mmm320 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har tenkt å bruke en aggregatmotor på 160 kubikk med 5.5hk for deretter å lage en litt større goped ramme enn vablig. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har tenkt å bruke en aggregatmotor på 160 kubikk med 5.5hk for deretter å lage en litt større goped ramme enn vablig. 5.5 hk er vel ikke det helt store? Men det kan bli tøft det her Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Uten å ha den altfor store kunnskapen om aggregater, hvordan er den å justere turtall på og slikt? Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Det er en arm som er festet til gassen. Den gjør at motoren alltid produserer spenning på 50hertz. Det ar bare å løsne armen, så er sperren bort. Endret 20. oktober 2007 av jorgen_re Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hmm, og hvor har du tenkt å bruke den lovlig? For åsitere Sissel Rønbeck i en spørretime på Stortinget: Etter klassifiseringen som følger av EØS-regelverket, er derfor Go-Ped å anse som moped. På lik linje med alle andre mopeder må derfor Go-Ped typegodkjennes og registreres for å kunne brukes lovlig. Hvis den oppfyller de vanlige tekniske kravene som gjelder for mopeder, vil Go-Ped bli godkjent, og dermed kan den også registreres og brukes i trafikken. Kilde: http://www.stortinget.no/spti/1996/dw-o1997060424-011.html Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 jeg skal kjøre med den på hytta Lenke til kommentar
ReppeRobert Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Tenkte det samme jeg og men med 18hp da :O Endret 27. april 2009 av ReppeRobert Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Har nå tenkt å gjennoppta prosjektet. Har funnet annen bensintank og laget en gassanordning. Hvis jeg får tid, skal jeg lage en video der jeg ruser motoren for å vise hva det er snakk om. Har planene klare, og skal ut på delejakt. Har en også en sentrifugalclutch som hører til en motorsag i kjelleren som jeg skal prøve å få montert på. Får se hvordan 5.5 hk funker i starten, men regner med at jeg ikke kommer til å trenge mer. Det er jo tross alt 160cc. Gopeder har vanligvis 49-50cc. Men hvis mer trengs, kan jeg jo alltids dyse den opp og få i en liten turbo slik som han her har gjort: Endret 8. juli 2009 av jorgen_re Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Dette var en god ide, noe jeg fikk lyst til å gjøre selv egentlig =P Har jo en gammel gressklipper motor, 4-5 hk.. Vil det gå noe bra? Noen som har noen smarte muligheter hvordan jeg skal fikse kraften fra motoren til hjulet? Si hvis jeg bruker en sparke sykkel, skjønner jo det at jeg må ha et drev på "akslingen" på hjulet og til motoren.. Men problemet blir jo at motoren kan vell ikke ligge på skrå, fordi da vill den jo ikke få olje og bensinen kommer til å renne ut.. Og motoren vil da skjære seg. Noen som har noen forslag.. Må vell ut i garasjen i morgen å se om jeg finner den gamle sparkesykkelen jeg hadde for 4-5 år siden... Husker det var dempere på den til og med hahah Thomas.. Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ikke noe svar enda =/ Får gå ut i garasjen og finne motor og sparkesykkel og tenke litt, satser på at noen har erfaring fra dette, eller lagd noe lignende =) Thomas... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hmm jeg har en 100 kubikks gokartmotor med slureclutch som yter rundt 18 hester og har turtall på 19 k rpm kanskje det er noe å sette på en sparkesykkel =) Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 haha, hadde nok blitt for mye power tror jeg ass Problemet med gressklipper motoren er at det ikke er no slurregir.. Så går alltid framover =P Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Neeeida, går nok så fint atte Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Er nok smart med clutch ja. Hvis du kjenner en tusenkunstner så går jo alt an... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå