Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valgets kval; Bil til 20-40000

Xander^

Anbefalte innlegg

Står på hugget til å kjøpe bil men er usikker på hvilken jeg skal velge..

Noen som kan hjelpe meg å finne en ok bil? :D

Har sett litt på Nissan Primera og venner/bekjente anbefaler Primera.

Bilen jeg ser for meg må være:

• Driftsikker
  • Greit drivstofforbruk
  • Må kunne skrus på om det skulle skje noe
  • Helst 4-5 seter
  • Må tåle en og annen hard vinter
  • Komfortabel på lengre turer
  • Pen og ikke et "kassete" utseende
  • 4WD om mulig
  • Bilen burde kunne "dra" litt unna :blush:

Som sagt er budskjettet 20-40k, helst billigst mulig.. Kan muligens strekke meg til 50k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du!

Siste generasjon SAAB 900 kan anbefales på de kriteriene du nevner. Har en til salgs nå! ;)http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11208802

Den er forgjengeren til første generasjon 9.3, og er særdeles driftsikker, og enkel å mekke på. Svenske Folksam, ranker den som 50% sikrere en den svenske gjennomsnittsbilen ved kollisjon også i dag, og modellen ble lansert i 1993. den mest vanlige mottoren, er 2 liters 16 ventiler, med 130 hester., verstingen er 2 liter Turbo med 185 hester (210 i statene). Bilene er solid skrudd sammen for å si det sånn.

De er godt støyisolert, komfortabel i de fleste hasstigheter, og har veldig forutsigbare kjøreegenskaper. bensinforbruk ligger rundt literen på milen blandet kjøring avhengig av kjørestil.

900 har en fantastisk fremkommelighet på glatt vei, grunnet høy vekt på drivhjulene. (forrhjulsdrift)

Den har også helgalvanisert karrosseri. Rust er nesten ikke tema, på de som er tatt litt vare på.

Lykke til i jakten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...