøler crap. Min C2Duo E6600 er på 50 grader uten load, med åpent kabinett.... Så, temperaturen må ned, og jeg vil klokke, men vil at støyen også skal gå ned en smule. Hva er da løsningen for meg? Noctua NH U12F Denne? Får jeg plass til den? Og vil jeg greie å montere den på et Asus P5B? Er det andre alternativer som fungerer bedre? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Gå for Scythe Ninja Rev2+B, den er stor men kjøler veldig bra. Kjører den selv, uten vifte på en AMD64 4000+. E6600 blir varmere, men med en 120MM (som følger med) på i tillegg vil jeg tro at du aldri vil får problemer. Clicky. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Husk også å kjøpe med Artic Silver 5. Trenger ordentlig kjølepasta. Birger Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg HAR seff artic silver 5 liggende her, 2 tuber tilogmed ^^. Men, hvor mye kjølepasta bør jeg egentlig bruke? Har brukt knapt nok til å dekke heatspreaderen til nå.. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Selv har jeg kun på den lille firkanten som utgjør kontaktflaten. Før hadde jeg det på kjøleren først, og lagde kontakt mellom hele CPU-en. Noe som resulterte i en none-boot 0.5 er vel anbefalt. Bruker nok litt/masse mere selv. Birger Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 0,5 hvada? Og ja, mente kontaktflaten. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 hei, noctuaen er STILLE, selv på høyest rpm på viften.. Jeg kjøpte en, men jeg får den ikke til å fungere på mitt hovedkort Saken er den at jeg har et sånn asus fanless design hovedkort og der er det en gullfarget kjøleribbe ved siden av cpuen. Denne blir skubbet/løftet litt av cpu-føttene, tror jeg da, som er årsaken til at hovedkortet tror cpu er utenfor måleområdet til temperatur (125grader celsius). Men ja.. utenom det faktum at jeg ikke får brukt kjøleren, er den fantastisk.. Den er faktisk så imponerende at jeg tror jeg bare lar den ligge til jeg kjøper ny pc neste år, i tilfelle den vil fungere på neste hovedkortet mitt :-) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Beklager seint svar. Men mente 0.5mm. Trodde jeg hadde svart. Birger Lenke til kommentar
Ole Goggen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvis du går inn på artic silver sine hjemmesider finnes det en guide for påføring samt mengde. Det finnes også en goopguide på hw.no sine hjemmesider et sted og Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Har selv en Noctua Noctua NH U12F på mitt ASUS P5B. Den har en god festeanordning med bakplate og skruer.. Ikke noe pushpin crap her. Den kjøler min [email protected] ghz meget godt, med viften på laveste RPM(under 800) ligger tempen litt over 50C ved TAT stresstest. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg HAR seff artic silver 5 liggende her, 2 tuber tilogmed ^^. Men, hvor mye kjølepasta bør jeg egentlig bruke? Har brukt knapt nok til å dekke heatspreaderen til nå.. 2 "riskorn" er nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå