Gå til innhold

1394-port. Maskinen finner ikke kameraet

Anbefalte innlegg

Hei,

Prøver å koble digitalkameraet til min 1394-port, men maskinen finner ikke kameraet.

Har en fujitsu S series lifebook og xp-system.

Hva kan være feil. Det står at jeg ikke trenger installere drivere.

Endret av rmje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan slår man 1394-porten på i BIOS?? anyone?

Sjekk aller først om den er oppe i Windows.

Gå inn i kontrollpanelet, på System

Velg mappen Maskinvare, klikk på Enhetsbehandling

Der skal du finne IEEE 1394-bussvertskontrollere

Høyreklikk på enheten og velg Egenskaper

Da viser den om den virker som den skal.

Hvis den ikke kommer opp her, må du sjekke om den er på i BIOS.

Slå maskinen HELT av, noen sekunder etter at du slår på bør det komme en melding på skjermen (FØR windows starter) om å trykke en bestemt tast for setup, bios eller lignende. Ikke sikkert du rekker det første gangen!! Ofte en funksjonstast.

Når du kommer inn her får du lete litt om du finner firewire eller IEEE 1394 som den egentlig heter et sted, og om den er "enabled".

Hvis du fortsatt har problemer, oppgi maskintype og nøyaktig windowsversjon.

Lenke til kommentar
Hvordan slår man 1394-porten på i BIOS?? anyone?

Sjekk aller først om den er oppe i Windows.

Gå inn i kontrollpanelet, på System

Velg mappen Maskinvare, klikk på Enhetsbehandling

Der skal du finne IEEE 1394-bussvertskontrollere

Høyreklikk på enheten og velg Egenskaper

Da viser den om den virker som den skal.

Hvis den ikke kommer opp her, må du sjekke om den er på i BIOS.

Slå maskinen HELT av, noen sekunder etter at du slår på bør det komme en melding på skjermen (FØR windows starter) om å trykke en bestemt tast for setup, bios eller lignende. Ikke sikkert du rekker det første gangen!! Ofte en funksjonstast.

Når du kommer inn her får du lete litt om du finner firewire eller IEEE 1394 som den egentlig heter et sted, og om den er "enabled".

Hvis du fortsatt har problemer, oppgi maskintype og nøyaktig windowsversjon.

Jeg finner ikke 1394-porten i BIOS, men i enhetsbehandling står det at den funker.

Jeg har en fujitsu Siemens Lifebook S-Series. Og Windows XP.

Lenke til kommentar
Jeg finner ikke 1394-porten i BIOS, men i enhetsbehandling står det at den funker.

Jeg har en fujitsu Siemens Lifebook S-Series. Og Windows XP.

OK. Jeg regnet med at det ikke var noen setting i Bios, det er mer vanlig på BlueTooth og WiFi, og på bærbare er det ofte heller brytere utenpå hvor man enkelt kan slå det av og på.

For på 1394 har du jo kontroll på hva som er tilkoblet.

Da ser det ut til det skal funke, kjører selv et Canon DV kamera via 1394 til vår stasjonære med Windows XP, og det fungerer prikkfritt.

Det skal vel litt til at porten på PC eller kamera er skadet, særlig når du ikke har brukt den før, men det kan skje...

Naboen koblet til en defekt enhet, ødela porten på pc, som igjen ødela alt utstyret han koblet til etterpå...

Vil anbefale at du prøver et annet kamera eller 1394-enhet på maskinen hvis du har mulighet, eller kameraet på en annen maskin. Nå er det jo ikke så vanlig med 1394-port, men merk at SoundBlaster-kortene ofte har, som på min (Audigy kort). Veldig mange stasjonære har SoundBlaster, og litt kraftigere bærbare har også ofte 1394.

Googlet litt nå, og så at andre har samme problem med dette kameraet!

Se denne artikkelen, spesielt de to linkene nederst. Du har trolig defekt utgang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...