Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

ta ut kabler fra 4pis viftekabel

Anbefalte innlegg

hei. jeg tenkte å ta strømper på pcu viftern min...

dessverre har jeg ikke gidde eller penger til og sjøpe Pin-uttager.

(vifta jeg har er 4 pins og d fins bare 3 Pins-uttager)

Noen som vet hvordan man tar ut kablene?

Kanje lage et verktøy selv?

Endret av Beyeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel varier litt fra plugg til plugg dette her, men på 4 pins Intel vifter kan du som det blir sagt bruke en liten skrutrekker, eller nål. Press den lille mothaken ned i sporet på flatsiden av kontakten, og trekk ledningen bakover.

Du ser det vel på dette bildet.

114197.jpeg

Hvis du har annen type kontakt bør du enten si nøyaktig hva den er til, eller et bilde om du skal få noen bedre råd enn du allerede har fått.

Lenke til kommentar
Kan vel varier litt fra plugg til plugg dette her, men på 4 pins Intel vifter kan du som det blir sagt bruke en liten skrutrekker, eller nål. Press den lille mothaken ned i sporet på flatsiden av kontakten, og trekk ledningen bakover.

Du ser det vel på dette bildet.

114197.jpeg

Hvis du har annen type kontakt bør du enten si nøyaktig hva den er til, eller et bilde om du skal få noen bedre råd enn du allerede har fått.

skal prøve det.jeg syns bare det var litt hardt og gjøre det. men det går nåkk sikkert. takk

Lenke til kommentar
Beyeren Lagt til I dag, 22:11

skal prøve det.jeg syns bare det var litt hardt og gjøre det. men det går nåkk sikkert. takk

Slike ting kan av og til være litt vrient. Men pass på at du presser ned nålen/skrutrekkeren helt i enden av sporet, mot der ledningen kommer ut, slik at mothaken faktisk klemmes ned, så får du det nok til.

Er jo ikke verdens skarpeste bilde, men du ser mothaken på oversiden av den ledningen som er tatt ut, og selve stikket sitter ikke hardt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Slike ting kan av og til være litt vrient. Men pass på at du presser ned nålen/skrutrekkeren helt i enden av sporet, mot der ledningen kommer ut, slik at mothaken faktisk klemmes ned, så får du det nok til.

Er jo ikke verdens skarpeste bilde, men du ser mothaken på oversiden av den ledningen som er tatt ut, og selve stikket sitter ikke hardt.

Lykke til :)

Takk for hjelpen.

Fikk det til... var litt vrient da :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...