modin Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Statsministeren burde ikke gjøre slikt til egen fordel. Tenk hvor mange som står i kø for å få behandlet sin søknad! Mange av disse er i en MYE mer prekær situasjon enn Ramin-Osmundsen. DET er sikkert. Kanskje Statsministeren burde ta en telefonen for alle dem også? Uff... Prekær hvordan da, det er ikke så mange grunner til at det skulle haste å skaffe seg norsk statsborgerskap. Stort sett det eneste du ikke kan med norsk statsborgerskap er å være minister, eller delta for Norge i OL og VM og stemme ved stortingsvalg. Sånn sett tror jeg det er veldig få som er i en veldig prekær stilling, og som på død og liv må få statsborgerskap i Norge nå. For å avklare alle missfortåelser statsborgerskap handler ikke om opphold og beskyttelse, de som får innvilger statsborgerskap i Norge, har allerede bodd her lovlig i en årekke, betaler skatt til Norge, og motar norske velferdstjenester osv. Skjønner ikke helt hva du snakker om, virker som om du snakker om mennesker som er forfulgt eller i nød, men det er altså ikke tilfelle. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 De trengte en fremmedkulturell. Men hva de har tenkt med å velge en så omstridt person vet jeg ikke. Jens har nok en sleip plan. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hva med å slutte å bry seg om hvor vedkommende kommer fra og heller fokusere på om hun er god nok for jobben? Er FRP interessert i dette aspektet i det hele tatt? Lenke til kommentar
modin Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hva med å slutte å bry seg om hvor vedkommende kommer fra og heller fokusere på om hun er god nok for jobben? Er FRP interessert i dette aspektet i det hele tatt? FrP har vel nok en gang, bevist at de ikke er et liberalt parti. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Altså, jeg tror de satt inn Ramina fordi de trengte en utlending som statsråd. Og hva er best? En hvit kvinne som vil ha penger til kjoler? Eller en svart kvinne som taler utlendingenes sak? Alikevell synes jeg det er forkastelig å bare sparke en jente som jeg mener har gjort mye bra. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Altså, jeg tror de satt inn Ramina fordi de trengte en utlending som statsråd. Og hva er best? En hvit kvinne som vil ha penger til kjoler? Eller en svart kvinne som taler utlendingenes sak? Alikevell synes jeg det er forkastelig å bare sparke en jente som jeg mener har gjort mye bra. Vel, nevn en bra ting Karita har gjort, i den perioden hun har sittet som minister. Spør dere selv, hadde dere vært så kritiske om Karita hadde blitt byttet ut med en 45 år gammel hvit dame? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Noko tull å gi sparken til Karita og endå større tabbe å gi den til ein kriminell utlenning som nettop fekk statsborgerskap Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Noko tull å gi sparken til Karita og endå større tabbe å gi den til ein kriminell utlenning som nettop fekk statsborgerskap Som nevnt ovenfor så har ikke Karita gjort en alt for god jobb, spesielt siden hun hadde ansvaret for det minste departementet (ihvertfall en av de minste). Når du nevner at hun er kriminell, så stemmer jo ikke det. Hun er ikke dømt av noen domstol for brudd på noen lover. Det å få refs i en granskining er noe helt annet enn å bli dømt i en domstol. Ved å nevne utlending og statsborgerskap i samme setning så motsier du deg selv. Juridisk sett er hun norsk, uansett hvor mye eller lite du liker det. Statsborgerskapet hennes beviser jo nettopp dette. Eneste politiske partiet på Stortinget som har vært negative til henne er FrP. Og Norgespatriotene da, hvis du skal se på andre enn Stortingspartiene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) FRP Og foresten er nesten alle i mot det untatt dei i oslo. Grunnen e sikkert at 1/4 av alle der er invandrarar Endret 20. oktober 2007 av medlem-141789 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Og foresten er nesten alle i mot det untatt dei i oslo.Grunnen e sikkert at 1/4 av alle der er invandrarar har du noen seriøse kilder som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 ja ein spørreundersøkelse Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 ja ein spørreundersøkelse I ditt eget hode? Du har jo rett i at det såkalte folkedypet er et rimelig brunt dyp, men jeg nekter å tro at nesten alle nord for sinsenkrysset er rasistiske amøber. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Veit du kva ein rasist er? Ein rasist er ein person som hatar og har lyst å drepe dei folk med anna hudfarge eller anna relgion, det norsk folk vil berre at ein Norsk dame eller mann skal styre landet :!: Endret 20. oktober 2007 av medlem-141789 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Neida, det er det ikke: Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers verdighet og/eller deres rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres «rase», og til handlinger og politikk som bygger på en slik oppfatning. Ønsker man at "ein Norsk dame eller mann skal styre landet" mener man at folk av andre folkeslag skal ha mindre rettigheter. Det behøver ikke være rasistisk begrunnet, men er ofte rasistisk motivert. "Det norske folk" har slett ingen ensartet mening i denne sammenheng. Sist jeg sjekket, tilhørte jeg det norske folket, og jeg har ikke noe spesielt ønske om at en norsk mann eller dame skal styre landet. For meg er det vesentlige at de som styrer gjøre det etter mandat fra befolkningen, og styrer det vel. Gjør de det må de gjerne være født i Tibet eller i Minnesota for den saks skyld. Når Ramin-Osmundsen harr sittet noen måneder i jobben skal jeg felle min dom over hvordan hun har utført den så langt. Da kommer jeg forhåpentlig ikke til å sjele til hudfarge eller etnisk bakgrunn. Geir Endret 20. oktober 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Neida, det er det ikke: Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers verdighet og/eller deres rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres «rase», og til handlinger og politikk som bygger på en slik oppfatning. Ønsker man at "ein Norsk dame eller mann skal styre landet" mener man at folk av andre folkeslag skal ha mindre rettigheter. Det behøver ikke være rasistisk begrunnet, men er ofte rasistisk motivert. "Det norske folk" har slett ingen ensartet mening i denne sammenheng. Sist jeg sjekket, tilhørte jeg det norske folket, og jeg har ikke noe spesielt ønske om at en norsk mann eller dame skal styre landet. For meg er det vesentlige at de som styrer gjøre det etter mandat fra befolkningen, og styrer det vel. Gjør de det må de gjerne være født i Tibet eller i Minnesota for den saks skyld. Når Ramin-Osmundsen harr sittet noen måneder i jobben skal jeg felle min dom over hvordan hun har utført den så langt. Da kommer jeg forhåpentlig ikke til å sjele til hudfarge eller etnisk bakgrunn. Geir Veldig bra innlegg, kunne ikke sagt det bedre! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det er da ikke helt uvanlig at enkelte søknader kan bli prioritert om det er behov for det. Ikke at det var behov for det i dette tilfellet, Ramin-Osmundsen har bodd i Norge i over ti år og oppfylte følgelig kravet for å bli statsråd. Uansett så ville hun hatt statsborgerskapet om kort tid, hun søkte allerede i Februar i år. Statsministeren burde ikke gjøre slikt til egen fordel. Tenk hvor mange som står i kø for å få behandlet sin søknad! Mange av disse er i en MYE mer prekær situasjon enn Ramin-Osmundsen. DET er sikkert. Kanskje Statsministeren burde ta en telefonen for alle dem også? Uff... I spesielle saker så er det vel helt greit at en søknad syves frem,synest det er helt på sin plass som feks i dette tilfelle der loven krever at en er norsk statsborger for å kunne få jobben, eller er det greit at en formalitet skal forhindre det ? