Gjest Arveen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hei der. Sitter her å lurer på å bytte ut 74`en med en Raptor X. Fikk idag en X som erstatt en en gammel Deskstar disk. Har bare posetivt å si om den så langt. Har som sagt en 74 som OS disk fra før, men synts den bråker noe inne hampen. X`en derimot.... Nesten ikke lyd. Så hva synts dere? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det spørs litt hvilken 74 versjon du har fra før. Den gamle modellen (som kan identifiseres ved at den har 8MB cache) er en annen versjon enn den nyere modellen som har 16MB cache. Den 74GB modellen som har 16MB cache skal være så og si identisk med 74GB modellen ytelsesmessig. eneste betydelige forskjellen mellom de to skal være at X modellen har 2 plater i stedet for èn. Hvorfor den nye 74GB modellen da skulle være noe betydelig mer bråkete enn X modellen (hvis du faktisk har den nye 74 modellen altså), kan jeg ikke forstå siden designet er nær identisk. Jeg forstår ike helt hva du spør etter... du sier jo du allerede har en X modellen nå. Snakker du om å evt. bytte ut enda en av dine 74GB modellen med enda en X model? Dessuten, hva er kriteriene dine? kun lyd? eller også ytelse? Kanksje du kan forklare dette bedre, så kan jeg gi deg et bedre svar på det du egentlig vil vite. -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 brklager derolig post. Se på klokka Har en 74 med 16mb. Denne er OS disk for øyeblikket. Fikk idag en X som skulle brukes til andre ting som spill disk, lagring etc. Det vil si at jeg har en 74gb 16mb, og en X. Jeg synts tydelig at 74 bråker mere en X. Når jeg loader win så jobber normalt disker mye i betynnelse. Her er det jeg hører det best. Har jobbet endel på X siden jeg fikk den tidligere idag. Å synts den er mye stillere en 74. Så på testen av X at det ikke er mye som skiller disse to i ytelse. Så det er mere bråket jeg ville bli kvidt vist det var mulig. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 så hva trenger du egentlig hjelp til da? vei bråket mot kostnaden av en ny X modell disk. Ved mindre det er andre faktorer som at 74GB disken sitter dårligere montert eller noe sånt så må du jo nestne basere valget på hva du oppfatter som problemet og velge utifra det. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå