Gå til innhold

Partisjons verktøy.

trolok45

Anbefalte innlegg

Hva er det beste å bruke for å partisjonere en HD?

Er det noe gratis på nettet som kan lastes ned? En bruker jo ikke dette verktøyet daglig så jeg har ikke lyst til å legge en haug med penger i det.

Kan jeg partisjonere den HD'en som jeg har OS på uten å måtte legge det inn fra grunnen av igjen.?

Takker for utførlige svar. :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å bruke PowerQuest PartitionMagic, men det koster jo penger. Hvis du skal partisjonere harddisken du har OS på, må du bruke et partisjoneringsprogram som kan partisjonere off-line. Verktøyet for partisjonering i Windows XP Pro støtter ikke dette, men kan brukes til det meste av annen partisjonering.

Lenke til kommentar

Ja, du kan partisjonere fra Windows XP Pro, men du kan ikke forandre størrelser på partisjoner med Windows XP Pro sitt verktøy. Det vil si at hvis du har brukt hele harddisken til én Windows-partisjon, så kan du ikke gjøre noe, da må du anskaffe partionmagic.

Det går muligens an å laste ned en trial-utgave av partitionmagic fra www.powerquest.com, men om trial-utgaven tillater resize er jeg ikke sikker på.

[edit] For å åpne operativsystemet sitt partisjoneringsverktøy gjør du:

start->settings->control panel->administrative tools->computer management->disk management.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...