Gå til innhold

2år videregående prøve med stoff fra ingeniørutdanning fra høyskolen!

Faber

Anbefalte innlegg

Kjæresten min går andre året på videregående.. medier og kommunikasjon. Og har en 4timers prøve imorgen. Og stoffet hun på lese på er høyskolestoff beregnet for ingeniørutdanning i høyskolen. Noen andre enn meg som synes dette er helt villt?

dette er stoff som kommer 2år etter andre året på videregående. og er en del mer avansert..

synes lærern som lager denne prøven er helt idiot..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du kan si hvilket type stoff dette er? Hva er pensum deres?

stoffet er medieinformasjon, slikt som lagringsmedier, informasjonsteknologi osv.

modulen de har er om medieinformasjon, hvor man får informasjon fra, og fra hvilke ting osv. samt flash, men hallo, de må lære seg stoff som høyskolestudenter leser på. det burde jo blitt skrevet om, så det passet litt mer til de. De skal lære seg 14 sider fra høyskolen for ingeniører samt sitt eget avsnitt i medieboka for vg2, og flash. syntes det var litt overkill jeg..

Lenke til kommentar

Har selv vært med på slikt forbannade tull... Er ganske provoserende og latterlig, men enkelte lærere er dessverre ikke inneforstått med endel, og jeg er faktisk en sjelden kritiserer og generaliserer, men etter mine år i skole og nå ute i arbeidslivet merker du at lærerverden er en litt spesiel verden selv på yrkesfagene. Mange har mistet litt bakkekontakt og tror de er noe, og mange er bare enkelt og greit elendige.

MEN MANGE MANGE lærere er fantastisk dyktige og er alltid hyggelig. Men JEG mener de er i fåtall ;)

Men jeg er helt enig med deg Faber, det er latterlig og har veldig lite for seg!

Lenke til kommentar

Kan du si noe mer om hva hun må lese på. Jeg ser egentlig mange grunner til at en lærer vil trø nedover kunnskap som faktisk er viktig å kunne noe om i faget. Nei si at hun skal prise seg glad for at hun har en lærer som vil få noe inn i hodene deres. Stort sett betyr ikke det at det er høyskolepensum at det nødvendigvis er vanskelig

Lenke til kommentar

Her passer det ypperlig med verdens beste lærersitat, som kom ut av min kjemilærers munn etter klager fra elever om at han gikk mye utenfor pensum:

"Hør her. Dere lærer dere å kjøre moped, men det finnes noe som heter helikopter. Det er mye bedre!"

Tolk det som dere vil ;)

For øvrig liker jeg kjemilæreren min meget bra, men budskapet i det utsagnet var rett og slett hysterisk! :D

Endret av fredrikg-ohoi
Lenke til kommentar

Jævlig bra. Tingen er at vi går tømrer linjen for å lære om pensum. På eksamen får vi pensum, ikke noe mer ikke noe mindre. Jeg vet at lærere liker å hoppe unna pensum av og til fordi de mener det ikke er riktig, men det blir litt feil når en av og til lærer ting som en har bruk for mye senere. Ergo det er lett glemt. Jeg sier ikke at det av og til ikke er riktig av lærerene er bare det at de gjør det litt for ofte og havner langt utenfor det vi har bruk for!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...