Gå til innhold

Bytte ut N95 med K850?

Hes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kommer til å bli kjempe skuffet! Jeg byttet fra N80 til k850i. Var såpass misfornøyd at jeg gikk å byttet mobilen med en gang, til SE P1i, som er langt bedre enn k850i. Kameraet til N95 er faktiskt bedre enn k850i, sett bortifra blitzen.

Helt enig.

Film kvaliteten er også betydelig bedre.

Lenke til kommentar
Du kommer til å bli kjempe skuffet! Jeg byttet fra N80 til k850i. Var såpass misfornøyd at jeg gikk å byttet mobilen med en gang, til SE P1i, som er langt bedre enn k850i. Kameraet til N95 er faktiskt bedre enn k850i, sett bortifra blitzen.

Helt enig.

Film kvaliteten er også betydelig bedre.

K850i ble kåret til årets kameramobil i går på Tv2, så jeg tviler at kameraet er bedre enn på N95. Dessuten er blits viktig nå mot vinteren. ☺

Lenke til kommentar
K850i ble kåret til årets kameramobil i går på Tv2, så jeg tviler at kameraet er bedre enn på N95. Dessuten er blits viktig nå mot vinteren. ☺

Det sier vel egentlig mer om seriøsiteten til TV2 hjelper deg. At N95 tar bedre bilder enn K850i er ikke noe ukjent fenomen.

Jo det er et ukjent fenomen. Husker da bilder tatt med en prototype av K850i figurerte i diverse forum, ble sammenlignet med N95, fremsto som noe dårligere i enkelte lysforhold, men overlegent i dårlig lysforhold. Kameraet viste seg å være identisk med det som man finner i K800i :D

Lenke til kommentar
Jo det er et ukjent fenomen. Husker da bilder tatt med en prototype av K850i figurerte i diverse forum, ble sammenlignet med N95, fremsto som noe dårligere i enkelte lysforhold, men overlegent i dårlig lysforhold. Kameraet viste seg å være identisk med det som man finner i K800i :D

Hvis du med "dårlige lysforhold" mener ved bruk av blitz, så selvfølgelig, K850i er jo den eneste som faktisk har skikkelig blitz mens N95 bare har et kameralys.

Men hvis du bare mener dårlige lysforhold så kan du jo bare se på gsmarena testen under Studio, Poor Light og trekke din egen konklusjon.

Lenke til kommentar

Hvis du med "dårlige lysforhold" mener ved bruk av blitz, så selvfølgelig, K850i er jo den eneste som faktisk har skikkelig blitz mens N95 bare har et kameralys.

Men hvis du bare mener dårlige lysforhold så kan du jo bare se på gsmarena testen under Studio, Poor Light og trekke din egen konklusjon.

Mente selvfølgelig blitsen, ja. Men poenget var at bildene var tatt med et K800i kamera, og ikke 5mp kamera som står i K850i nå. Hvilket de har testet på gsm arena, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

http://mobilementalism.com/2007/07/19/sony...hone-shoot-out/

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_k850...eview-162p3.php (om man faktisk leser testen så vinner K850i på selve kameradelen, mens N95 vinner på videodelen.)

http://www.mobile-review.com/review/sonyer...50-cam-en.shtml

Ser for meg ut som om K850i er bedre på kamerabiten (om man ser bort i fra video). Den har vell også betydelig bedre batterilevetid og lavere pris. Imidlertid har N95 langt bedre videofunksjon, GPS og wifi å skilte med, om du greier deg uten de tre sistnevnte så er nok K850i et bedre valg. Selv er jeg usikker på hva jeg ville valgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...