Gå til innhold

NDS spill, tips til nytt? gjerne erfaring.

skylinepower

Anbefalte innlegg

Hei tenkt og kjøpe nytt spill til DS en min nå snart så noen tips :) ?

har du/dere prøvd Pokemin pearl, zelda, Crash of the Titans eller Animal Crossing: Wild World

Tenkt og kjøpe meg nytt spill, men er litt skeptisk.

Så her er noen punkt jeg lurer om de.

1. grafikk

2. gameplay

3. effekter

4. lyd

5 valg= extra materiale

Så dere som har erfaring si deres mening og gjerne begrunn :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Spiller litt Zelda for tiden, og det kan jeg hvertfall anbefale.

Grafikken er ganske bra, fin stilart(?). Veldig bra gameplay også, men savner litt å bruke d-pad en gang i blant. Lyden er også bra, med kjente Zelda-lyder (tror jeg, har ikke spilt så mye Zelda før :p).

Men serien jeg liker best er Phoenix Wright-spillene. Ble ferdig med nr. 3 i går og ble skuffa da jeg fant ut at man ikke fikk tak i nr. 4 på engelsk. :(

Lenke til kommentar

Pokémon Pearl er et veldig bra spill. Spillet varer i hundrevis, for noen til og med i tusenvis, av timer. Grafikken er god. I kamper er det flotte animasjoner av angrepene, og når du sender ut en pokémon vil den bevege seg litt, som i Crystal og Emerald. Når du ikke er i kamp er spillet i 3D. Bygningene ser skikkelig flotte ut, det føles helt annerledes enn gamle pokémonspill. Bygningene er ikke lenger klistret fast i bakken, og det ser veldig bra ut. Grafikken har også en fin stil, og er oversiktlig og grei. Den er kanskje ikke av det mest avanserte, men det ser veldig bra ut.

Selve hovedeventyret varer ikke så veldig mange timer, bare 20-80 timer, 20 hvis du er veldig god og vet akkurat hva du sakl gjøre, 80 hvis du tar deg tid til å finne ut ting, og lett lar deg distrahere av andre ting. Med hovedeventyret mener jeg fra du starter opp til du greier ligaen. Men det er først når du har klart ligaen og fått oppgradert pokedexen spillet blir virkelig morsomt. Da låses en hel masse andre ting opp i spillet. Du får tilgang på godt over halvparten av alle pokémon uten å trenge å linke noe. Noen pokemon får du bare tak i ved å ha et bestemt spill til GBA i DS-en, andre må du overføre fra GBA, og de siste er versjon-eksklusive elller må utvikles ved linking. I tillegg til å kunne fange alle hvis du vil det, kan du også velge å gjøre mange andre morsomme ting. Det er et stort hulesystem under selve spillområdet, hvor du kan løpe rundt og lete etter sjeldene ting. Det er noe jeg har brukt veldig mye tid på. Det er også mange andre småting du kan gjøre, men kanskje ikke så lenge, som å spille på spilleautomatene, gå i konkurranser, og mye annet. Men du kan kanskje gå litt lei etter kanskje ca. 300 - 400 timer.

Musikken i spillet varierer egentlig litt på kvalitet. Noen sanger går jeg skikkelig lei etter hvert, mens andre får jeg aldri nok av. Eller, det blir vel egentlig ikke så jeg blir lei, jeg synes bare ikke det er noe spesiellt. Lydene til Pokémonene varierer veldig i kvalitet. Noen av de nye pokémonene har helt fantastiske lyder, mens en del av de aller eldste høres skikkelig fælt ut, med bare skurr. De har ikke tatt seg bryet med å forandre på lydene til gamle pokemon, så mange av de første 150 høres fælt ut.

Tror ikke jeg orker å skrive mer nå, kan heller kanskje legge til mer siden, hvis det passer.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Pokemon og Zelda, og kan trygt anbefale Zelda Phantom Hourglass :) Et av de beste "gameplay" og spill-design i DS. Grafikken minne om Wind waker så enten hater man den eller så liker man den. Stemningen og spillet er ellers veldig bra :) Skal man finne absolutt alle hemelighetene i spillet så kan det ta litt tid.

Pokemon derimot er veldig repetetivt, og si at grafikken er "god" der er jo å ta i litt hardt. Greit at den er bedre enn de eldre Pokemon spillene, men poke-monsterne sloss jo ikke akkurat, og animasjonen blir ganske kjedelig og irriterende i lengden at jeg bare slo dem av :p At de "rister" litt er jo ikke akkurat imponerende.

Det beste med den nye pokemon er trådløs forbindelse, slik at man slipper kabel og overføre pokemon, og man kan til og med trade over nett, og spille mot hverandre over nett. Og hvis du ikke er lei av Pokemon-serien enda vil du sikkert like denne også, men alt i alt er det lite nytt i Pokemon spillene, de har funnet en "oppskrift" som folk tydeligvis liker også melker de den.

Men for all del, når den turbaserte slossingen og historien blir likt av så mange er så har de sikkert gjort masse riktig, tror jeg bare har vokst fra det :) Men siden man må bygge og øke experiencepoint i pokemon vil jeg tro at Pokemon varer en god del lengre enn Zelda.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt gjennom Phoenix Wright spillene 1-2 (3 har ikke kommet til norge enda). Spillet er annerledes. og gameplay er også "OK". Det den vinner på er at det er ingen som har gjort dette før (ikke som jeg vet), så det føles frisk og nytt ut.

Men etter å ha spilt både 1-2 har jeg mistet den følelsen. Historien er nokså lineært, men godt skrevet. Musikken er ikke imponerende, lydeffektene er morsomme, men få, så det blir veldig mye omigjen. Grafikken... tegneseriene er jo fine de, men de er ikke så veldig bra "animert". Og gjennspill-verdien vil jeg si er null. Er man ferdig så kan man legge det fra seg. Slik som det ikke er så gøy å lese en detektiv-roman for andre gang. (Finnes sikkert noen som liker det).

Så jeg vil anbefale Zelda nok en gang :)

Phoenix Wright er bra den, men mer som et tidsfordriv spill syns jeg. Den underholdt meg gjennom mange buss, tog, fly turer.

Forresten, hvis du vil ha småe spill-perioder der du tar fram spillet og legger den fra deg ganske ofte er ikke Zelda så bra. Du må spille 30-60 min per gang for å få riktig stemning.

Både Pokemon og Phoenix Wright er et spill som er bedre egnet til korte spilleperioder, gjerne mens man reiser. Zelda nyter jeg hjemme :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det er litt lite animasjoner og slikt ja, men det er ikke så rart da spillet er laget til Gameboy Advance.

Musikken syns jeg selv er knallbra, og liker veldig godt at man kan spille litt nå og da. Og med en hånd. F.eks når man spiser, ligger på senga eller lignende.

Du kan kjøpe nr. 3 fra mange nettbutikker, det er regionfritt og på engelsk. ;)

Lenke til kommentar
Det er litt lite animasjoner og slikt ja, men det er ikke så rart da spillet er laget til Gameboy Advance.

Musikken syns jeg selv er knallbra, og liker veldig godt at man kan spille litt nå og da. Og med en hånd. F.eks når man spiser, ligger på senga eller lignende.

Du kan kjøpe nr. 3 fra mange nettbutikker, det er regionfritt og på engelsk. ;)

Er enig med deg at spillet egner seg godt til en hånd, og man kan til og med "stemme-styre" det, selv om den er litt gimick ^^

Phoenix Wright er liksom en "god bok", bare at du enda lettere kan leve deg inn i rollen siden du bestemmer litt :) Man leser noen få sider av gangen.

Men at spillet ikke er så bra animert pga at den er utviklet for GBA er jo ikke en unskyldning, men heller en forklaring på hvorfor de ikke har det.

Jeg gleder meg til hvre gang de har lagt inn et nytt "lydspor" på scenene, fordi den samme musikken blir litt kjedelig i lengden, men den skaper jo stemning da :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ja, akkurat! Er som en bok nesten. Og musikken kan du bli ganske lei av etterhvert, et par sanger hvertfall.

Spillet er vel beregnet for de litt eldre, så får de som vil ha realtime action kan det nok bli litt kjedelig.

Men nå er det nok om den diskusjonen. :)

Lenke til kommentar

Det Phoenix Wright spillet synes jeg ser kjedelig ut.. ikke min sans.. :p

Men så hvis jeg vil spille på ds en i en times tid så er Zelda og anbefale?

Har pokemon gul, sølv, firered så er litt lei pokemon egentlig :p

synes at grafikken i zelda virker dårlig på bilder, er det i virkeligheten også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Syns det så litt kjedelig ut jeg også, men må spille det. Nesten som en bok.

Men er mange som syns det er kjedelig, så er vel ikke noe å satse på for deg. :)

Grafikken i Zelda er bra den, men er det bra grafikk du er ute etter så er vel ikke DS noe for deg.

Men det er mye bedre med et spill som er morsomt og fengende enn et spill med bare bra grafikk. Da er det kanskje kult i 10 minutter.

Gå for Zelda du.

Lenke til kommentar

Zelda bruker mye Cel-shading, og det er jo noen som ikke liker den stil arten. Men hvis du setter veldig stor pris på grafikk bør du heller gå for stor-skjerm spilling med HD grafikk, ala PS3 og Xbox 360. Selv PSP har bedre grafikk enn DS.

Selv spiller jeg heller spill fra tidlig slutten 80-tallet og syns det er genialt moro pga morsomt gameplay :) Og jeg kan spille "grafikk-enkle" spill i timesvis. Så vi er kanskje bare forskjellige type gamer.

Men uansett... Zelda har da "bedre" grafikk enn Pokemon vil jeg si ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Koster 229,- på play-asia ser jeg, men blir vel kanskje litt toll der. :hmm:

Bare send meg en PM hvis du lurer på noe ja :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Absolutt! Gå for Zelda! Beste spillet jeg har spilt på DS'en sålangt! :)

Har ikke spilt mange da vel og merke.. bare New SMB og Hotel Dusk (som forresten save filen ble borte på rundt ch9, som ikke gjorde at det fristet å starte på nytt.. selv om jeg lurer veeldig på hva mer som skjer..) Zelda er rett og slett Zelda.. kvalitet tvers igjennom.. ;)

Lenke til kommentar

Er Ouendan 2 likt eneren?

Uansett, Elite Beat Agents må du skaffe deg. Veldig vanedannende rytmespill. Osu! Tatakae! Ouendan er akkurat samma greia bare med jpop isteden for vestelig musikk. Så det kommer an på hva du foretrekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...