Gå til innhold

DHL-konkurranse, tilsynelatende kjøpsbetinget

Lacim

Anbefalte innlegg

Jeg satt og surfet VG.no og så DHL hadde en aldri så liten konkurranse, vinn en Sony GPS. Grunnet mangel på noe mer fornuftig å ta meg til, klikker jeg på reklamen og kommer til DHLs side: http://www.dhltid.no/sendogvinn.html

Kort forklart, send en pakke med DHL-express, registrer sendingsnummeret og bli med i trekningen av denne premien. Så vidt meg bekjent er kjøpsbetingede konkurranser ulovlige her til lands, siterer markedsføringsloven §5:

Det er forbudt i næringsvirksomhet å søke fremmet salget eller kjøpet av en eller flere varer, tjenester eller andre ytelser ved å sette i verk utlodning eller annen foranstaltning der tilfellet helt eller delvis avgjør hvem en fordel (gevinst, belønning, premiering eller annet) skal tilfalle.

Vil denne paragrafen gjelde, og hvem skal man kontakte for å gjøre de klare over denne glippen?

Endret av Sihar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den paragrafen bør komme til sin rett her, ja. Det er konkurransetilsynet som håndterer disse tingene..

Og det er du sikker på? Fordi du finner ordet "konkurranse" i navnet "Konkurransetilsynet"?

Nei, det er nok Forbrukerombudet som tar hånd om brudd på Markedsføringsloven.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...