Gå til innhold

Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon


Undersøkelse om Ubuntu 7.10  

340 stemmer

  1. 1. Kommer du til å ta i bruk Ubuntu 7.10?

    • Ja, jeg ERSTATTER en eldre Ubuntu eller et annet OS
      215
    • Ja, Ubuntu 7.10 kommer I TILLEGG til de OS jeg allerede bruker
      113
    • Nei, jeg skal ikke bruke Ubuntu 7.10
      12
  2. 2. Hvis du svarte det første alternativet, hvilke(t) OS erstattes?

    • En tidligere Ubuntu
      189
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      30
    • Windows
      140
    • Mac OSX
      4
    • BSD, Solaris
      4
    • Et eller flere andre OS
      19
  3. 3. Hvilke andre OS kommer du til å bruke sammen med Ubuntu 7.10?

    • En tidligere Ubuntu
      9
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      53
    • Windows
      216
    • Mac OSX
      16
    • BSD, Solaris
      9
    • Et eller flere andre OS
      8
    • Ingen
      92


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen BRA php/html editorer for Ubuntu nå? :) og er det noen som vet om ATI FireGL v5200 kortet vil fungere _bra_ med 7.10? :)

 

http://bluefish.openoffice.nl/

 

Var det kanskje noko slikt du tenkte deg?

 

Den ser nydelig ut! Hvordan er den å "lagre direkte til FTP" ? Det jeg liker å gjøre er å lagre filene direkte til FTP. Slik at de oppdaterer webområdet med en gang.

Lenke til kommentar
Jaja, men så er ikke jeg noen erfaren Linux bruker da... Så hva er kommandoen for å kunne legge inn filer akkurat der...?

"cp *filnavn* *målmappe*" og så putter du sudo foran for å kjøre som root

 

Du kan jo eventuelt kjøre nautilus eller gedit som root for å lagre/flytte filen der du trenger den.

 

Imens vi venter på 8.04: https://blueprints.launchpad.net/sprints/ud...n-2007/+roadmap

I tillegg til mye bugfiksing og driverstøtte ser det ut til at de vurderer å oppfriske det grafiske med nye ikontemaer, gtk-temaer og innlogginskjermer ++

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Hvilken hastighet har du brent med? For høy hastighet kan forringe kvaliteten på platen.

Du kan også prøve med alternate CD-en som ikke inkluderer Live delen, men bruker tekst basert installasjon.

 

Brent med full guffe 16x. At det skulle fåresake at programmet ikke vill godta min intasting av konto skjønner jeg ikke. Tror ikke det er noe med brennehastigheten min grunnet av at platen blir godkjent av selveste ubuntu (Skjekk CD funksjonen under oppstart).

Lenke til kommentar

Hei,

 

Når kan jeg regne med at Ubuntu-gjengen legger til fglrx med AIGLX-støtte i pakkebrønnene? Pleier det å ta lang tid fra en ny release til de er klare til nedlasting gjennom Ubuntu?

 

Hva er egentlig forskjellen mellom Add/Remove Applications og Synaptic? Er det ene et slags frontend for det andre? Hva bør jeg bruke?

 

Installerte 7.10 er forleden og jeg må si jeg er imponert. Har lekt litt med Arch tidligere, men det ble litt for tøft. Har tenkt å kjøpe ny harddisk snart og da skal jeg ha Arch og Ubuntu ved siden av hverandre slik at jeg kan fikle med Arch mens jeg har Ubuntu å lene meg på.

Endret av øsse87
Lenke til kommentar
Når kan jeg regne med at Ubuntu-gjengen legger til fglrx med AIGLX-støtte i pakkebrønnene? Pleier det å ta lang tid fra en ny release til de er klare til nedlasting gjennom Ubuntu?

Kommer sannsynligvis i versjon 8.04 (april, 2008)

 

Hva er egentlig forskjellen mellom Add/Remove Applications og Synaptic? Er det ene et slags frontend for det andre? Hva bør jeg bruke?

Add/remove er lagt opp til å være mer oversiktlig og brukervennlig, men mangler fleksibilitet. For eksempel kan det være vanskelig å avinstallere pakker i enkelte tilfeller. Man har også bedre oversikt over hva som er fri programvare, ufri programvare i add/remove.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...