Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

gjøre no får å blir høyere?

John-Abruzzi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hvorfor skal du stoppe veksten? Idiotskap.

Hvis det plager deg så mye kan du få en kirurg til å kutte noe av legg- og lårbeinet slik at du blir 10-15 cm kortere."

Nei.. hadde ikke planer om å stoppe veksten. Bare lurte.. Å kutte noe av legg- og lårbeinet hørtes brutalt ut. Gror det bra igjen da

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Heisann, jeg lurer på om det er noen en kan gjøre/spise for å bli høyere. jeg er nå bare 172-3, tviler jeg kommer til å bli noe spess høyere siden ingen av brødrene mine er det... men det plager meg noe helt sinnsykt å være den lågeste...

Veksthormon, i seg selv, er ikke den "endelige" løsningen.

Selv om du har fått veksthormon (HGH), betyr ikke nødvendigvis at du blir høyere.

Det flere faktorer for vekst, og den viktigste er genetikk.

De andre er:

Veksthormon: IGF (insulin like growth factor), HGH (human growth hormon), osv..

bukspyttkjertel hormon (insulin)

skjoldkjertel hormon. (tyrosin) "Thyroid hormon"

Sexhormon (Testosteron)

Vitamin D, A, E

Kosthold/Næring

Aktivitet

Som du kan lese, er det en komplisert sak.

Du vil mest sannsynlig bli like høy som faren din, eller høyere.

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Er 175/176 cm i lengden selv. (15 år) :)

Jeg vet ikke om noe som gjør at du kan vokse i høyden, men jeg vet om noe du ikke bør få i deg hvis du vil vokse!

Konserveringsmiddelet benzosyre (E210) hemmer veksten.

På pakningene står det som regel ikke benzosyre, da er det viktig å se etter følgende stoffer: natriumbenzoat (E211), kaliumbenzoat (E212) og kalsiumbenzoat (E213). Natriumbenzoat (E211).

Får du i deg for mye av disse stoffene hemmer det veksten. Kilder: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.4596169

http://www.soloppgangen.no/index.php?optio...0&Itemid=33

Problemet med disse stoffene er jo at de finnes i mange forskjellige varer! Hittil har jeg sett at Idun ketchup og sennep, Villa (brus) og saften vi har hjemme inneholder natriumbenzoat.

Endret av magneman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. Jeg er en gutt på 15, snart 16 år. Jeg er ca 185 cm høy. Lurer på om det er sjangs for at jeg blir noe høyere? Kunne tenkt meg å ta igjen broren min på 189 cm, og kanskje se ned på han og.. xD

Eller stopper jeg å vokse nå, i denne alderen?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg er en gutt på 15, snart 16 år. Jeg er ca 185 cm høy. Lurer på om det er sjangs for at jeg blir noe høyere? Kunne tenkt meg å ta igjen broren min på 189 cm, og kanskje se ned på han og.. xD

Eller stopper jeg å vokse nå, i denne alderen?

Du vil sannsynligvis vokse noen få cm til i løpet av de neste 2-4 årene eller så.

Lenke til kommentar
Jeg er 14 og 150 ca.. :(

alltid vært minst, kortest og svakest :(.

Da er jeg circa 2cm lavere enn deg er 14 jeg å-.- lol

Edit: Faktisk Så ser jeg Ingen ting som er bra med og være liten;( På skolen blir jeg erta for høyden Min.. De kaller meg lille gutten og masse andre rare ord som faktisk sårer/

Endret av Trollen
Lenke til kommentar
Edit: Faktisk Så ser jeg Ingen ting som er bra med og være liten;(

Jeg synes korte folk er søte jeg :)

Ikke sånn dverger liksom (Håper det ordet ikke sårer noen), men bare samme alder som meg og kortere ^^

Jentene i klassen min syns jeg er søt å;)

Men det fortsatt ikke morsomt Du blir ikke behandla som andre mennesker

I gym får jeg 5+ men kunne fått 6er viss jeg hadde vært større å sterkere;&

Lenke til kommentar

"Height Gain Excercises" er ei e-bok jeg har liggende. Tror det originalt er ei ordentlig bok. Der står det veldig mye om øvelser, mat, grep i hverdagen, hvordan veksthormoner påvirkes av hva du spiser og gjør, osv. osv..

Anbefaler folk å sjekke ut denne!

Lenke til kommentar
"Height Gain Excercises" er ei e-bok jeg har liggende. Tror det originalt er ei ordentlig bok. Der står det veldig mye om øvelser, mat, grep i hverdagen, hvordan veksthormoner påvirkes av hva du spiser og gjør, osv. osv..

Anbefaler folk å sjekke ut denne!

Er det mulig å finne den på internett uten å kjøpe den ellns sånt?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...