Marillion Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Heisann Jeg har en aopen XC Cube EZ482 barebone-pc (integrert grafikk) barebone Nylig anskaffet jeg meg Vista 64bit Home Premium, men syns nå at spillene går treigt. Typisk er at det hakker sinnsykt mye i begynnelsen når jeg spiller, men blir bedre etterhvert. Etter en stund går det "passe ok" å spille. Men tidligere funka jo de samme spillene glatt med en gang Mistenker at dette kan være fordi det mangler chipset driver eller noe lignende, men jeg har egentlig ikke peiling? Har forøvrig ikke installert noen chipset-drivere etter det jeg kan huske, (og klarer ikke finne noen som passer til 64 bit Vista?) Vet ikke om dette hjelper, men jeg ser at en komponent er ukjent i enhetsbehandling Resten av maskinen består av: AOPEN XC Cube EZ482 Hovedkort: AOpen UK482 Brikkesett: ATI RS482 + IXPSB450 AMD Athlon 64 3200+ 7800GT 1024 MB Geil PC 3200 Noen forslag til hva som kan være problemet? mvh Fnygaard Endret 18. oktober 2007 av fnygaard Lenke til kommentar
xerxas Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 grunnen er at vista krever mer av pc`n spess av minnet ditt.. for at den skal gå som normalt må du ha 2 gb ram Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Ahrg, jeg har ikke lyst å bruke penger på minne til den gamle PC-en Hva med å bruke en minnepenn (altså flash), syns jeg har lest noe om dette(?) Får man noen nevneverdig effekt? Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Win XP sier jeg bare... bruk heller det inntil vidre.. eller dual boot gaming on XP Endret 19. oktober 2007 av Sephiroth Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Roger that sephiroth Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Er det virkelig noen spill som funker i 64bit Vista? Finnes det en liste eller noe? Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ja spill funker i Vista x64. 64bit XP og Vista har 32bits støtte, har selv prøvd begge deler. Men spill som er bygd i 64bit er litt sjelden vare. Fant en liste her. Sikkert en gammel liste, men ytelsemessig har jeg selv ikke merket forskjell på spillene. Kjører 32bit XP nå, da det er bedre driverstøtte på det. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 bare fordi OS er 64-bit så betyr ikke det at du ikke kan kjøre 32-bit programmer. Alle spill skal i teorien fungere fint under 64-bit OS, men noen quirks er det jo selvfølgleig. Det bedres nok etterhvert som 64-bit OS blir mer og mer standard. -Stigma Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 bare fordi OS er 64-bit så betyr ikke det at du ikke kan kjøre 32-bit programmer. Alle spill skal i teorien fungere fint under 64-bit OS, men noen quirks er det jo selvfølgleig. Det bedres nok etterhvert som 64-bit OS blir mer og mer standard. -Stigma Lurer på om jeg skal kline til å installere 64bit OS av Vista. Kanskje den generelle ytelsen blir bedre med mer minne og 64bit. Stemmer det? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Tja, litt bedre blir det ihvertfall Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Bruker XP nå, og ting funker fett igjen Vil jeg ha noe å tjene på å bytte ut skjermkortet (7800GT) med et nyere? Bruker PC-en til spilling hovedsaklig. Er ikke en "super hardcore" -gamer, men liker å spille. Endret 19. oktober 2007 av fnygaard Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 bare fordi OS er 64-bit så betyr ikke det at du ikke kan kjøre 32-bit programmer. Alle spill skal i teorien fungere fint under 64-bit OS, men noen quirks er det jo selvfølgleig. Det bedres nok etterhvert som 64-bit OS blir mer og mer standard. -Stigma Lurer på om jeg skal kline til å installere 64bit OS av Vista. Kanskje den generelle ytelsen blir bedre med mer minne og 64bit. Stemmer det? Det jeg har lest meg til, er at 64-bit yter best når PC-en skal utføre store regneoperasjoner, dessuten gir den støtte for mer ram enn det 32-bit gjør. Ellers så er ytelsen den samme, som i spill f.eks. http://www.hardware.no/guider/prosessor/64...stifisert/12781 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Bruker XP nå, og ting funker fett igjen Vil jeg ha noe å tjene på å bytte ut skjermkortet (7800GT) med et nyere? Bruker PC-en til spilling hovedsaklig. Er ikke en "super hardcore" -gamer, men liker å spille. 7800GT er egentlig greit matchet til resten av hardwaren din så jeg ville ikke byttet hvis du ikke skal bytte resten å da ;-) Å kjøre Vista64 på en enkelkjerneprosessor med 1gb RAM kan vel nærmest sammenlignes med kinesisk vanntortur Endret 20. oktober 2007 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå