zlav Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...9500%20128%20MB noen som veit vilket kort som funker og voldtmodde til 9700? vist dere veit post urls til vilket og hvordan"guide" takk. Må sikkert ha et gammelt ett ellernoe?,hørt at ATI har lagd sperre ellno isåfall passer denne http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=G...OMATIC&toc=5432 til kortet`? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Voltmodde 9500 til 9700? Det er da ikke volten som er forskjellen på de 2. Men hvis du mener å gjøre om et 9500 til 9700, så søk i forumet! Finnes jo drivere som gjør dette. Lenke til kommentar
zlav Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 mente lodde det om til et 9700 vil lodde lodde med lodde pistolen min som jeg fant i en konteiner da jeg rava slettene i vietnam etter patronhylser som jeg kunne bruke til fløyter som jeg dereter solgte på bluesfestivalen til og tjene nokk til dette Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Bruk rivatuner som kan gjøre en 256-bit R9500 til en R9700 uten å lodde og miste garantien. http://www.guru3d.com/rivatuner Lenke til kommentar
getit Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Voltmodde/lodde først, - så Rivatuner etterpå. Og det er voltmodding slapps.com omtaler den 9. 1. i år, også omtalt på forumet her. Den samme voltmoddinga ble senere utført av en ansatt hos PC-Max og omtalt på forumet her. Ved voltmodding blir kortet som et originalt 9700-kort rent hardwaremessig. Deretter kunne vi lese om at man også kunne få 9700 -resultater uten voltmodding, - kun ved å benytte rivatuner eller hva det var. Så hvorfor ikke gjøre begge deler? Når loddinga er i box, - er det tid for rivatuner. Da får du ytelse omtrent som et 9700 Pro-kort. - Har jeg beregnet Men 9700 -pro-kortet har likevel litt raskere minne da. Er det noen som vet hva det utgjør i 3DMark-ytelse? Forskjellen fra 3,7 til 3,3 nanosekund var det, forskjellen i minneytelse, tror jeg ... :wink: Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Det er da ikke voltmodding som gjør at man får Radeon 9500 128MB til å fungere som Radeon 9700 såvidt jeg har forstått. Det er en motstand som flyttes på, og som "enabler" de 4 pipelines som i utgangspunktet er "disablet". Samme trikset blir gjort ved hjelp av modifiserte drivere. Har ingenting for seg å gjøre begge deler på en gang. Det man derimot kan gjøre, er å voltmodde et Radeon 9700Pro for å oppnå ekstreme overklokkingshastigheter (opptil 450/800). Lenke til kommentar
getit Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Det er to ulike fremgangsmåter. Den ene er å få kortet til å fungere som et 9700-kort. Det er tweeking med software. Den annen er å endre kortets hardware. Det er voltmodding, - og da er kortet identisk med et originalt 9700 -kort. Og om man voltmodder, - kan man jo benytte RivaTuner eller et annet program til å øke klokkefrekvensen ytterligere. Det gjelder i alle fall dersom det originale 9700 -kortet lar seg overklokke med et slikt program, - for da har man i realiteten et 9700 kort, selv om det opprinnelig var produsert som et 9500 -kort og esken eller kortet er merket som det. :wink: Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Den annen er å endre kortets hardware. Det er voltmodding, - og da er kortet identisk med et originalt 9700 -kort. Altså, voltmodding går hovedsakelig, og kort forklart, ut på å forandre på (øke) kjernespenningen (Vcore) til GPU'en, samt spenningen til minnebrikkene (ved hjelp av shunt-motstander). Dette for å få presset kortet til maksimal overklokking. Ingen av disse spenningene blir berørte med den "voltmoddingen" du beskriver (med andre ord, det er ingen voltmodd det du beskriver). Det eneste den gjør, er som sagt å "enable" de 4 pipelines som fra utgangspunktet er "disablet". Det samme kan gjøres ved hjelp av software som bl.a. følger med RivaTuner. Når dette er sagt, så må en altså flashe disse korta med en hacka BIOS for å være i stand til å overkokke dem i det hele tatt. Lenke til kommentar
getit Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 OK, Du har nok rett. Jeg har misforstått ... :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå