Gå til innhold

Trenger hjelp med kosthold!


Anbefalte innlegg

Stats : Gutt, 14 år, 160 høy, 47 kg..

 

Spiser : kl 11.05 : Fire brødskiver

kl 15.00 : Ostebaguett / Middag

kl 19.00-21.00 3-4 brødskiver..

 

Har hørt at man skal spise 5-7 måltider hver dag.!! Derfor føler jeg at jeg spiser VELDIG lite!! Skjønner ikke hvordan man kan få i se 5-7 måltider.! Kan noen gi tips hvordan og når jeg kan få i meg det?

 

Vil gjerne begynne med å spise mer :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er bare å kaste det i seg det vell.

 

planlegg måltider, lag de gjerne i forvegen. da gidder du å spise :)

 

Siden du er 14 år går du vell på skole, å spise en god frokost FØR du går på skolen er viktig. Lag frokosten om kvelden, så slipper du å lage om morgenen når du er stuptrøtt, lag noe godt!.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

At man må spise ofte er bare en myte. Man kan godt spise 2 ganger til dagen om man ønsker det. Det er mengden du får i deg i løpet av en dag som teller, ikke hvor ofte du spiser. Den store fordelen (slik jeg ser det) ved å spise oftere, er jo nettopp den at det for mange vil være fysisk vanskelig å få i seg nok gjennom ett til to måltider om dagen.

Lenke til kommentar
Stats : Gutt, 14 år, 160 høy, 47 kg..

 

Spiser : kl 11.05 : Fire brødskiver

kl 15.00 : Ostebaguett / Middag

kl 19.00-21.00 3-4 brødskiver..

 

Det første jeg reagerer på her er at det første måltidet ditt er klokken 11.05. Hva med frokosten? Spis frokost gutt! Havregryn med en banan i skiver oppi, for å få litt bedre smak. God og sunn kost!

 

I tillegg bør du få i deg proteiner. Om du ikke har usaklig mye skinke på de brødskivene dine, eller veldig mye proteinrik middag, får du i deg for lite av dette. Bytt ut 2 av brødskivene klokken 11.05 med en boks tunfisk, det samme med kveldsmaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...