Terradoc Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Har et chieftech Dragon medium tower m dør (svart!) 340watt psu og alt det der. Den har 3 harddisker inni seg bl.a. og en geforce3 ti200 + athlon XP1600 og dette varmer vist mye! kabinett temp: 42C cpu temp: 50C Tenkte på å sette inn et par kabinett vifter, men de må være knapt hørbare, men effektive, er litt redd for at pc'n min skal gå istykker i den heten ! Har tenkt å klokke opp skjerkortet litt (Gainward med 3,8ns minne) og vil da ha mindre temperatur i kasse. Hvilke vifter bør jeg sette inn, hvordan monterer jeg dem, og hvor kjøper jeg dem? Blir takknemmelig for hvert et svar jeg får! Lenke til kommentar
daho Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 DU får kjøp 19db papst vifter på http://www.microplex.no, 200kr per vifte tror jeg. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Du hadde skrekkelig høy kabinett temp i kabinettet ditt. Kjøp 2stk slotHO fra 3dfxcool Jeg har et noisecontoll støydempet kabinett og der var cputemp 61* og kabinett 45* uten noen vifter. Skaffet meg eb Alpha8045med rhostat og papst+2slotHO fra 3dfxcool. Kabtemp 28C Cputemp. 39C Skal snart lage en ingang bak og rett inn til cpu , men en 68cfm vifte som bringer luften fra viftehullet bak til ribba. Skal forsøke og ha en cpu temp som er lavere en kabtemp. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 takker for svar! jeg tenkte jeg skulle kjøpe to av disse for å få bedre temp i kassa: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412NGL 80mm papst vifte på 12dB (vil ikke ha mere støy enn det er !) Kabinett temp er faktisk 8 grader lavere med kabinett-luka åpen, cpu også. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 jeg glemte, hvor kobler jeg på strøm til disse viftene? rett fra PSU eller må jeg sjekke først om hovedkortet mitt har ekstra vifteplass i strategiske posisjoner? Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Du har sansynligvis en 3-pin vifte kontakt på hovedkortet (sjekk), men det vil likevell være lurt å ta med 3-4 pins konvertere så du kan kobble viftene rett på strømforsyninga (pass-through, så tar du strøm fra samme som hardisken(e) f.eks). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå