Devolder Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg er 17 og 196cm.. Hvordan er det med å få sprøyter for å stoppe veksten? Må man være enda høyrere da? Og kanskje yngre.. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg er 17 og 196cm.. Hvordan er det med å få sprøyter for å stoppe veksten? Må man være enda høyrere da? Og kanskje yngre.. Hvorfor skal du stoppe veksten? Idiotskap. Hvis det plager deg så mye kan du få en kirurg til å kutte noe av legg- og lårbeinet slik at du blir 10-15 cm kortere. Lenke til kommentar
Devolder Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 "Hvorfor skal du stoppe veksten? Idiotskap. Hvis det plager deg så mye kan du få en kirurg til å kutte noe av legg- og lårbeinet slik at du blir 10-15 cm kortere." Nei.. hadde ikke planer om å stoppe veksten. Bare lurte.. Å kutte noe av legg- og lårbeinet hørtes brutalt ut. Gror det bra igjen da Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Man kan få hormonsprøyter som stopper veksten - og da trenger man ikke kutte av legg- og lårbeinet. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Det alle prøver å oppnå ved å bli høyere/lavere oppnås ved å endre holdning til seg selv. Slapp av, aksepter deg selv og start derfra, ikke noe annet. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) hadde du derimot vært 155 kunne det vært snakk om bekymring. Korreksjon: for 16år må man være >150cm. Som er en avvik fra det "3rd percentile" Endret 3. mars 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Heisann, jeg lurer på om det er noen en kan gjøre/spise for å bli høyere. jeg er nå bare 172-3, tviler jeg kommer til å bli noe spess høyere siden ingen av brødrene mine er det... men det plager meg noe helt sinnsykt å være den lågeste... Veksthormon, i seg selv, er ikke den "endelige" løsningen. Selv om du har fått veksthormon (HGH), betyr ikke nødvendigvis at du blir høyere. Det flere faktorer for vekst, og den viktigste er genetikk. De andre er: Veksthormon: IGF (insulin like growth factor), HGH (human growth hormon), osv.. bukspyttkjertel hormon (insulin) skjoldkjertel hormon. (tyrosin) "Thyroid hormon" Sexhormon (Testosteron) Vitamin D, A, E Kosthold/Næring Aktivitet Som du kan lese, er det en komplisert sak. Du vil mest sannsynlig bli like høy som faren din, eller høyere. vaio Endret 3. mars 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 O.o Hvorfor klager du? 1.72 er ikke så lavt. Er bare rundt 1.76 selv og er 15. Men når det gjelder og være lav skal du se en i klassen. Han er 2 dager yngre enn meg og er bare 1.49 xD *kremt* Lenke til kommentar
magneman Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Er 175/176 cm i lengden selv. (15 år) Jeg vet ikke om noe som gjør at du kan vokse i høyden, men jeg vet om noe du ikke bør få i deg hvis du vil vokse! Konserveringsmiddelet benzosyre (E210) hemmer veksten. På pakningene står det som regel ikke benzosyre, da er det viktig å se etter følgende stoffer: natriumbenzoat (E211), kaliumbenzoat (E212) og kalsiumbenzoat (E213). Natriumbenzoat (E211). Får du i deg for mye av disse stoffene hemmer det veksten. Kilder: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.4596169 http://www.soloppgangen.no/index.php?optio...0&Itemid=33 Problemet med disse stoffene er jo at de finnes i mange forskjellige varer! Hittil har jeg sett at Idun ketchup og sennep, Villa (brus) og saften vi har hjemme inneholder natriumbenzoat. Endret 7. mars 2008 av magneman Lenke til kommentar
kjetilaien Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei. Jeg er en gutt på 15, snart 16 år. Jeg er ca 185 cm høy. Lurer på om det er sjangs for at jeg blir noe høyere? Kunne tenkt meg å ta igjen broren min på 189 cm, og kanskje se ned på han og.. xD Eller stopper jeg å vokse nå, i denne alderen? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei. Jeg er en gutt på 15, snart 16 år. Jeg er ca 185 cm høy. Lurer på om det er sjangs for at jeg blir noe høyere? Kunne tenkt meg å ta igjen broren min på 189 cm, og kanskje se ned på han og.. xD Eller stopper jeg å vokse nå, i denne alderen? Du vil sannsynligvis vokse noen få cm til i løpet av de neste 2-4 årene eller så. Lenke til kommentar
freerun Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Seriøst, så hvis jeg vil bli kortere, kan jeg bare be en kirurg kappe av litt av lårbene? No qustions asked? Lenke til kommentar
Trollen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Jeg er 14 og 150 ca.. alltid vært minst, kortest og svakest . Da er jeg circa 2cm lavere enn deg er 14 jeg å-.- lol Edit: Faktisk Så ser jeg Ingen ting som er bra med og være liten;( På skolen blir jeg erta for høyden Min.. De kaller meg lille gutten og masse andre rare ord som faktisk sårer/ Endret 29. mars 2008 av Trollen Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Edit: Faktisk Så ser jeg Ingen ting som er bra med og være liten;( Jeg synes korte folk er søte jeg Ikke sånn dverger liksom (Håper det ordet ikke sårer noen), men bare samme alder som meg og kortere ^^ Lenke til kommentar
Trollen Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Edit: Faktisk Så ser jeg Ingen ting som er bra med og være liten;( Jeg synes korte folk er søte jeg Ikke sånn dverger liksom (Håper det ordet ikke sårer noen), men bare samme alder som meg og kortere ^^ Jentene i klassen min syns jeg er søt å Men det fortsatt ikke morsomt Du blir ikke behandla som andre mennesker I gym får jeg 5+ men kunne fått 6er viss jeg hadde vært større å sterkere;& Lenke til kommentar
bjornerikk Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg er 1.96... håper ikke jeg vokser så mye mer egentlig, er 16-17 år. har hørt det sånn at en skal være høy og mørk, men det får da være grenser Lenke til kommentar
Missen Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg er 17 år og 1.54 høy... Kunne godt ha vært ihvertfall ti cm høyere ja Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 "Height Gain Excercises" er ei e-bok jeg har liggende. Tror det originalt er ei ordentlig bok. Der står det veldig mye om øvelser, mat, grep i hverdagen, hvordan veksthormoner påvirkes av hva du spiser og gjør, osv. osv.. Anbefaler folk å sjekke ut denne! Lenke til kommentar
Trollen Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 "Height Gain Excercises" er ei e-bok jeg har liggende. Tror det originalt er ei ordentlig bok. Der står det veldig mye om øvelser, mat, grep i hverdagen, hvordan veksthormoner påvirkes av hva du spiser og gjør, osv. osv.. Anbefaler folk å sjekke ut denne! Er det mulig å finne den på internett uten å kjøpe den ellns sånt? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 16 år og 183. Kunne vokst til ~ 188, men greit dersom der gir seg nuh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå