LostOblivion Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hei, Lurer på hvordan jeg forandrer på filtillatelser i Windows? Jeg har flere brukere, og bruker Cygwin. Jeg vil bare at Administrator skal ha tilgang til alle andre filer og mapper enn brukerne's egne homedirs. Dvs, brukerne skal bare ha tilgang til sine egne homedirs. Foreløpig har jeg brukt chmod til å forandre tillatelsen på root mappa i cygwin, men selv om brukerne ikke kan se innholdet i /, kan de f eks åpne /bin... som er litt idiotisk. Det jeg vil, er at alle mapper og filer under / bare skal kunne sees og redigeres av Administrator... Endret 18. oktober 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hvorfor vil du fjerne tilgangen til /bin? Filer her må kunne kjøres hvis brukerne skal kunne bruke 'ls' og andre vanlige kommandoer som følger med cygwin. Ellers trenger du vel bare å høyreklikke på kataloger/filer og sette eierskap på de relevante filene til Administrator, og velge rettigheter for de forskjellige brukerne. Hvor store muligheter du har her kommer vel kanskje an på hvilken Windows-versjon du har. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Tenkte mer på at folk også kan opprette og slette filer i /bin etc... =S Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Er det en måte jeg enkelt kan si at f eks mappen /privat ikke skal være tilgjengelig som også gjør alle undermapper og filer utilgjengelig? Uten å bruke chmod -R mener jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå