Core2Dude Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har en Compaq Armada 1700 som har stått veeeldig lenge uten å bli brukt. Den har en Pentium 2 CPU (233MHz), 32Mb ram, 4GB Harddisk. Du kan finne mer om den HER Lurer bare på om det er mulig å vekke denne til live igjen med linux da det går så uhyre tregt med Win 98. Det tar opp imot 1min å åpne firefox! Finnes det noen linux distroer som kan gå sånn tålig kjapt, og som er lett å installere\bruke? Dataen skal bare brukes til nettsurfing og litt tekstredigering! Vi har installert et trådløst PCMA kort i den... så det må ikke være for vanskelig å sette opp nettforbindelse! Jeg har litt erfaring med Ubuntu på min desktop, men ubuntu ville ikke gå på bærbaren... takker for svar! Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Ceck out DSL(Damn Small Linx) http://damnsmalllinux.org/ Men likevel trur eg 32mbram er litt lite, eller det står at du kan køyre den lett med 16mb ram. Så berre prøv den ut Lykke til Endret 18. oktober 2007 av rEaliTY Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Med 32MB RAM vil ikke Firefox gå særlig bra uansett hva slags OS/distro du legger på den. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hadde samme maskin selv, men med 64MB. Jeg ga den bort som surfemaskin, den har Draco (Debian/Slackware/Arch/Whatever vil også fungere) med Fluxbox, Opera (static), Abiword og Gaim. Har enda ikke fått noen klager. 32MB blir nok litt for lite, ting vil nok gå veeeeeldig treigt. win95 eller lignende vil nok gå mye kjappere en noen distro. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hadde samme maskin selv, men med 64MB. Jeg ga den bort som surfemaskin, den har Draco (Debian/Slackware/Arch/Whatever vil også fungere) med Fluxbox, Opera (static), Abiword og Gaim. Har enda ikke fått noen klager. 32MB blir nok litt for lite, ting vil nok gå veeeeeldig treigt. win95 eller lignende vil nok gå mye kjappere en noen distro. Ein pentium 2 er har vel ikkje 686 arkitektur? Er ikkje det eit krav for å kunne bruke Arch? Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Pentium/Celeron 2 er i686. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ein pentium 2 er har vel ikkje 686 arkitektur? Er ikkje det eit krav for å kunne bruke Arch? i586 = Pentium (orginalen) i686 = Pentium Pro / Pentium 2 og nyere Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) HEHE... tror jeg prøver den som rEaliTY nevnte.. Damn Small Linux håper det vil funke greit nok... Noen som har noe erfaringer med det? Og er det den minste linux distroen man får nå? Endret 18. oktober 2007 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det er den minste ja.. 50 mb eller hva de nevner. I DSL pakka kommer også en lightweight nettleser. Jeg vil anbefale deg å bruke denne i stedet for FF, med mindre du er avhengig av plugins og slikt. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Dillo kan ikke brukes til normal surfing engang Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg lastet ned og prøvde live-CD-en først... så partisjonerte jeg hd'en og installerte på en 500mb plass... (dualboot med win98) problemet jeg har nå og som jeg tror er det eneste er at internett vil ikke fungere... den sier at ingen netverkskort ble funnet... men det går ann å konfigurer litt på sid-name (som er linksys) og channel (11) og noen få andre justeringer.. men det vil bare ikke slå seg på! Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få internett til? Ellers var DSL kjempebra! er virkelig forelsket i det allerede...det gav nytt liv ti den gamle laptopen Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Hadde samme maskin selv, men med 64MB. Jeg ga den bort som surfemaskin, den har Draco (Debian/Slackware/Arch/Whatever vil også fungere) med Fluxbox, Opera (static), Abiword og Gaim. Har enda ikke fått noen klager. 32MB blir nok litt for lite, ting vil nok gå veeeeeldig treigt. win95 eller lignende vil nok gå mye kjappere en noen distro. Hadde du også kjøpt trådløst netverkskort til maskina? Lurer bare på om det er lettere å sette opp internett i Draco da jeg ikke får det til i Damn Small Linux Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Kva for eit trådlaust kort har du? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Kva for eit trådlaust kort har du? Har et SMCWCB-G 54MBps trådløst kort (SMC Networks) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå