SCV Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har et thompson tcm420 cmd - ipconfig hjelper meg ikke, ipadresse eller standar gateway er heller ikke adressa. så 192.168.1.1 er det heller ikke. Noen måte jeg kan finne ut adressa til modemet mitt? litt rådløs her. Trenger den fordi jeg har problemer med live til xbox 360 her er den tråden -><- Lenke til kommentar
riroil Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvorfor hjelper ikke cmd - ipconfig? Du forteller lite om hvordan nettet ditt er koblet. Er du koblet direkte til modem eller er det en router i mellom. Hvilken nettleverandør har du? Antar at det er Canal Digital. Det modemet leverer ikke ut noen IP-adresse da det er et modem uten DHCP. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 akkurat nå er jeg koblet opp direkte gjennom modemt ja. men ellers er det koblet opp gjennom en trådløs router. det er canal digital vi har internet igjenom ja. Men jeg trenger og skifte på MTU. som jeg fikk skifta på i routern. men likevell funket det ikke og koble seg opp mot nettet via routern. Men bare via modemet funka det. så jeg vil igrunnen bare inn på modemet for og sjekke om der er noe. Greit og sjekke ut hva som er der uansett. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Dersom du er koblet direkte til modemet skal IPen til modemet være samme som Default Gateway. Om du ikke får kontakt med modemet er det enten fordi du prøver å koble til på feil måte (f.eks om den ikke støtter http/https-tilgang), eller at det er en annen enhet mellom deg og modemet, f.eks en ruter. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 hvordan skal jeg prøve og koble til da da? skriver som regel 192.168.1.1 med eller uten http:// eller evt den ipen som er default gateway. i en browser selvsagt ja. heh. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Trykk på Start - Run/Kjør - skriv inn cmd og trykk OK. Deretter skriver du: ping 192.168.1.1 Får du svar fra modemet? Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 fikk bare et svar. vanligvis pinger han 4 ganger eller.no men da er det vell adressen det ja. hvordan i all verden skal jeg klare og logge med på det da da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Man pleier ikke logge inn på rene modem. Ipadressen den gir ut er den samme som internettadressen. Merk at du kanskje må slå av og på modemet før du kan koble til nettverkskortet ditt (låsing mot macadressen). Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 huh? jeg vil bare inn på interface greia jeg eller.no der jeg kan opne porter og litt san forskjellig. og det skal vell gå an på det fleste modemer? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det er ikke porter i et modem. Tror du tenker på routermodem. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Som la7dfa sier. Det er ikke porter å åpne i et modem. Det konverterer bare elektriske signaler for å tilpasse datastrømmen mellom to typer kabler/nett. Vist man restarter disse thomson boksene kan man en periode før den kommer opp på nett få kontakt med dem på 192.168.x.x (Husker ikke helt nå, men du får adressen via DHCP, så skal gå ann å finne det med en ipconfig.) Det man kan gjøre inne på dette modemet er å velge søkefrekvens og se på signalstyrken. Ikke akkurat noe som er så veldigt nyttig for folk flest. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 fult mulig, jeg har bare hørt at man må opne porter for og bruke enkelte programmer som DC, E_mule og hoste servere i f.eks quake 3 og cs og slikt, og det stemmer vell. Så før vi hadde trådløs router måtte man vell inn på modemet og fikle med portene der. Men tror dette hjelper meg fint lite iogmed at jeg klarer fint og koble meg til live på xbox via modemet men ikke gjennom routeren. Så problemet ligger vell i routern tror jeg ja. men finner bare faen ikke ut hva det er. Har laget tråd om det også om noen har peiling, trykk på smileyen i første post for og komme til den tråden. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg er litt forvirret hvordan nettverket hjemme hos deg egentlig ser ut. Jeg trodde du var koblet direkte til et ADSL-modem, men du har altså ruter og? Kan du lage en tegning av nettverket, hvordan ting er koblet sammen? Har laget tråd om det også om noen har peiling, trykk på smileyen i første post for og komme til den tråden. Spennende med hemmelige passasjer! Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) slik ser det ut. bare PC-en som er trådløs her. men xboxen går gjennom routern med kabel. og hemmelig passasjer må man ha Endret 18. oktober 2007 av SCV Lenke til kommentar
riroil Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Han har router, men er nå koblet direkte til modem. Det er ikke porter i modem. Ditt modem bare omformer sidnalene og har hverken porter eller "interface". Problemet ditt ligger i roter. Se om du finner noe hjelp på denne siden. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) fikk med meg det. men skal ikke opne noen porter, var bare et eksempel ville bare komme inn på modemet for og sjekke noe MTU greier. men tror ikke det er nødvendig. siden jeg ikke lenger tror at problemet ligger i modemet. men jeg finner faen ikke ut hva som er problemet. og skulle det vere av interesse av andre så kan dere som sagt trykke på smileyen i første post. og det gjelder xbox og få den til og komme seg på LIVE. så jeg trodde problemet var at jeg måtte stille inn MTU verdiene på både modemet og routern. men siden boxa kommer seg på nett via modemet tror jeg nå at problemet ligger i den jævla routern dessverre :/ EDIT: og var koblet direkte opp igjennom modemet i stad ja, men nå er jeg tilbake til trådløst. iogmed at jeg ikke kommer meg inn på adsl modemet uansett Endret 18. oktober 2007 av SCV Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Du må åpne følgende porter i router: 3074 UDP 3074 TCP 88 UDP Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 hvorfor det? men fikk det til. la inn ipen til xboxen og nå funker alt av en merklig grunn. sikkert en mongo router. så denne tråden kan også stenges. med andre ord, problemet var ikke i modemet. men takk for hjelpen alle sammen, fikk meg i alle fall til og innse problemet. STENG MEG! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 M$: If you can connect to the network when you bypass your router, you may have to configure your router to allow for network communication on the specific ports that are required for Xbox LIVE. For Xbox LIVE to work correctly, the following ports must be open: • UDP 88 • UDP 3074 • TCP 3074 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) disclaimer: jeg har ikke lest hele tråden Grunnen til at du ikke kan se adressen til ruteren i ipconfig er pga. du er koblet på trådløsen din, og den gir ut et sett med adresser pga. du ikke har slått av ruter-funksjonen på den (som forøvrig er helt unødvendig). Koble PC-en din midlertidig direkte til ruteren og så kjør en IPconfig igjen. gateway adressen vil da være adressen til modemruteren din. Det er ikke sikkert den adressen vil fungere mens du er koblet på via trådløsen. Det kommer helt ann på trådløs ruteren din. De fleste nyere rutere klarer dog å oversette slik at du får kontakt, men vær altså obs på at det kan i værste tilfelle være nødvendig å ha direkte kontakt kablet til modemruteren for å gjøre endringer i instillingene. Husk, at dersom du skal åpne porter, og du skal koble gjennom både modemruteren OG den trådløse så må du forwarde begge to riktig, ikke bare den ène. Dvs. du må forwarde modemruteren fram til trådløsen, og så trådløsen fram til PC-en. Du kan forenkle problemet ved å koble xboxen direkte til modemruteren dersom den har flere uttak, eller evt. slå av ruterfunksjonaliteten på trådløsruteren din dersom du har ekspertisen til dette. Håper dette hjelper. -Stigma Endret 18. oktober 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå