rmje Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hei, Prøver å koble digitalkameraet til min 1394-port, men maskinen finner ikke kameraet. Har en fujitsu S series lifebook og xp-system. Hva kan være feil. Det står at jeg ikke trenger installere drivere. Endret 19. oktober 2007 av rmje Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hvaslags kamera er det da? Videokamera? Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hei,Prøver å koble digitalkameraet til min 1394-port, men maskinen finner ikke kameraet. Har en fujitsu S series lifebook og xp-system. Hva kan være feil. Det står at jeg ikke trenger installere drivere. Har du slått på kameraet da? Du må vel sette den i avspillingsmodus. Lenke til kommentar
rmje Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Det er et panasonic NV-GS27. Kamera er slått på og i rett modus, og videoredigeringsprogrammet er åpnet. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Er 1394-porten skrudd på/av i BIOS? Fungerer den med annet utstyr? Jeg har gjort den tabben et par ganger... Lenke til kommentar
rmje Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 det vet jeg ikke. hvordan slår man den på? har aldri brukt den før... Lenke til kommentar
rmje Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hvordan slår man 1394-porten på i BIOS?? anyone? Endret 23. oktober 2007 av rmje Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan slår man 1394-porten på i BIOS?? anyone? Sjekk aller først om den er oppe i Windows. Gå inn i kontrollpanelet, på System Velg mappen Maskinvare, klikk på Enhetsbehandling Der skal du finne IEEE 1394-bussvertskontrollere Høyreklikk på enheten og velg Egenskaper Da viser den om den virker som den skal. Hvis den ikke kommer opp her, må du sjekke om den er på i BIOS. Slå maskinen HELT av, noen sekunder etter at du slår på bør det komme en melding på skjermen (FØR windows starter) om å trykke en bestemt tast for setup, bios eller lignende. Ikke sikkert du rekker det første gangen!! Ofte en funksjonstast. Når du kommer inn her får du lete litt om du finner firewire eller IEEE 1394 som den egentlig heter et sted, og om den er "enabled". Hvis du fortsatt har problemer, oppgi maskintype og nøyaktig windowsversjon. Lenke til kommentar
rmje Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvordan slår man 1394-porten på i BIOS?? anyone? Sjekk aller først om den er oppe i Windows. Gå inn i kontrollpanelet, på System Velg mappen Maskinvare, klikk på Enhetsbehandling Der skal du finne IEEE 1394-bussvertskontrollere Høyreklikk på enheten og velg Egenskaper Da viser den om den virker som den skal. Hvis den ikke kommer opp her, må du sjekke om den er på i BIOS. Slå maskinen HELT av, noen sekunder etter at du slår på bør det komme en melding på skjermen (FØR windows starter) om å trykke en bestemt tast for setup, bios eller lignende. Ikke sikkert du rekker det første gangen!! Ofte en funksjonstast. Når du kommer inn her får du lete litt om du finner firewire eller IEEE 1394 som den egentlig heter et sted, og om den er "enabled". Hvis du fortsatt har problemer, oppgi maskintype og nøyaktig windowsversjon. Jeg finner ikke 1394-porten i BIOS, men i enhetsbehandling står det at den funker. Jeg har en fujitsu Siemens Lifebook S-Series. Og Windows XP. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg finner ikke 1394-porten i BIOS, men i enhetsbehandling står det at den funker. Jeg har en fujitsu Siemens Lifebook S-Series. Og Windows XP. OK. Jeg regnet med at det ikke var noen setting i Bios, det er mer vanlig på BlueTooth og WiFi, og på bærbare er det ofte heller brytere utenpå hvor man enkelt kan slå det av og på. For på 1394 har du jo kontroll på hva som er tilkoblet. Da ser det ut til det skal funke, kjører selv et Canon DV kamera via 1394 til vår stasjonære med Windows XP, og det fungerer prikkfritt. Det skal vel litt til at porten på PC eller kamera er skadet, særlig når du ikke har brukt den før, men det kan skje... Naboen koblet til en defekt enhet, ødela porten på pc, som igjen ødela alt utstyret han koblet til etterpå... Vil anbefale at du prøver et annet kamera eller 1394-enhet på maskinen hvis du har mulighet, eller kameraet på en annen maskin. Nå er det jo ikke så vanlig med 1394-port, men merk at SoundBlaster-kortene ofte har, som på min (Audigy kort). Veldig mange stasjonære har SoundBlaster, og litt kraftigere bærbare har også ofte 1394. Googlet litt nå, og så at andre har samme problem med dette kameraet! Se denne artikkelen, spesielt de to linkene nederst. Du har trolig defekt utgang... Lenke til kommentar
rmje Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Takk for hjelpen! Jeg prøvde å koble kameraet til min stasjonære pc med DV-Firewire. Da fant maskinen kameraet med en gang. Så det er vel noe med 1394-porten på den bærbare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå