Gabriel_X Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 John Carmack har oppdatert sin .plan fil og skriver litt om grafikk-kort og sånn... Sitat: "At the moment, the NV30 is slightly faster on most scenes in Doom than the R300, but I can still find some scenes where the R300 pulls a little bit ahead. The issue is complicated because of the different ways the cards can choose to run the game." Var det ikke Geforce FX (NV30) som skulle være opp mot 30-40% raskere i Doom 3 enn Radeon 9700pro ifølge Nvidia... Carmack er ikke akkurat fornøyd med lydvolumet til FX heller - la oss håpe han ikke blir døv før Doom 3 er ferdig :wink: http://www.bluesnews.com/cgi-bin/finger.pl...=20030129210315 Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hvis du har sett litt på andre tester, finner du ut at fx ikke er så utrolig bra som nvidia har sagt.. Endel andre threads om akkurat dette på forumet, der finner du nok mer. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 den testen der fx var ca. 20 -30% raskere er nok kanskje tatt i en del av doom der fx faktisk er raskere, men det er ikke 20-30% raskere gjennom hele spillet, doom 3 er jo et ganske komplisert spill, med masse effekter osv. så det kommer ann på hvilke effekter nVidia og ATI har lagt vekt på, god arkitektur av chip'en Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Hvis du har sett litt på andre tester' date=' finner du ut at fx ikke er så utrolig bra som nvidia har sagt.. Jeg vet, men halmstrået til både Nvidia (og den mest hardcore fansen) var jo at FX skulle kjøre krevende spill som Doom 3 sååå mye bedre enn andre tilgjengelige kort, noe det altså ikke gjør. Selv blir jeg mer og mer fornøyd med at jeg ble lei av Nvidia's i ettertid rene løgn om 'bare vent litt til så kommer det tidenes grafikk-kort - å kjøpe konkurrenten vår nå er skikkelig dumt for vi kommer til å gruse det skikkelig' etter noe måneder og kjøpte Radeon 9700pro for flere måneder siden istedet. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Holder meg til ATI i tiden fremover, Nvidia bare skuffer, driver JUG og fanteri Lenke til kommentar
sof Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Selv blir jeg mer og mer fornøyd med at jeg ble lei av Nvidia's i ettertid rene løgn om 'bare vent litt til så kommer det tidenes grafikk-kort - å kjøpe konkurrenten vår nå er skikkelig dumt for vi kommer til å gruse det skikkelig' etter noe måneder og kjøpte Radeon 9700pro for flere måneder siden istedet. hehe... dette var bra sagt! Kunne ikke vært mer enig. sof Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Dette overrasker meg en hel del. Jeg hadde trodd Doom3 vil være en enorm fillrate hog pga PS effektene og stencil volumene. :-? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Da det viser seg at begge kortene yter ganske likt, med bare marginale forskjeller jevnt over, sier vel lommeboka klart ifra om hvilket kort som for tiden er det beste valget. 8) Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 John Carmack har oppdatert sin .plan fil og skriver litt om grafikk-kort og sånn... Var det ikke Geforce FX (NV30) som skulle være opp mot 30-40% raskere i Doom 3 enn Radeon 9700pro ifølge Nvidia... Ikke nok med det... noen her på forumet hadde jo faktisk lest at om det skulle være noen vits å spille Doom3, så MÅTTE du ha Gf-FX. R9700/9700Pro ville suge På en annen side, så ville det faktisk ikke overraske meg at nVidia kommer med ny optimaliserte drivere til Gf-FX som øker ytelsen en del. Det har skjedd før. På en annen side, så kan like godt ATi komme med nye optimaliserte drivere også vi får se vi får se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå