Gå til innhold

[AoC]Har et MMO sett så flott ut før?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endel vakker natur der, noe av filmsekvensene ser fine ut. Men ærlig talt, det ser like vakkert ut i f.eks Vanguard, EQ2, og sikkert et par spill til..når man spiller på ultra high settings. ser nå bortifra bugs,antall spillere osv og alt det med de spillene, ren skjer kommentar på grafikken så da blir Conan bare en Hype tror jeg menmen skal testes likevel!. Endel bevegelser ser veldig stive ut og slettes ikke så bra grafikk som det gis inntrykk av på noen av de demovideoene vi har fått se til nå,ja man lurer virkelig nå..En annen ting..man skal ikke bli FOR sær for at spillere snur ryggen til selv den beste grafikken, og da tenker jeg på det berømte combatsystemet..har du virkelig Lyst til og gjøre en masse kombo med mus,tastaur,knapper og gud vet hva for HVER eneste mob du skal drepe..da blir du gud bedre lei å klipper conan cden i fem deler før du har blitt lvl 10 det kan jeg nesten love her og nå! den gyldne regel gjelder når man blir nødt til og grinde! for det blir man nødt til uansett!!...Keep it simple stupid!! trykk en tast..Drep!., bare tenk på hvor mange hundrevis og tusenvis og titusenvis av mobs du må drepe iløpet av spillet!. Nei tror faktisk det kan bli litt av en fallgruve. Skjønner godt at spillerne vil ha et spill som ikke er "dumbed down" der man kan gjøre moves og comboes og ha skillz kutte av et hode,en arm, en fot..wow hvor kult er ikke det!..men som sagt regel nr1 KISS!. Venter uansett i spenning for og teste Conan, stor fan av Conan og "stemninga" ser meget bra ut, Håper på det beste...og forresten..JA til guilds med spillere fra hele verden, ikke bare norske..svenske osv i et guild..snakk om å skyte seg selv i foten!..Nei kom ned på jorda ;)

 

 

Hudrin Graywolf 70 Ranger Brell/Venril.. EQ preKunark

Symbion Naglfari 70nec. "

Lenke til kommentar
Endel vakker natur der, noe av filmsekvensene ser fine ut. Men ærlig talt, det ser like vakkert ut i f.eks Vanguard, EQ2, og sikkert et par spill til..når man spiller på ultra high settings. ser nå bortifra bugs,antall spillere osv og alt det med de spillene, ren skjer kommentar på grafikken så da blir Conan bare en Hype tror jeg menmen skal testes likevel!. Endel bevegelser ser veldig stive ut og slettes ikke så bra grafikk som det gis inntrykk av på noen av de demovideoene vi har fått se til nå,ja man lurer virkelig nå..En annen ting..man skal ikke bli FOR sær for at spillere snur ryggen til selv den beste grafikken, og da tenker jeg på det berømte combatsystemet..har du virkelig Lyst til og gjøre en masse kombo med mus,tastaur,knapper og gud vet hva for HVER eneste mob du skal drepe..da blir du gud bedre lei å klipper conan cden i fem deler før du har blitt lvl 10 det kan jeg nesten love her og nå! den gyldne regel gjelder når man blir nødt til og grinde! for det blir man nødt til uansett!!...Keep it simple stupid!! trykk en tast..Drep!., bare tenk på hvor mange hundrevis og tusenvis og titusenvis av mobs du må drepe iløpet av spillet!. Nei tror faktisk det kan bli litt av en fallgruve. Skjønner godt at spillerne vil ha et spill som ikke er "dumbed down" der man kan gjøre moves og comboes og ha skillz kutte av et hode,en arm, en fot..wow hvor kult er ikke det!..men som sagt regel nr1 KISS!. Venter uansett i spenning for og teste Conan, stor fan av Conan og "stemninga" ser meget bra ut, Håper på det beste...og forresten..JA til guilds med spillere fra hele verden, ikke bare norske..svenske osv i et guild..snakk om å skyte seg selv i foten!..Nei kom ned på jorda ;)

 

 

Hudrin Graywolf 70 Ranger Brell/Venril.. EQ preKunark

Symbion Naglfari 70nec. "

 

Her bommer du nok veldig!

Combat systemet er jo det som gjør at vi venter så veldig på Conan!

Vi er fryktelig lei av point and click kampsystemet i alle andre mmorpg`s.

 

Dessuten er det ikke så vanskelig som du beskriver, du har 5 knapper som avgjør hvordan du slår.

5 knapper er jo ingenting i forhold til de fleste actionspill på ps3,360,etc.

 

Angående grafikken blir jeg stadig mer usikker. Flere av sekvensene i linken over er direkte dårlig i forhold til det jeg selv har sett ingame.

Enten er endel av klippene over fra en tidlig del av utvilklingen ellers er det på lave grafikk innstillinger.

Den siste videoen jeg så på vg.no var fra første quest i spillet, der var både grafikk og bevegelser mye bedre enn mye av det man ser på linken over.

Lenke til kommentar

Nå må jeg nevne at de eldste delene av disse videoene er fra opptil i fjor, mens de nyeste er fra August, så man ser nok ikke det aller feteste, men de beste oversiktsbildene fra spillet er faktisk litt gamle, men folk vil nok se detaljer mer fremover nå.

 

Ellers så har jo flere journalister testet dette, både hos Gamer.no og ITavisen, og hittil så ser dem ut til å være positive til resultatet.

Lenke til kommentar
Angående grafikken blir jeg stadig mer usikker. Flere av sekvensene i linken over er direkte dårlig i forhold til det jeg selv har sett ingame.

Enten er endel av klippene over fra en tidlig del av utvilklingen ellers er det på lave grafikk innstillinger.

Den siste videoen jeg så på vg.no var fra første quest i spillet, der var både grafikk og bevegelser mye bedre enn mye av det man ser på linken over.

Noen av klippene i den filmen er faktisk fra 2005.

 

Så det at det er noen litt merkelige bevegelser o.l. i filmen der er da ikke rart.

Lenke til kommentar
Her bommer du nok veldig!

Combat systemet er jo det som gjør at vi venter så veldig på Conan!

Vi er fryktelig lei av point and click kampsystemet i alle andre mmorpg`s.

 

Dessuten er det ikke så vanskelig som du beskriver, du har 5 knapper som avgjør hvordan du slår.

5 knapper er jo ingenting i forhold til de fleste actionspill på ps3,360,etc.

 

Er vel heller du som bommer her. De fleste som har tester aoc kaller combat systemer tungvint og for "consol" preget. Dette er vel også en av grunnene til at de bestemte seg for å utsette spillet og gjøre om combat systemet ;)

Lenke til kommentar
Her bommer du nok veldig!

Combat systemet er jo det som gjør at vi venter så veldig på Conan!

Vi er fryktelig lei av point and click kampsystemet i alle andre mmorpg`s.

 

Dessuten er det ikke så vanskelig som du beskriver, du har 5 knapper som avgjør hvordan du slår.

5 knapper er jo ingenting i forhold til de fleste actionspill på ps3,360,etc.

 

Er vel heller du som bommer her. De fleste som har tester aoc kaller combat systemer tungvint og for "consol" preget. Dette er vel også en av grunnene til at de bestemte seg for å utsette spillet og gjøre om combat systemet ;)

er vel som han sier combat systemet veldig mange venter på. de fleste som har prøvd spillet? jeg har nesten utelukkende lest positive reaksjoner på systemet fra diverse tester av både presse og gamere. det funcom sa var vel at det var noe tungvint som du sier å komme inn i systemet, men å si at Spilloraklet bommer her er helt feil, combatsystemet er noe det det legges mest fokus på og noe av det mange gleder seg veldig til

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Endel vakker natur der, noe av filmsekvensene ser fine ut. Men ærlig talt, det ser like vakkert ut i f.eks Vanguard, EQ2, og sikkert et par spill til..når man spiller på ultra high settings.
Huh? Noen som evt. har vid til det. Må innrømme at det virker usansynlig og nærmest teoretisk umulig at 4 år gamle EQ2 matcher dette. Det var ikke engang blendende når det kom. Og hvor er dx10 støtten? AoC holder god grafisk kvelitet på linje med single-player games. Det er noe nytt innen MMO.

 

[klipp] berømte combatsystemet..har du virkelig Lyst til og gjøre en masse kombo med mus,tastaur,knapper [klipp]
En helt grei bekymring. Jeg tror ikke det er det at folk har lyst til trykke haugevis av taster som er det FunCom ønsker å bringe til bordet, men det at man føler seg mer delaktig i combat'en. Combo'ene er jo først og fremst spesialangrep. Du nevner EQ2. I EQ1 var det jo sånn at man mare kunne klikke "combat"-knappen som melee og bare sitte å håpe på det beste. Det er det vel ingen som vil tilbake til.......?

 

gyldne regel gjelder når man blir nødt til og grinde! for det blir man nødt til uansett!!...Keep it simple stupid!! trykk en tast..Drep!., bare tenk på hvor mange hundrevis og tusenvis og titusenvis av mobs du må drepe iløpet av spillet!. Nei tror faktisk det kan bli litt av en fallgruve.
Jepp, ingen har erfaring med dette i lengden så du kan ha rett.

 

Skjønner godt at spillerne vil ha et spill som ikke er "dumbed down" der man kan gjøre moves og comboes og ha skillz kutte av et hode,en arm, en fot..wow hvor kult er ikke det!..men som sagt regel nr1 KISS!. Venter uansett i spenning for og teste Conan, stor fan av Conan og "stemninga" ser meget bra ut, Håper på det beste...og forresten..JA til guilds med spillere fra hele verden, ikke bare norske..svenske osv i et guild..snakk om å skyte seg selv i foten!..Nei kom ned på jorda ;)
Anbefaler ihvertfall folk å joine europeiske guilds.

 

Er forresten Eq2 servere globale?

Lenke til kommentar

Mulig spillet er helt ok å se på. Men jeg har 2 ganske store ting å utsette på dette spillet:

 

Med en gang du beveger deg litt rundt ser du at noe er helt på trynet feil i AOC. Det kan best beskrives som at du "flyter" litt over bakken, istedet for at du løper med bena godt plantet på bakken, hvis dere forstår meg. Det ser rett og slett helt forferdelig ut. Jeg husker mange klagde på akkurat det samme for en stund tilbake, og da ble det sagt at dette er fikset. Men det er det altså ikke. Jeg så selv spillet i action for 2 dager siden(siste build) og det var helt forjævlig.

 

Combat systemet fungerer bare ikke. Det er keysmashing deluxe. Tenk Diablo 2, bare du trykker på 1-2-3 knappene i et større tempo enn du bevegde joystick'en i Summer Games til Commodore. Det må nesten prøves for å se hvor grusomt det er. dessverre, for jeg er en av dem som virkelig har sett frem til dette spillet :(

 

Jeg kan bare håpe at Funcom ser selv at det ikke funker slik de vil, og gjør noe med det. Hvis ikke kan jeg nesten garantere at AOC blir en stor flopp.

Lenke til kommentar

Så du mener at Funcom bør gå tilbake til AFK-hunter/Autoattack prinsippet med "et klikk og nuke on the way prinsippet"?

 

Bare så du vet det, det er mulig å angipe med kun en knapp her også, med et enkelt sverdsving fra en av kantene (som du selv velger) men hvis du skal gjøre noe skikkelig stort, så må du bruke lit konsentrasjon. "Buttonsmashing" blir det kun til et visst punkt fordi alle spesialslag krever Stamina, noe som du ikke har evig av (som melee ihvertfall) Når det gjelder hastigheten på når du på klikke, så er det ikke særlig raskere enn 1------2-----3, og ikke 123.....

 

Alle personer som noensinne har spilt et spill ala Streetfighter, eller konsollspill hvor man må bruke mer en en knapp om gangen når man angriper vil glede seg over at nå må man faktisk spille, ikke bare se på.

 

EDIT: Hvilken build så du da? Var du på hovedkontoret eller på et show? Alle show er basert på en build fra Juni har dem uttalt.

Endret av Atomics
Lenke til kommentar
Så du mener at Funcom bør gå tilbake til AFK-hunter/Autoattack prinsippet med "et klikk og nuke on the way prinsippet"?

 

Bare så du vet det, det er mulig å angipe med kun en knapp her også, med et enkelt sverdsving fra en av kantene (som du selv velger) men hvis du skal gjøre noe skikkelig stort, så må du bruke lit konsentrasjon. "Buttonsmashing" blir det kun til et visst punkt fordi alle spesialslag krever Stamina, noe som du ikke har evig av (som melee ihvertfall) Når det gjelder hastigheten på når du på klikke, så er det ikke særlig raskere enn 1------2-----3, og ikke 123.....

 

Alle personer som noensinne har spilt et spill ala Streetfighter, eller konsollspill hvor man må bruke mer en en knapp om gangen når man angriper vil glede seg over at nå må man faktisk spille, ikke bare se på.

 

EDIT: Hvilken build så du da? Var du på hovedkontoret eller på et show? Alle show er basert på en build fra Juni har dem uttalt.

 

Var ikke på et show nei, og combat systemet: Det er svært vanskelig å forklare, men det fungerer bare ikke slik jeg alle håpet det skulle gjøre. Når du slår får du ikke følelsen av at du treffer mob'en, mer som du slår i løse lufta, det blir mer brainless smashing. Mulig de klarer å forbedre dette.

 

Men det som irriterer mest av alt er den elendige "animasjonen" av figurer i spillet. Alle glir bortover bakken mens bena beveger seg. Det ser rett og slett latterlig ut :(

 

Jeg prøver på ingen måte å kaste dritt om AOC, jeg prøver bare å få frem det som jeg mener bør forbedres sterkt før en eventuell release. Men jeg føler på meg at dette ikke er noe som vil bli fikset, det virker som om det er bare slik det skal være... dessverre.

Lenke til kommentar
Mulig spillet er helt ok å se på. Men jeg har 2 ganske store ting å utsette på dette spillet:

 

Med en gang du beveger deg litt rundt ser du at noe er helt på trynet feil i AOC. Det kan best beskrives som at du "flyter" litt over bakken, istedet for at du løper med bena godt plantet på bakken, hvis dere forstår meg. Det ser rett og slett helt forferdelig ut. Jeg husker mange klagde på akkurat det samme for en stund tilbake, og da ble det sagt at dette er fikset. Men det er det altså ikke. Jeg så selv spillet i action for 2 dager siden(siste build) og det var helt forjævlig.

 

Combat systemet fungerer bare ikke. Det er keysmashing deluxe. Tenk Diablo 2, bare du trykker på 1-2-3 knappene i et større tempo enn du bevegde joystick'en i Summer Games til Commodore. Det må nesten prøves for å se hvor grusomt det er. dessverre, for jeg er en av dem som virkelig har sett frem til dette spillet :(

 

Jeg kan bare håpe at Funcom ser selv at det ikke funker slik de vil, og gjør noe med det. Hvis ikke kan jeg nesten garantere at AOC blir en stor flopp.

Buttonmashing? Og du har testet spillet?

 

Det hjelper ikke trykke på knappene kjapt, det eneste du gjør da er å legge "moves" i "queve".

 

Kan jeg spørre hvordan du har fått testet spillet? Handler det om Beta så regner jeg med du har testet tech beta?

Isåfall så er det du sier bare tull ettersom tech builden vist skal være gammel, da det ikke er gameplay de tester der.

Lenke til kommentar

Når det gjelder animasjoner, så har WOW flere fordeler, men ikke dermed sagt positive fordeler...

 

Det første er at grafikken er lagt opp helt annerledes enn AOC, og det da er åpent for litt raskere bevegelser, for å skape mer action og fart i spillet, med effekter og slik.

 

Det andre er at hvem vet hvordan en orc beveger seg, eller en Night elf løper, så hvem skal dømme dem for å lage noe som ikke ser ekte ut, mens AOC har kun humans, og der satser dem nok mer på ekte bevegelser, og mindre effekter (etter hva jeg har sett av melee kamper) og jeg har lagt merke til at folk sier: "for tregt" "for hakkete" "fortere!" "hvor er de klue lydene og effektene?" osv....

 

Det er rett og slett enklere og dømme AOC i utgangspunktet, fordi de prøver å gjengi en mer realistisk opplevelse og virkelig verden enn WOW.

 

Det negative punktet for AOC kan bli Asia, fordi WOW lykkes der pga populæriteten på WC1-3 og ikke minst det at WOW ser litt mer tegneserie aktig ut = Anime saker, og er mer like de spillene de er vant med der borte. Tror ikke mange japanere eller kinsere og koranere vet hvem Conan er, eller har noensinne hørt om det.

 

Når det gjelder animasjonene og bakkekontakt, så er dette et omdiskutert tema, og jeg vet ikke hvorfor de har slitet med dette, men flere påstår at det er mindre av det nå enn før, og nok en gang.....hvem har ikke sett en figur i WOW gli en del bortover noen ganger, og hvis han gjorde det eller ikke, hadde du sett det? Bakken er jo ofte helt lik, og noen ganger uten detaljer, blir liksom ikke det samme når du ser bakken til AOC, hvor bevegelse blir mer synlig.

Lenke til kommentar

Oophus gidder jeg ikke engang diskutere med, for makan til fanboy finnes det knapt på disse fora. (det er ikke den gamletech builden jeg nylig testet, vil ikke si mer enn det).

 

Men igjen det med bakkekontakt på figurene i AOC. Jeg kan ikke huske sist jeg så et spill med dårligere bakkekontakt noensinne. Ja, wow har det også, men det er så uendelig mye bedre bakkekontakt der enn i AOC at det kan ikke sammenlignes.

