detvarvondtdet Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Kan noen hjelpe meg litt med å si hva denne feilmeldingen betyr: "specified component cannot be found in the media. An attempt was made to access a component that does not exist in the named media" Den får jeg når jeg prøver å installere BF-1942 (orginalvare) på maskinen min. Den kommer under forskjellige stadier av installasjonen. Noen ganger etter 93% noen ganger når det står 100% osv osv. Betyr det at det er cd`n det er noe feil med? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg er i "søke-på-google-for-folk-mode" i kveld, så se her: www.bfnation.net/forums/viewtopic.php?t=3600 Lenke til kommentar
Micke Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Har egentlig ikke noe vettugt å si om feilmeldingen din, men du kan jo alltids titte litt rundt på forskjellige BF1942 forums, det er sikkert noen andre enn deg som har hatt problemer med dette. http://bf1942forums.gameservers.nl/forumdi....php?forumid=10 Lykke til! Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg er i "søke-på-google-for-folk-mode" i kveld, så se her:www.bfnation.net/forums/viewtopic.php?t=3600 -Tusen takk. Kan du si meg hvordan du definerte søket ditt? Prøvde seff å lete andre steder før jeg posta her, men fant ikke noe som hadde med feilmeldingen å gjøre :oops: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Noen må skrive en Google/søkemotorguide snart. Du klipper ut en setning fra feilmeldingen, 'specified component cannot be found in the media', velger Search for all terms og trykker søk. Resultat: http://www.bfnation.net/forums/search.php?mode=results Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Ok. Fant en ting som kanskje vil funke. "enabling DMA and PIO modes for your CD-ROM" Hva er DMA og PIO for cd/dvd-rom? Og hvordan enabler jeg dem? Som dere sikkert har skjønt så er jeg litt kunnskapsløs på feltet Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 DMA og PIO er forskjellige måter å 'få tilgang' til cd/dvdspilleren din. PIO er dårligere og mye tregere. Hvordan du får byttet, er avhengig av operativsystemet ditt. Det er vanligvis i Kontrollpanel/System/Maskinvarebehandling eller hva det nå enn heter på norsk. Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 DMA og PIO er forskjellige måter å 'få tilgang' til cd/dvdspilleren din. PIO er dårligere og mye tregere. Hvordan du får byttet, er avhengig av operativsystemet ditt. Det er vanligvis i Kontrollpanel/System/Maskinvarebehandling eller hva det nå enn heter på norsk. Ok. Takk. Jeg har winxp home (nor) skal prøve å finne det der. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Da tror jeg det er Kontrollpanel/System/Maskinvarebehandling/, så kikker (dobbeltklikker) du på cd/dvd-rom og på IDE kontrollerene. Kikk på avansert-fliken. Der skal det stå noe om hvilke modi som er tilgjengelig og hvilken som er brukt. Det skal stå DMA eller bedre (U-DMA, f.eks) på alle. Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Da tror jeg det er Kontrollpanel/System/Maskinvarebehandling/, så kikker (dobbeltklikker) du på cd/dvd-rom og på IDE kontrollerene. Kikk på avansert-fliken. Der skal det stå noe om hvilke modi som er tilgjengelig og hvilken som er brukt. Det skal stå DMA eller bedre (U-DMA, f.eks) på alle. Ok. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Da tror jeg det er Kontrollpanel/System/Maskinvarebehandling/, så kikker (dobbeltklikker) du på cd/dvd-rom og på IDE kontrollerene. Kikk på avansert-fliken. Der skal det stå noe om hvilke modi som er tilgjengelig og hvilken som er brukt. Det skal stå DMA eller bedre (U-DMA, f.eks) på alle. -Takk så mye. Endelig fikk jeg installert spillet Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Og det var vel ikke særlig vondt, var det vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå