Gå til innhold

DELL Inspiron 8200

Marvin

Anbefalte innlegg

Denne kommer til meg i løpet av to dager. Sitter bare her og skjelver og sikler av glede.

Intel pentium 4 1,8 GHZ Mobile

512 MB DDR SDRAM 266 mhz

VT - 15'' TFT SXGA+ (1400x1050)

20GB Ultra DMA/ATA 100

ATI Mobility Radeon 9000 64MB

DVD-ROM 8x Internal

Internal combo 56k modem / 10/100 network

Har jeg gjort noe lurt/bra eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, det ser fin ut den... ville kanskje ha kjøpt minst mulig ram for så å kjøpe ram fra et annet firma enn dell (hadde spart en del penger på det)

kunne kanskje oppgradert hd'en i stede. Men i8200 er en bra maskin synes jeg...eneste som trekker ned er plasten den er laget i pluss de utskiftbare dekslene, er bare i vegen. Når man legger hendene på den knirker de...men dette er bare bagateller....

:woot:

Morten

Lenke til kommentar

i8200 er en kjempebra maskin. Av dine valg ville jeg har redusert RAM og kjøpt fra noen andre, samt dytta inn mer harddisk-plass. Jeg har hatt min i tre måneder og er over 20 GB allerede.

Når det gjelder støyen så går viftene egentlig ganske ofte. Det flotte med Dell er imidlertid at det fins mange fans ute der som gjør alt for å gjøre maskinene sine bedre.

Gå til denne linken http://www.diefer.de/i8kfan/index.html og last ned programmet og følg anvisningene. Det gjør viftene mer effektivt. Hos meg har det fungert optimalt.

Men husk du gjør det på eget ansvar!

Lenke til kommentar
ville kanskje ha kjøpt minst mulig ram for så å kjøpe ram fra et annet firma enn dell (hadde spart en del penger på det)

:woot:  

Morten

Har egentlig bare kjøpt maskina med minimum av RAM (256), men det er slik min ordrebekreftelse så ut når jeg fikk den på epost fra DELL.

Regner med dette med at maskinen leveres med denne speccen - eller kommer jeg til å KLAGE... :lol:

Lenke til kommentar

Eg har tenkt å kjøpe meg en laptop, men er litt usikker på kva laptop eg skal velge. Ein av dei eg har vurdert er Dell Inspirion 8200. Eg lure derfor litt på kva erfaringar dere har med denne pcen?

Her er kort om kva eg skal bruke laptopen til.

Laptopen eg kjøper skal erstatte den stasjonære pcen min og eg skal bruke den på skulen. Eg pleier å spele en del på lan-party, derfor er det ein fordel om pcen har god 3d ytelse.

Blir den for stor og tung å ta med seg på skolen?

Har planer om å kjøpe den beste skjermen, men er litt bekymra for at 1600*1200 blir for stor oppløysing på ein 15" (tekst og icon osv blir for små). Kva erfaringar har dere?

Har noken testa 3d ytelsen i linux?

Med tanke på skule bruk tenkte eg kanskje å kjøpe en sekk med plass til både laptop og skulebøker, noken som har erfaringer?

Håper på objektive svart :)

Lenke til kommentar

Heisann. Her er en oversikt over min PC

Dell Inspiration 8200

512 DDR RAM

40 GB Harddisk

1,8 M GHZ

Nvidia 64 MB 440 Go

DVDCDRW combo

Modem, nettverkskort, Integrert trådløst nettverkskort.

Ultra Sharp 15" skjerm 1200*1600

Som skrevet tidligere har jeg hatt denne maskinen i over ett halvt år nå, og er kjempefornøyd. Når det gjelder støy tror jeg den er den beste på markedet. Den har to vifter, noe som gjør at den bare går med 50 % speed på viftene, og det er svært sjelden at viftene går. Jeg har flere kamerater som har hatt diverse andre Laptops, og alle har reagert på hvor stille min er (de har helt nye).

Skulle jeg kjøpt idag ville jeg ihvertfall hatt integrert bluetooth, men dette er jo ikke alle som trenger.

Maskinen min takler alle spill bra, og ATI kortet er visst noe bedre enn mitt Nvidia (hadde ikke ATI da jeg kjøpte min)

Det største minuset er batteritiden. BAtteriet varer i rett over 2 timer, og det er for dårlig.

Ellers støtter jo maskinen f.eks dolby digital output for surrounanlegg, og det fungerer glimrende.

Kunne jeg ha gjort noe annerledes med bestillingen ville jeg kjøpt 60 Gb harddisk, evt en 200Mb Firewire harddisk utenom.

Jeg drømmer nå personlig om en HP 5450 nå. Ipaq med integrert Wlan, Buetooth og IrDa.

Vær Hilset

Lenke til kommentar

heisann...

jeg er storfornøyd med min i8200...den er glimrende på lan-party, og jeg klarer fint å drasse den med meg til og fra skole hver dag...

jeg har enhanced uxga(1600*1200), og synes dette er veldig behagelig...det tok litt tilvenningstid, men nu ville jeg ikke hatt noe annet...

den eneste sekken jeg har vært borti er sekken dell leverer...og den virker solid, og har god plass!

men, som alltid, så sliter jeg med å anbefale dell grunnet forferdelig kundebehandling...så jeg ville sett meg grundig om etter alternativer før du går for en dell!!

vh

krister

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...