Aksjeleif Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Stats : Gutt, 14 år, 160 høy, 47 kg.. Spiser : kl 11.05 : Fire brødskiver kl 15.00 : Ostebaguett / Middag kl 19.00-21.00 3-4 brødskiver.. Har hørt at man skal spise 5-7 måltider hver dag.!! Derfor føler jeg at jeg spiser VELDIG lite!! Skjønner ikke hvordan man kan få i se 5-7 måltider.! Kan noen gi tips hvordan og når jeg kan få i meg det? Vil gjerne begynne med å spise mer Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) er bare å kaste det i seg det vell. planlegg måltider, lag de gjerne i forvegen. da gidder du å spise Siden du er 14 år går du vell på skole, å spise en god frokost FØR du går på skolen er viktig. Lag frokosten om kvelden, så slipper du å lage om morgenen når du er stuptrøtt, lag noe godt!. Endret 18. oktober 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Snø Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Man skal helst spise mange, men små måltider. Fordøyelsen vil da fungere optimalt. Det viktigste er likevel å spise variert, slik at kostholdet ikke blir altfor ensidig. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 At man må spise ofte er bare en myte. Man kan godt spise 2 ganger til dagen om man ønsker det. Det er mengden du får i deg i løpet av en dag som teller, ikke hvor ofte du spiser. Den store fordelen (slik jeg ser det) ved å spise oftere, er jo nettopp den at det for mange vil være fysisk vanskelig å få i seg nok gjennom ett til to måltider om dagen. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Stats : Gutt, 14 år, 160 høy, 47 kg.. Spiser : kl 11.05 : Fire brødskiver kl 15.00 : Ostebaguett / Middag kl 19.00-21.00 3-4 brødskiver.. Det første jeg reagerer på her er at det første måltidet ditt er klokken 11.05. Hva med frokosten? Spis frokost gutt! Havregryn med en banan i skiver oppi, for å få litt bedre smak. God og sunn kost! I tillegg bør du få i deg proteiner. Om du ikke har usaklig mye skinke på de brødskivene dine, eller veldig mye proteinrik middag, får du i deg for lite av dette. Bytt ut 2 av brødskivene klokken 11.05 med en boks tunfisk, det samme med kveldsmaten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå