CapN Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hei. Skal levere inn engelsk stil imorgen. Etter jeg skrev teksten i OpenOffice, så sjekket jeg den med en sånn online ''SpellChecker'' og der viste deg seg at mange av ordene mine ( skilifts, homeplace, basejumping, skydiving ) var feil, det rette var visst ski lifts, base jumping osv. osv. Vil bare oppklare dette her, hva skal det være; - skilifts - ski lifts - ski-lifts Basic engelsk orddeling anyone? Takk Endret 18. oktober 2007 av andycapp Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hovedregelen er vel at det skal skrives i to ord. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 "Ski lift" skrives med mellomrom. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Det er lite sammensatte ord på engelsk. Mange regner med at det er hovedgrunnen til at folk her i Norge er blitt så slurvete med sammensatte ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå