Gå til innhold

Sunt å drikke mykje melk?

Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er delte meninger om melk er sundt eller ikke. det er en del fett i det, og som alt annet fettmat kan det føre til kar og hjertesykfommer. Men det er derimot mye proteiner og vitaminer i melk, det er dessuten mye kalsium som er sunt.

alt i alt vil jeg si det er sundt

Lenke til kommentar
Melk i for store mengder er ikke sunt. Det er også mange som strides om melk er sunt eller usunt for mennesker. Det er trossalt egentlig kalvens melk vi drikker. Norge er faktisk en av de få landene hvor det drikkes melk. Andre steder i Europa tåler de gjerne ikke melk.

Haha give me a break. Melk er det første vi drikker når vi kommer til verden, er den viktigste kalsiumkilden og gir oss fantastiske produkter. Inneholder flotte vitaminer, kalsium og andre fine ting. Dessuten slår ingenting et kaldt glass melk til frokosten. I Asia får de renneræv av å drikke melk. Da lurer jeg på hvorfor de er så små.

Du må jo være veldig verdensvant du.

Kan du nevne hvor de ikke drikker melk i Europa? Altså med litt lengre erfaringer enn 2 uker på Kreta. Sør-Europa drikkes det melk, Tyskland drikker de som bare faen, Skandinavere drikker melk, i Øst-Europa drikker de også melk.

Strides om det er sunt... Haha. Gå og les litt mer på side2.no og bli påvirket av den propagandaen. En dag er sjokolade kreftfremkallende, den andre lager de en artikkel om hvordan sjokolade er bra for helsen din.

Melk er bra. Bare ikke i store doser.

Lenke til kommentar

Er kalvemelk det første vi drikker når vi kommer til verden? Det er forskjell på morsmelk fra mor, og melk fra kalver.

Tror du seriøst at melk er med på å gjøre nordmenn store og sterke?

Jeg har sagt at det ikke er alle land i Europa de tåler melk. Man trenger ikke reise verden rundt for å finne ut av det. Jeg har aldri sagt at det kun er i Norge det drikkes melk.

Lenke til kommentar

hissighissig. jeg har heller ikke sagt at kalvemelk er det første vi drikker når vi kommer til verden. og jeg tror heller ikke melk er med på å gjøre nordmenn store og sterke, men det var en artig tanke.

"Norge er faktisk en av de få landene hvor det drikkes melk." å? hvor drikkes det ikke melk i europa da?

heia melk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...