Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installere XP - Blåskjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt et problem lenge nå som jeg har irritert meg grønn over. Jeg kan ikke installere windows xp, for når den blåe skjermen dukker opp og cden laster inn filene før installasjonen, får jeg blåskjerm.. Dette endte da i at jeg skaffet meg windows vista. Nå har tiden på windows vista gått ut, og jeg sitter i skrivende stund på begrenset tilgang. Uansett, jeg prøvde senest igår å installere xp igjen, med en annen cd enn jeg hadde sist gang, og det samme skjedde nå.. Noen som har peiling på hva som er galt?

mvh

Baaden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti dette på et par maskiner og innstall av XP, de fleste gangene har det vært minnet.

Det som er merkelig er at det da har fungert med et annet OS, slik som Win 2000.

Last ned en minnetester og test brikkene, feil på minnet kan gjøre det merkeligste.

Har du prøvd å ta ut alt du ikke trenger når du installerer?

Lenke til kommentar

Ja for det som jeg syns er merkelig, er at når det ikke gikk å installere xp, installerte jeg vista.. det funket fint, og alt fungerte prikkfritt helt til vista tiden gikk ud, og når jeg skal installere xp igjen er det blåskjerm på ny. Jeg minner også om at det ikke er cden som er problemet, da jeg bruker en annen cd nå enn jeg gjorde før jeg installerte vista, og det var samme feilen begge gangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...