Xecuter Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Noen som vet om en god guide for Compiz Fusion med ATI-kort på Ubuntu 7.10? Når oppdateres Ubuntuguide til Gutsy? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Noen som vet om en god guide for Compiz Fusion med ATI-kort på Ubuntu 7.10?Kommer litt an på hvilket ATI-kort du har. Hvis du har et ATI-kort som støttes av den frie driveren «radeon», har du AIGLX støtte ut av boksen og kan sannsynligvis bruke Compiz rett ut av boksen. - VEL OG MERKE, HVIS DU IKKE INSTALLERER DEN PROPRIETÆRE FGLRX DRIVEREN når Restricted Drivers Manager spør deg om å gjøre det. Da må du i tillegg installere pakken xserver-xgl og sannsynligvis redigere /etc/X11/xorg.conf slik som du måtte på feisty. For nVidia brukere og Intel brukere er det derimot rett frem uten noe mikk-makk. Når oppdateres Ubuntuguide til Gutsy?Vet ikke. Det meste kan uansett gjøres slik det var i feisty. Endret 18. oktober 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Noen som vet om en god guide for Compiz Fusion med ATI-kort på Ubuntu 7.10?Kommer litt an på hvilket ATI-kort du har. Hvis du har et ATI-kort som støttes av den frie driveren «radeon», har du AIGLX støtte ut av boksen og kan sannsynligvis bruke Compiz rett ut av boksen. - VEL OG MERKE, HVIS DU IKKE INSTALLERER DEN PROPRIETÆRE FGLRX DRIVEREN når Restricted Drivers Manager spør deg om å gjøre det. Jepp, oppdaget det. Antar at jeg kan bruke Radeon-driveren inntil AMD/ATI kommer med AIGLX-driver. Hvordan gjør jeg slik at Radeon-driveren kommer tilbake? Har skrudd av fglrx-driveren i "Håndtering av ufrie drivere", og valgt Radoen-driveren i "Screens and Graphics". Når jeg høyreklikker på skrivebordet og prøver å skru på noen effekter får jeg bare beskjed om at "The Composite extension is not available". Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Litt avansert, men kanskje denne hjelper deg: ubuntuforums Husk at den er for dapper 6.06, så ikke følg den helt slavisk, men se på endringene i xorg.conf. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Thanks. Var faktisk bare å sette Composite til Enable i xorg.conf så var saken biff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå