Gå til innhold

Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon


Undersøkelse om Ubuntu 7.10  

340 stemmer

  1. 1. Kommer du til å ta i bruk Ubuntu 7.10?

    • Ja, jeg ERSTATTER en eldre Ubuntu eller et annet OS
      215
    • Ja, Ubuntu 7.10 kommer I TILLEGG til de OS jeg allerede bruker
      113
    • Nei, jeg skal ikke bruke Ubuntu 7.10
      12
  2. 2. Hvis du svarte det første alternativet, hvilke(t) OS erstattes?

    • En tidligere Ubuntu
      189
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      30
    • Windows
      140
    • Mac OSX
      4
    • BSD, Solaris
      4
    • Et eller flere andre OS
      19
  3. 3. Hvilke andre OS kommer du til å bruke sammen med Ubuntu 7.10?

    • En tidligere Ubuntu
      9
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      53
    • Windows
      216
    • Mac OSX
      16
    • BSD, Solaris
      9
    • Et eller flere andre OS
      8
    • Ingen
      92


Anbefalte innlegg

hvordan installerer jeg bluetooth driverne ?

 

Hvis ikke svaret til sn3ipen hjalp, er det fint om du oppgir hva slags bluetooth enhet du har, slik at det blir lettere å hjelpe.

Jeg forsøkte og fulgte guiden helt. Telefonen er SE K800i og blåtann er en gammel D-Link DBT-120. Ubuntu fant og startet et blåtannprogram når jeg satt den i, pc og blåtann så hverandre. Forsøkte å kolbe til fra telefon til pc og omvendt. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mener at du har NTFS på hele disken må du Defragmentere den. Putte inn live CDen og rebote. Så må du bruke gParted for å frigjøre plass til Ubuntu. Tror det ligger på skrivebordet. Deretter er det bare å velge "Automatisk bruk den største tomme partisjonen" eller noe sånt når installeren spør deg om det. Så kan du bare sette deg tilbake å surfe på nettet mens installasjonen foregår.

Lenke til kommentar

Har et problem med Gutsy som jeg ikke hadde med Feisty; tastaturet skifter fra norsk oppsett som jeg valgte under installasjon, til engelsk. Selv om jeg går og endrer denne tilbake til norsk så skifter den senere tilbake til engelsk; fryktelig irriterende. Fikk store problemer siden passordet mitt inneholder §, som jeg ikke fikk skrevet inn med engelsk tastatur. Finnes det en løsning for dette?

Lenke til kommentar

nm-applet klikker av og til. Den har gjort det hyppigere og hyppigere nå. Er sinnsykt irriterende. Må bruke kabel som jeg må aktivere via terminalen.

Det verste er at den "kobler" seg til et nettverk og fryser. Menyen funker. Men den oppdateres ikke, og valgene funker ikke. Er sinnsykt irriterende. Noen som har opplevd det samme?

Nå frøs den med en gang jeg logga inn. Har aldri gjort det før.

Lenke til kommentar
Du kan jo sjekke om keyboard er satt til "no" i xorg.conf. For å redigere den:

sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

Takk for svar RB, det så slik ut:

Section "InputDevice"
Identifier	"Generic Keyboard"
Driver		"kbd"
Option		"CoreKeyboard"
Option		"XkbRules"	"xorg"
Option		"XkbModel"	"pc105"
Option		"XkbLayout"	"us"
EndSection

Jeg endret us til no så får vi se hvordan det går. Synes det er merkelig at det stod us ettersom jeg både under installasjon og senere valgte norsk(?).

 

Det er en annen ting jeg lurer på:

Under Feisty måtte jeg manuelt endre innstillinger her for skjermen min(i xorg.conf). Gutsy derimot gav korrekt oppløsning og Hertz. Men når jeg ser på xorg.conf her så forstår jeg ikke det som står, ettersom både oppløsning og fargedybde ikke er nevnt? Videre så står det oppført forskjellig for «Identifier», noe jeg husker måtte være likt da jeg endret filen under Feisty(fulgte da en guide). Horisonalt og vertikal Hertz er heller ikke helt korrekt. Dere kan se her;

Section "Monitor"
Identifier	"Standard skjerm"
Option		"DPMS"
HorizSync	28-64
VertRefresh	43-60
EndSection

Section "Screen"
Identifier	"Default Screen"
Device		"nVidia Corporation G80 [GeForce 8800 GTS]"
Monitor		"Standard skjerm"
SubSection "Display"
EndSubSection
EndSection

Kan jeg selv endre og sette inn korrekte verdier? Noen som kunne poste sin fil så kan jeg herme etter den for skjermen(men sette inn verdiene for min skjerm og gpu)?

Lenke til kommentar

En ting jeg irriterere meg over i Gutsy, er at suspend har sluttet å fungere. Dette fungerte

i alle tidligere Ubuntu versjoner jeg har prøvd. Leser på ulike forum at det er mange

andre som også er berørt av denne feilen, som ser ut til å være helt umulig å fikse.

Utrolig kjipt ettersom jeg er sterkt avhengig av å ha fungerende suspend på laptopen.

Riktig nok fungerer hibernate, men det tar så lang tid å våkne fra den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...