Gå til innhold

Tyde feilmelding under installasjon?

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg litt med å si hva denne feilmeldingen betyr:

"specified component cannot be found in the media. An attempt was made to access a component that does not exist in the named media"

Den får jeg når jeg prøver å installere BF-1942 (orginalvare) på maskinen min. Den kommer under forskjellige stadier av installasjonen. Noen ganger etter 93% noen ganger når det står 100% osv osv.

Betyr det at det er cd`n det er noe feil med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er i "søke-på-google-for-folk-mode" i kveld, så se her:

www.bfnation.net/forums/viewtopic.php?t=3600

-Tusen takk. Kan du si meg hvordan du definerte søket ditt?

Prøvde seff å lete andre steder før jeg posta her, men fant ikke noe som hadde med feilmeldingen å gjøre :oops:

Lenke til kommentar

DMA og PIO er forskjellige måter å 'få tilgang' til cd/dvdspilleren din. PIO er dårligere og mye tregere. Hvordan du får byttet, er avhengig av operativsystemet ditt. Det er vanligvis i Kontrollpanel/System/Maskinvarebehandling eller hva det nå enn heter på norsk.

Lenke til kommentar
DMA og PIO er forskjellige måter å 'få tilgang' til cd/dvdspilleren din. PIO er dårligere og mye tregere. Hvordan du får byttet, er avhengig av operativsystemet ditt. Det er vanligvis i Kontrollpanel/System/Maskinvarebehandling eller hva det nå enn heter på norsk.

Ok. Takk. Jeg har winxp home (nor) skal prøve å finne det der.

Lenke til kommentar

Da tror jeg det er Kontrollpanel/System/Maskinvarebehandling/, så kikker (dobbeltklikker) du på cd/dvd-rom og på IDE kontrollerene. Kikk på avansert-fliken. Der skal det stå noe om hvilke modi som er tilgjengelig og hvilken som er brukt. Det skal stå DMA eller bedre (U-DMA, f.eks) på alle.

Lenke til kommentar
Da tror jeg det er Kontrollpanel/System/Maskinvarebehandling/, så kikker (dobbeltklikker) du på cd/dvd-rom og på IDE kontrollerene. Kikk på avansert-fliken. Der skal det stå noe om hvilke modi som er tilgjengelig og hvilken som er brukt. Det skal stå DMA eller bedre (U-DMA, f.eks) på alle.

Ok. Tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar

-Takk så mye. Endelig fikk jeg installert spillet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...