Gå til innhold

Compiz Fusion i Gutsy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om en god guide for Compiz Fusion med ATI-kort på Ubuntu 7.10?
Kommer litt an på hvilket ATI-kort du har.

 

Hvis du har et ATI-kort som støttes av den frie driveren «radeon», har du AIGLX støtte ut av boksen og kan sannsynligvis bruke Compiz rett ut av boksen. - VEL OG MERKE, HVIS DU IKKE INSTALLERER DEN PROPRIETÆRE FGLRX DRIVEREN når Restricted Drivers Manager spør deg om å gjøre det.

 

Da må du i tillegg installere pakken xserver-xgl

og sannsynligvis redigere /etc/X11/xorg.conf slik som du måtte på feisty.

 

For nVidia brukere og Intel brukere er det derimot rett frem uten noe mikk-makk.

 

Når oppdateres Ubuntuguide til Gutsy?
Vet ikke. Det meste kan uansett gjøres slik det var i feisty. Endret av HavarN
Lenke til kommentar
Noen som vet om en god guide for Compiz Fusion med ATI-kort på Ubuntu 7.10?
Kommer litt an på hvilket ATI-kort du har.

 

Hvis du har et ATI-kort som støttes av den frie driveren «radeon», har du AIGLX støtte ut av boksen og kan sannsynligvis bruke Compiz rett ut av boksen. - VEL OG MERKE, HVIS DU IKKE INSTALLERER DEN PROPRIETÆRE FGLRX DRIVEREN når Restricted Drivers Manager spør deg om å gjøre det.

 

Jepp, oppdaget det. Antar at jeg kan bruke Radeon-driveren inntil AMD/ATI kommer med AIGLX-driver.

 

Hvordan gjør jeg slik at Radeon-driveren kommer tilbake? Har skrudd av fglrx-driveren i "Håndtering av ufrie drivere", og valgt Radoen-driveren i "Screens and Graphics".

 

Når jeg høyreklikker på skrivebordet og prøver å skru på noen effekter får jeg bare beskjed om at "The Composite extension is not available".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...