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Rasisme er å mene at noen raser er høyerestående enn andre. (hvem vet?) Man kan likevel mene at folk fra andre kulturer kan holde seg i sitt område uten å mene at de er mindre verdt. De passer bare best der p.g.a den kulturen de har. Ellers blir det konflikter. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Rasisme er å mene at ens egen rase er høyerestående, og at andre raser derfor ikke har krav på de samme fordeler og goder. Jeg har til gode å se en norsk rasist som sier at "Negre er smartere enn oss hvite." "Løper fortere" kanskje, men det er en dyrisk egenskap, ikke en menneskelig... Du har selvsagt rett. Det går an å tror på segregering uten å være rasist. Men toget har alt forlatt stasjonen og det er folk fra andre kulturer ombord. Vi kan ikke godt hive dem av i fart, så vi får gjøre det beste ut av det, enten vi tror at raseblanding i kupeene er et gode eller ikke. Så kan man selvsagt diskutere hvordan man gjør det beste ut av det. Kanskje synes noen at det å være etnisk norsk automatisk kvalifiserer til bilett på første klasse, mens innvandrere per definisjon skal starte i godsvognen og gjøre seg fortjent til et sete på andre klasse. Og jobben som konduktør skal de tydeligvis aldri få. Noen annnen måte er det ikke å tolke det på at et menneske som har bodd 16 år i Norge og ellers er kvalifisert på alle andre måter skal diskrediteres på grunn av etnisk opphav. Jeg er liberaler (sosialliberaler nærmere bestemt) og tror på liberale prinsipper. Blant dem "the free exchange of labour". Her har vi et menneske som kommer til Norge for å jobbe. Ikke for å snylte på verlferdsgodene, men for å tjene til sitt eget liv og helbred og gjøre en innsats for norsk politikk og administrasjon som vi andre foretrekker å site makelig på vår bak med tastaturet i fanget og kritisere. (Lettere det enn å faktisk gjøre noe med saken.) At dette mennesket ikke skal få lov til det strider mot alt jeg står for. Nå betyr ikke det at jeg er politisk enig med Ramin-Osmundsen eller regjeringen hun representerer, og jeg kan selvsagt mene at de aldri burde fått jobben av den grunn. Og det er nok den egentlige beveggrunnen når FrP på sin websider sier "- Hun er lojal mot fremmede makter", akkurat som om hun skulle være en fransk spion eller noe. De er uenig i hennes politikk, og burde være ærlige nok til å si det, istedet for å bedrive buskagitasjon... Geir Endret 21. oktober 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Altså, jeg tror de satt inn Ramina fordi de trengte en utlending som statsråd. Og hva er best? En hvit kvinne som vil ha penger til kjoler? Eller en svart kvinne som taler utlendingenes sak? Alikevell synes jeg det er forkastelig å bare sparke en jente som jeg mener har gjort mye bra. Vel, nevn en bra ting Karita har gjort, i den perioden hun har sittet som minister. Spør dere selv, hadde dere vært så kritiske om Karita hadde blitt byttet ut med en 45 år gammel hvit dame? Det hadde ikke hatt noe å si, hvis den dama hadde blitt kastet ut av UDI 2 år tidligere. Hvordan hadde dere likt hvis Valla kommer tilbake etter jul som Finans minister? Endret 21. oktober 2007 av Latskap Lenke til kommentar
modin Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hvordan hadde dere likt hvis Valla kommer tilbake etter jul som Finans minister? Tror det hadde hvert ganske så uproblematisk for mange av oss tror jeg, sånn i ettertid har det jo kommet fra flere ting i Valla saken som tyder på at det ikke bare var Valla som var inne i bildet der. Hva gjør man når man har en kvinne som jobber for deg, som har lyst til å gjøre noe helt annet enn det som er jobben hens. Som har lyst til å ri sine egne kjepphester osv., og som egentlig ikke vet hva som er oppgaven i hennes jobb. Jo for de fleste av oss ville det være naturlig å fryse henne ut, til hun enten forstår hva arbeidsoppgavene hennes er og begynner å gjøre dem, eller hun innser at hun ikke kan ha jobben fordi hun ikker er interesert/mangler evne til å gjøre den jobben hun er satt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå