Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin starter ikke opp, null reaksjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her frustrert og sint som et lemmen, kort forklart:

Jeg kjøpte ny pc hadde problemer med at CPU viften ikke startet, så jeg sendte inn igjen hovedkortet og kjøpte ett nytt.

Det nye henta jeg idag (MSI P35 Platinum) men når jeg skal starte opp PC-en er alt helt svart. Led nr 3 lyser rødt konstant, noe som jeg tolket at CPU er enten defekt eller feil montert. Jeg er skråsikker på at det er riktig montert, og jeg synes det er veldig rart den er defekt når den fungerte for en uke siden.

Er det noe måte og få testet det utenom og ha et annet hovedkort og sette den CPU'n i? Er så irritert her at jeg kaster snart hele driten ut av vinduet!

Det er en Intel Core 2 quad 6600

Help anyone?

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd følgende:

- Kortsluttet grønn og svart ledning på PSU, den starter og alle viftene går.

- Tatt ut hovedkortet og hatt det på en tre plate for og se om det var noe jordingsfeil

- Koblet av alt unødvendige vifter etc for og prøve og starte opp

Finnes ikke antydning til start en gang, skjer null og nada når jeg skal skru den på. Led nr 3 lyser rødt konstant, noe som jeg tyda til at det var CPU. Legger ved et screenshot ifra den LED forklaringsgreia:

Manual2.jpg

Manual1.jpg

Manual.jpg

Lenke til kommentar

Har tatt noen bilder av CPU'n og jeg ser en liten ripe på undersiden og jeg antar at det er nok til at den er defekt?

Kanskje det ikke var det forrige hovedkortet som var fucka alikevell da?

Kan noen ta en titt og bedømme bildene?

P1010069.jpg

P1010068.jpg

P1010066.jpg

P1010065.jpg

Lenke til kommentar

Mulig jeg tolka den feil men jeg så på den "System PowerON the D-LED will hang there if the processor is damaged or not installed right"

Edit:

Skjønner ikke hva i all verden det kan være da hvis det ikke er den

Endret av MatF
Lenke til kommentar

Er vel fryktelig unormalt at en prosessor som fungerer bare slutter å gjøre det. De er ganske tøffe å ødelegge. Tviler på at den lille ripen skal ha noe å si, om den ikke kortslutter punktene.

Eneste måten a sjekke ut prosessor er ved å prøve den på et annet hovedkort.

Noen tips:

Bruk kun CPU, skjermkort, minne og PSU(trippelsjekk at alle kablene er festet 24pin, 8pin og det er vel også en molex, og til skjermkortet om du trenger det. Ingen andre komponenter! Gjerne på treplata.

Kobl kjøleren først til CPU header, så neste gang kanskje bare direkte på +12v om du har overgang. Start maskinen ved å kortslutte PWR SW(hvor du kobler til power knappen).

Prøv maskinen med kun 1 minnebrikke i forskjellige slotter for hver gang, kan også prøve forskjellige brikker.

Reset bios mange ganger mens du bytter på minnebrikkene, prøv også å ta ut biosbatteriet i 15min eller noe.

Prøv også å montere CPU noen ganger og sjekk at den passer skikkelig i sokkelen (er merker).

Om du ikke får maskinen til å starte så ribbet, ville jeg først prøvd en annen PSU, så andre minnebrikker og tilslutt annen CPU.

Flott om du forteller akkurat hvilke komponenter du har! Særlig PSU!

Lenke til kommentar

Tusen takk! Skal begynne ikveld og fortsette i morgen så gir jeg lyd ifra meg om det fungerer

Har disse komponentene:

MSI P35 Platinum

Intel Core 2 quad 6600

Kingston HyperX 6400 4X1024mb=

Evga 8800GTX

Mist 600W

Samsung Spinpoint 250gb 2X

Lenke til kommentar

Okey da har jeg prøvd alt som du har nevnt heisann80, ingen ting hjelper. Er ikke antydning til at den vil starte opp en gang.

Eneste jeg ikke får gjort er og prøve andre minnebrikker/CPU da jeg ikke har noe som passer.

Får vell bare sende hele maskinen i retur til komplett da og se om dem finner ut av feilen.

Eller evt om du eller noen andre har noen andre gode forslag til hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar

Har prøvd med en annen strømforsyning ja og det hjalp ikke. Har ikke tilgang på annen CPU og minnebrikker så det får jeg ikke prøvd, ikke kjenner jeg noen som har socket 775 hovedkort eller så jeg får ikke testa CPU'n min i ett annet hovedkort.

Lenke til kommentar

D-Led kan "tulle litt", for snart 3 år siden gav mitt 939 Diamond kort denne beskjeden: "floppycontroller failed" - fikk den beskjeden etter at maskina hang seg i ett bilde i 3Dmark..., slo av "manuelt" (power-on inne i 5 sekund) og etter det nekta maskina og starte og eg fikk feilmeldinga om floppycontroller.

Etter masse fundering skifta eg skjermkort til et PCI kort eg "fant på loftet" - plutselig forsvant feilmeldinga og maskina starta :new_woot:

"synderen" var skjermkortet som døde i sin første halvtime :no:

Resten av PC-en funker fortsatt med GT6600 skjermkortet eg erstatta X700 kortet med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...