lknight Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 eg prøver å starte PC-en, men når eg ska logge meg inn i admin brukeren, så restarter PC-en automatisk. prøver eg derimot å logge meg inn på søsterns login, så kommer eg fint til skrivebordet og sånt. og når den har restartet et par ganger, så får jeg plutselig bluescreen... =/ eg får ikje opp noge virus alert eller noge som helst når eg logger inn på admin. den restarter like før den når skrivebordet. eg har 1 viktig mappe på skrivebordet @ admin login som eg ikke kan miste. hvordan fører jeg den over til sikker plass?? det høres vel ut som eg må installere windows xp på nytt, men kva er den "systemgjenopprettingsdisken" som vises under min datamaskin?? kva bruker eg den til?? kan eg bruke den nå som systemet mitt er falleferdig?? eg skulle gjerne brent et par ting på cd, men av en eller annen grunn så vil ikje cd-brennern fungere... ser på enhetsbehandling at den er funksjonell og sånt, men den vil ikje brenne. får heller ikje koblet til internett med den PC-en. koblinger og sånt er riktig, men den vil ikke koble seg til. prøvde å sette kabeln til laptopen, og der fungere nettet uten problemer. på cmd finner jeg ingen ip'er eller sånt når eg skriver 'ipconfig'. kva slags råd har dere å komme med til det her..?? venter spent på svar eg. sitte helt fast nå. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Virker som om Windows har fått en skade ja. Prøv og logge inn på administrator konto via sikkerhets modus (F8 ved oppstart) for og ta backup av filen din. Så finner du frem Windows platen din og gjør følgende: Start maskinen, når du ser skriften "press a key to boot from CD" så trykker du en valgfri tast, maskinen vil nå starte installasjonen av Windows XP, hvor reperasjons delen ligger. Ved første installasjons bildet får du 3 valg, "enter" for og installere, "F3" for og avslutte og det du skal velge: R/E = repair -> pass = enter -> velg operativsystem (trykk feks 1 så Enter), i neste vindu skriver du "CHKDSK /R". Når denne opperasjonen er ferdig, ta ut CD platen, skriv "exit". Maskinen starter nå på nytt og skal forhåpentligvis fungere som normalt. Fiksing av CDbrenner: Dette kan være så enkelt som et filter som ødelegger. Prøv følgende: Sletting av upper / lower filters i Windows Gjør følgende: 1.0 I Start-menyen: 1.1 Velg "Kjør" 1.2 Skriv inn: Regedit 1.3 Det er et pluss (+) tegn ved HKEY_LOCAL_MACHINE, klikk på denne 1.4 Det er et pluss (+) tegn ved System 1.5 Det er et pluss (+) tegn ved CurrentControlSet 1.6 Det er et pluss (+) tegn ved Control 1.7 Det er et pluss (+) tegn ved Class 1.8 Klikk på følgende verdi {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. 1.9 I det høyre vinduet er det en verdi som heter UpperFilters, klikk på den 1.10 Trykk Delete knappen på tastaturet bare en gang slik at verdien forsvinner. 1.11 I det høyre vinduet er det en verdi som heter LowerFilters, klikk på den 1.12 Trykk Delete knappen på tastaturet bare en gang slik at verdine forsvinner. 1.13 Hold inne ALT knappen og trykk F4 knappen slik at Register vinduet forsvinner. 1.14 Start maskinen på nytt. Lykke til. Endret 18. oktober 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
lknight Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 kan prøve på det først, ja... hva om det ikje fungere da?? har du noge reserveplan? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Om det ikke funker, Ta ut harddisken, koble den inn i en sekundær PC og flytt over viktige filer, for så og sette den tilbake for reinstallasjon. Lenke til kommentar
lknight Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 jaha. skal prøve på det. takker så meget for rådene dine! Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Eller så kan du jo bruke en linuxdistro som du booter fra en CD til å kopiere over filene til f.eks et usbminne eller ekstern harddisk. Du kan f.eks bruke ubuntu desktop CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå