Anterialis Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Altså, etter det jeg har skjønt, finnes objektivet med navnet Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Aspherical [iF] både med og uten SP, altså slik som det står over, og Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical [iF]. Hva er forskjellen på disse objektivene og hva er prisforskjellen? Skjønte ikke helt når jeg leste en test som refererte til testobjektivet med begge disse fulle navnene, altså noen ganger med SP og andre ganger uten denne benevnelsen. De skriver i testen at SP versjonen kan kjøpes for ca 400 amerikanske dollars, men det koster jo Tamronen _uten_ SP også? SP står jo for super performance, så er ikke denne dyrere, eller er dette samme objektiv? :s På forhånd takk =) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Det er nok samme objektiv Tamron har bare ett 17-50mm Objektiv. SP angir bare at det er toppserien til Tamron og er således ikke beskrivende for funksjoner på objektivet utenom kanskje ekstra kvalitetsfølelse/byggekvalitet (Jo og at det har gullring på ). Noen testere utelar vel denne betegnelsen i beskrivelsen av objektivet for å ikke få for store tittler på alt kanskje? At de refererer til samme objektivet med og uten SP i navnet i samme test av 1 objektiv, er vel også en meget sterk indikator Endret 18. oktober 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Ja jeg var ganske sikker selv, men vet av erfaring at det finnes folk med mer erfaring enn meg Ville bare høre fra noen som visste dette sikkert. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Man finner nok de nettbutikker og tester som omtaler objektivet som Tamron 17-50/2,8 også, men det er fortsatt samme objektiv som *trekke pusten dypt* Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical [iF]. Finnes en fin oversikt over objektivenes navn/betegnelser med forklaringer her. Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 SP-Series Lens Featuring High Design Specifications - Tamron's SP (Super Performance) series is a line of high performance lenses featuring high design specifications. In designing the SP series lenses, the first and foremost priority is put on superior specifications and outstanding performance free from cost restraint. Therefore, SP lenses featuring impressive and innovative designs are concept models among Tamron lenses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå