Shruggie Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har bakgrunn fra NITH, og vil si at jeg kunne Java for noen år siden. Kunne. Nå har jeg lyst til å begynne å lære programmering igjen, og har valgt Mac-programmering som "innfallsvinkel" for å liksom få noe håndfast å ta tak i. (Java er litt kjedelig og vanskelig å ta tak i syntes jeg.) Jeg vil med andre ord lære å bruke XCode, og lære de vanligste språkene for Mac, som vel er Objective-C, C/C++ og Java (igjen). Applescript hadde ikke vært dumt, men jeg vet ikke om det egentlig er noe særlig viktig. GUI-programmering/Interface Builder er et must. Jeg leter spesifikt etter step-for-step følge-deg-i-hånda guides for å komme i gang, god API dokumentasjon, og ikke minst en litt mer down-to-earth oversikt over de vanligste klasser/frameworks osv slik at jeg finner ut hvilken klasse jeg trenger for en oppgave uten å måtte gå gjennom alle de fem tusen forskjellige variantene som er tilgjengelig. Og alt helst på nettet, siden jeg kommer til å gjøre dette både hjemme og på jobben, og ikke har lyst til å bruke masse penger på bøker. På forhånd takk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Finnes det mac utviklere? Trodde det bare var et sagn.... Men uansett tror jeg Apple Developer Connection er noe av det samme som MSDN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå