Gå til innhold

Hva slags deler skal jeg velge til min nye PC?

Anbefalte innlegg

Hei der vær så snill å hjelp meg.

For det første lurer jeg på hva slags strømforsyning jeg skal ha. Regner med at jeg kjøper et:

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit

Holder det med 620W?

Hva slags hovedkort bør jeg velge. Har hørt at MSI er ustabilt osv. Er det bedre med

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 [info] ?

Hvilken prosessor er best av:

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

??

Når det kommer til RAM så har jeg lyst på 4gb men lurer på om jeg får full utnyttelse av det med Vista. Jeg har lyst på en gaming-pc som skal fungere en stund fram i tid slik at jeg ikke er nødt til å kjøpe en ny en om to år.

Når det kommer til harddisk så er jeg helt lost. Her er linken til den pc-en på komplett.no som jeg har valgt å konfigurere selv http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10238. Jeg ser at det er en harddisk der som har 10000 rpm men bare 78 gb. Kommer denne pc-en med en ekstra disk? Regner med at det er litt bedre med en disk som er litt raskere med tanke på spill?!

Håper det sitter et ess der ute som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre deg selv en tjeneste ved å lese de store trådene om hovedkort i forumet. Forøvrig så er det ingen seriøs gamer PC som overlever i 2 år uten oppgraderinger. Regn med at skjermkortet er utdatert i løpet av få måneder. Når du tenker litt etter, så er 8800 over et år gammel... Det er dinosaur i denne bransjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...