 

Alt jeg vil oppnå med min tilbakemelding er å få en diskusjon igang på dette og forhåpentligvis kan Funcom gjøre noe med det. De sa de fikset det litt, jeg ser ikke noe særlig forskjell. Jeg vet i alle fall at jeg ikke kan spille et spill som fungerer på den måten. (legg merke til at jeg snakker om MIN personlige erfaring. Folk kan oppfatte det forskjellig, men fanboys er veldig ofte helt blinde når det gjelder noe negativt om spillet deres).

Endret av GodSlayer
Lenke til kommentar
Oophus gidder jeg ikke engang diskutere med, for makan til fanboy finnes det knapt på disse fora. (det er ikke den gamletech builden jeg nylig testet, vil ikke si mer enn det).

Jeg svarte bare på din påstand om "buttonmashing".

Noe jeg ikke er enig i, for hvordan kan det bli "buttonmashing" når det du trykker på blir lagt i en "queve"?

 

Fanboy eller ikke fanboy.. Du må da kunne svare for deg når du løper ut med en slik påstand.

 

Mulig vi har forskjellige formeninger om hva "buttonmash" egentlig betyr, så av den grunn så kan jeg gi deg et eksempel av hva jeg mener "buttonmash" er for noe, eller "keysmash" som du kaller det.

 

 

Jeg bruker WoW for det spillet kan alle forholde seg til.

 

Måten combat fungerer i WoW er at man til stadighet må vente på cooldown, eller på energy, rage.. etc, etc...

Så det man gjør der er å febrilsk trykke på en knapp for å få den ut så tidlig som mulig med engang man får nok energy, rage eller man får den abilitien ut av cooldown. Dette er hva jeg vil kalle "keyspashing".

 

 

"Keysmash" i AoC vil jo være noe som en ikke burde gjøre pga ting man presser inn setter seg inn i "queve".

Så trykker man som gal på 1 flere ganger så vil karen slå 1-1-1-1-1-1 (eller venstre til høyre -----||----) hvis man ikke avbryter dette slaget.

 

Det man heller bør gjøre er å trykke på ønsket knapp like før siste slag blir ferdig, slik at man på den måten kan holde sin "toon" igang med sin combo eller whatever....

 

Uansett... Det du trykker på blir satt inn i et kø system i AoC. Så "keysmashing" er isåfall for folk som spiller spillet for første gang og ikke skjønner bedre.

 

Så da lurer jeg på.. Hva er "keysmashing" for deg?

Lenke til kommentar

GodSlayer:

 

 

Vi vet svært godt om problemet med animasjoner som du prater om, men alle håper det skal bli bedre til mars, men vi kan ikke la være å tenke eller forestille oss hva HVIS det ikke forandres, hva hvis spillerne våre glir over bakken hver tredje kamp med en NPC, og animasjonene ser helt jævlig ut når vi setter oss ned med spillet? Hvorfor tror du folk ikke tenker slik?

 

Fordi de gir det en sjanse til å bevise det motsatte for dem, nemlig den dagen den spillet kommer ut og de får spille det selv!

 

Men hvorfor gir de et spill, et slikt spill en sjanse, det er jo så mange konkurrenter, så de kan jo velge og vrake seg imellom på et bredt marked?

 

Et mulig svar:

Mange har testet flere av disse såkalte konkurrentene, og mange har gitt opp MMOene, men har håp for et produkt som velger å gå imot strømmen på ett eller flere steder, selv om mye er likt. Er for mye nytt, så blir det fremmed for alt for mange, så Funcom satser på litt innovasjon, og bruker litt/mest klassisk stil.

Flere er lei fantasy spill, men håper på et voksent produkt for de mange voksne som spiller i dagens marked. Det finnes mange mulige svar, og flere er nok riktige for den og den personen.

Lenke til kommentar

Alle er vel enige om animasjonene ser rare ut. Synes ikke beinbevegelsene er det verste, men hvor statisk og sidelengs armene svinges foran magen.

 

Det som Atomics m. fler påpeker, er er jo hyppig debatert på det offisielle forumet også. Jo mer FunCom utsetter jo mer vil vi se av slike kommentarer/tråder.

 

På tide FunCom slipper en vid igjen som viser fler klasser, kul gameplay og ikke minst polering av nevnte problem. Kombinasjonen mye hype og praktisk endring ved implementasjon og ventetid er ikke heldig. Når man har ventet på et spill i 2 år er det veld nesten umulig å ikke gå lei eller bli skuffet før spillet kommer.

 

Personlig har jeg feid dette med animasjonene under teppet fordi det er den kule gameplay'en som holder meg interessert. Men etterhvert som apatien etter utsettelesene presser seg på, er det stadigere vanskeligere å overse disse filletingene.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...