Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

gjøre no får å blir høyere?

John-Abruzzi

Anbefalte innlegg

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
jeg er 16 og er litt over 180, men pappa er 175 mens farfar og alle andre i slekta er 190-200 :hmm::p

vet noen hvor lenge man vokser?

Som skrevet tidligere i denne tråden står det at man vokser til 19-20-alderen, noe som for meg også høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar

På barneskolen hadde jeg store problemer med høyden min. De fleste, og det er ingen overdrivelse, i klassen min var 160+ i sjuende. Jeg var rundt 145. 142 tror jeg. Er 160 nå og er komfortabel med det. Var og testet når jeg var i 10års alderen og jeg kommer til å bli noe i starten av 170. De sa at testen var nesten helt sikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
En jeg gikk i klasse med et år var 16 og 1.56. Han var kortere enn alle jentene i klassen, så syntes rimelig synd på ham.

Hehe, den er ikke så grei. Jeg er 17 og knappe 160, det suger! Kortere enn de fleste jentene jeg også ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 9 måneder senere...
En ting som hjelper litt, er å aldri begynne å røyke. Begynner man å røyke i ung alder så vokser man mindre.

Det er abslutt ikke sant. Bare et rykte, har snakket med mange leger og det finnes ikke bevis på at røyking hemmer veksten. Det vet jeg også av erfaring.

Lenke til kommentar
Dersom du er over 150 cm må du eventuelt betale for veksthormonene selv. Og til de som vil slutte å vokse, kan jeg si at de fleste typer kunstig testosteron (anabole steroider) vil stoppe veksten din.

Dette stemmer ikke... Alle må søke om å få det dekket uansett, det er ikke sånn at man får det automatisk dekket bare man er under 150.. Nedre grense for jenter er 153, for gutter er jeg usikker. Veksthormoner gies også så og si bare til dem som mangler veksthormon, å gi det til personer som har veksthormon har veldig sjeldent noe virkning.

Jeg var 174 helt til 1 klasse videregående, i begynnelsen av 2 klasse startet jeg å vokse igjen. Stoppet å vokse i slutten 3 klasse. Nå er jeg 176.. Rare greier.. Har stoppet å vokse nå da, det er jeg glad for. Liker høyden min, men typen er 177-178, så greit å være litt lavere enn han i alle fall :!:

Endret av royskatt
Lenke til kommentar
Heisann, jeg lurer på om det er noen en kan gjøre/spise for å bli høyere. jeg er nå bare 172-3, tviler jeg kommer til å bli noe spess høyere siden ingen av brødrene mine er det... men det plager meg noe helt sinnsykt å være den lågeste...

Ja, ikke komprimere ryggraden ved tunge løft og sørge for å få nok søvn/mat og unngå å drikke for mye kaffe.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...