Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

gjøre no får å blir høyere?

John-Abruzzi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et par venner av meg som er ca like høye som deg, begge er i midten av 20-årene, har det utmerket på damefronten, bra utdanning og overhodet ingen begrensninger pga høyden, tror ikke du skal bekymre deg så mye jeg. Som flere andre sier kan det jo enda hende at du vokser litt til. Jeg vokste et par cm fra jeg var 16 til jeg var rundt 17,5 og høydeveksten stoppet :)

Lenke til kommentar

du kan ta sånn test hos legen å sjekke hvor høy du ca. kommer til å bli:P da jeg var 14 elelr 13 gjorde jeg det fordi jeg var nest lavest på trinnet.. fikk vite at jeg kom til å bli 180-185 så jeg roet meg med det :p er 16 nå, og merker at jeg skyter fart:P du kan jo sjekke det opp på den måten

Lenke til kommentar
du kan ta sånn test hos legen å sjekke hvor høy du ca. kommer til å bli:P da jeg var 14 elelr 13 gjorde jeg det fordi jeg var nest lavest på trinnet.. fikk vite at jeg kom til å bli 180-185 så jeg roet meg med det :p er 16 nå, og merker at jeg skyter fart:P du kan jo sjekke det opp på den måten

Det er ikke en troverdig test, ingen test kan si sikkert hvor høy du kommer til å bli. Bare vente og se, :tease:

Lenke til kommentar

At du får i deg nokk proteinere og vitaminer og alt det der har noe og si, men hvor mye hvet jeg ikke. Får du for lite av det så vil du risikere og ikke oppnå den høyden som står i genene. Det er ingen vits i og begyne og fråtse i mat, bare du ikke er altfor kresen og kunn holder deg til noen få retter så burde du vokse til genetisk satt høyde.

Ser en på små unger som er sykt kresenne så er de normalt mye mindre en adre unger på sin alder, men da snakker vi ekstremt kresenne.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
kan du ikke få sånne "vokse" sprøyter hos legen da?

Det er fult mulig og få hormonsprøyter av legen (eller de høyere opp kanksje?), men da må det være et grunnlag for det. Mtp du er 170cm er sannsynligheten NULL. Life's though :p

Prøvde selv en gang i tiden å få slik sprøyte, men var ikke lav nok (20år, 161cm og trives med det)

Lenke til kommentar
kan du ikke få sånne "vokse" sprøyter hos legen da?

Det er fult mulig og få hormonsprøyter av legen (eller de høyere opp kanksje?), men da må det være et grunnlag for det. Mtp du er 170cm er sannsynligheten NULL. Life's though :p

Prøvde selv en gang i tiden å få slik sprøyte, men var ikke lav nok (20år, 161cm og trives med det)

kan jo få veksthormoner, men kan jo ende med at arma dine f.eks ikke vokser proposjonalt, da hadde jeg heller fortrukket å være liten :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Vær fornyd med 172-3

Selv er jeg 197 og min far 199. Er ikke bare fryd og gammen å være høy.

Blir endel jokes på min bekostning i vennegjengen :)

Lenke til kommentar

Må være fælt å være så kort som 170......

Men: Du kan kompensere med å være ekstra hissig, som mange korte menn gjør. :mrgreen:

Jeg sluttet å vokse i høyden da jeg var 17, men du får mer muskler frem til du blir 20.

Forresten så ble jeg målt til 182 cm på sesjon

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Tviler på at legen skriver ut veksthormon til en 16-åring på 172 cm

Det stemmer. Personlig synes jeg ikke 172 og 16 år gutt, er for lavt- synes det er helt normalt, hadde du derimot vært 155 kunne det vært snakk om bekymring.

Det er en i klassen min som er ca. 155, han sa at han gikk til doktoren å fikk anslått høyde når han er ferdigvokst, rundt 170 sa doktoren, men det er vell ikke lett å gjette sånt går jeg ut ifra..

Lenke til kommentar

Jeg er 15 og er 1.83. Jeg kan ikke si at jeg er noe misfonøyd med høyden min. Tenker ikke så mye over den ettersom nesten flesteparten av vennene mine er av samme høyde. Men jeg har to venner som er rundt 1.70, og jeg tror ikke de bryr seg noe om hvor høye de er lengre. Det er klart at de kan ha et ønske om å være høyere, utan at jeg vet det, men i så fall burde de ikke ha det. De er f.eks. ikke mindre attraktive blandt jentene av den grunn. Og som tidligere nevn i denne posten, kommer du sikkert til å vokse mer.

Noe synspunkter her i alle fall. ;P

Endret av ZeroZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...