ATWindsor Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Utrolig morsomt og utfordrende spill Til dere som syntes det var så alt for kort, har dere da også brynt dere på bonusbrettene? Er akkurat ferdig med 'Advance Chambers' og da er jeg ferdig med 43% av spillet når jeg ser på "statistikken" under Achievements. 'Challenge Maps' står for tur og etter hvert åpnes opp (håper jeg) blant annet 'Terminal Velocity' (fall 30000 feet) og 'Long Jump' (jump 300 feet) så her er det mye å glede seg til. Noen som er 100% ferdig? Blir spill egentlig så mye lengre av å "tvinges" til å spille igjennom de samme brettene med begrensinger på tid eller annet? AtW Lenke til kommentar
Anolitt Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Genialt spill. Kjempemorsomt med noe nytt og banebrytende. Godt å måtte bruke hodet litt innimellom. Hvis noen sitter fast kan man alltids bruke www.gamevideo.com. der får du en video som viser hvordan brettet fullføres.. Men det anbefales å prøve selv først, for husk på at spillet for all del er mulig å komme gjennom!! Anolitt---> Still alive! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Utrolig morsomt og utfordrende spill Til dere som syntes det var så alt for kort, har dere da også brynt dere på bonusbrettene? Er akkurat ferdig med 'Advance Chambers' og da er jeg ferdig med 43% av spillet når jeg ser på "statistikken" under Achievements. 'Challenge Maps' står for tur og etter hvert åpnes opp (håper jeg) blant annet 'Terminal Velocity' (fall 30000 feet) og 'Long Jump' (jump 300 feet) så her er det mye å glede seg til. Noen som er 100% ferdig? For Terminal Velocity så tar du bare en portal i taket og en under deg og lar deg falle helt til du ser du har achievmenten. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Utrolig morsomt og utfordrende spill Til dere som syntes det var så alt for kort, har dere da også brynt dere på bonusbrettene? Er akkurat ferdig med 'Advance Chambers' og da er jeg ferdig med 43% av spillet når jeg ser på "statistikken" under Achievements. 'Challenge Maps' står for tur og etter hvert åpnes opp (håper jeg) blant annet 'Terminal Velocity' (fall 30000 feet) og 'Long Jump' (jump 300 feet) så her er det mye å glede seg til. Noen som er 100% ferdig? Blir spill egentlig så mye lengre av å "tvinges" til å spille igjennom de samme brettene med begrensinger på tid eller annet? AtW Ja. Du må løse ting på en helt annen måte enn første gang du spilte det samme brettet. Og noen av brettene er endret på (gulvet er blitt dødelig, Weighted Companion Cube er blitt Weighted Bouncy Companion Sphere ( ) m.m). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Utrolig morsomt og utfordrende spill Til dere som syntes det var så alt for kort, har dere da også brynt dere på bonusbrettene? Er akkurat ferdig med 'Advance Chambers' og da er jeg ferdig med 43% av spillet når jeg ser på "statistikken" under Achievements. 'Challenge Maps' står for tur og etter hvert åpnes opp (håper jeg) blant annet 'Terminal Velocity' (fall 30000 feet) og 'Long Jump' (jump 300 feet) så her er det mye å glede seg til. Noen som er 100% ferdig? Blir spill egentlig så mye lengre av å "tvinges" til å spille igjennom de samme brettene med begrensinger på tid eller annet? AtW Ja. Du må løse ting på en helt annen måte enn første gang du spilte det samme brettet. Og noen av brettene er endret på (gulvet er blitt dødelig, Weighted Companion Cube er blitt Weighted Bouncy Companion Sphere ( ) m.m). Du må alltid løse ting på en annen måte når slike ting endres i et spill, men betyr det at spillet er så mye lengre i praksis av den grunn? Man må angripe problemet annerledes på andre vansklighetsgrader også, blir et spill 4 ganger så langt av 4 vansklighetsgrader? Tidspress gjør at man må angripe brett annerledes, men det er vanlig på mange spill, og ikke noe alle setter pris på. I snitt drar det ikke opp varigheten for folk på langt nær så mye som flere brett. AtW Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg må si at dersom banene endres så drastisk som de gjør her, så er det ikke bare endring av vanskelighetsgrad. (det er kanskje derimot å ha begrensinger på skritt/portaler, det har jeg ikke prøvd). DEt blir jo "helt nye" baner. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg må si at dersom banene endres så drastisk som de gjør her, så er det ikke bare endring av vanskelighetsgrad. (det er kanskje derimot å ha begrensinger på skritt/portaler, det har jeg ikke prøvd). DEt blir jo "helt nye" baner. Banene endres jo ikke akkurat drastisk, de er gjerne helt like, med unntak av en flate eller to er forandret, og en boks er tatt vekk, eller liknende. Personlig synes jeg de er langt ifra "helt nye" baner. AtW Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ja, for du har testet de? Jeg syns i alle fall det var interessant, og måtte tenke på en helt ny måte. Var mye vanskeligere. Selvfølgelig kjenner jeg igjen banene, men nå har de ikke som hensikt å trene deg hele veien (slik de har vansligvis (se developers comments)). Nå er de mer for de som allerede kan forskjellige teknikker, og vil bruke de på litt innovative måter. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Ja, for du har testet de? Jeg syns i alle fall det var interessant, og måtte tenke på en helt ny måte. Var mye vanskeligere. Selvfølgelig kjenner jeg igjen banene, men nå har de ikke som hensikt å trene deg hele veien (slik de har vansligvis (se developers comments)). Nå er de mer for de som allerede kan forskjellige teknikker, og vil bruke de på litt innovative måter. Jeg har testet de ja, og det er i mine øyne fortsatt langt ifra nye brett, som noen tidligere nevnte, så er kanskje spillet litt for ensformig med bare bokser og knapper, kanskje det er like greit at det var relativt kort? Misforstå meg rett, jeg hadde det gøy når jeg spillte igjennom spillet, men når man prøver seg på bonusting blir det fort mye av det samme, selv brett19 dro litt mye ut i mine øyne. Men atmosfæren er gullgo, håper de lager en skikkelig svær companion-cube, noe man kan bruke som puff, eller fothviler til godstolen eller noe AtW Endret 21. oktober 2007 av ATWindsor Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Selvsagt, jeg skulle gjerne hatt flere baner (noe som sikkert kommer fra folk som lager baner for å ha det gøy), men jeg mener også at jeg har fått mye mer enn bare de banene man spiller på Normal. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Sist jeg sjekket i dag fikk jeg ikke opp noe verktøy for Portal level designing, ei heller level designing til HL2:EP2. Tror det kommer i løpet av neste uke, og da kan man sette seg ned og lage en del spennende brett. Gleder meg, ser mange potensialer i Portal. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Spennende... Lesestoff etc: http://www.primotechnology.com/2007/10/17/...-life-2-portal/ Endret 22. oktober 2007 av Toa Lenke til kommentar
War Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Irriterende at AI kjærringa skal spamme når man spiller det på nytt med lydspor. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Akkurat spillt gjennom de vanlige brettene. Det var absolutt et annerledes, forfriskende og morsomt spill. Likte spesiellt sangen hun synger til meg når spillet er ferdig Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Fantastisk spill, morsomt og originalt, og digget slutten. 10/10 Endret 22. oktober 2007 av Onkel Lenke til kommentar
radivx Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Do science and eat cake! Utrolig artig konsept. Føler kanskje at spillet var litt vel kort til å være et puzzle spill. Blir liksom litt kjedelig når mesteparten av tiden brukes på "advanced levels" som faktisk bare er de andre brettene modifisert slik at dem blir vanskeligere. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Vi som synnes dette var lett og lite utfordrene /kort osv kan jo lage egene brett Skjønner at dem ikke kunne lage det værre med den 10årlige testgjengen dem hadde. Testspillere så ikke opp og sto fast , så måtte de adde en stige på veggen for å få dem til å løfte blikket. Kunne neppe vert så smarte testspillere. Alle brettene ble nerfet før release pga testspillere som sto fast. Endret 23. oktober 2007 av War Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Takk for god anmeldelse! Kjøpte Orange Box på bakgrunn av portal. Selv om det er kort var det meget fornøyelig å gå gjennom brettene Ville bare takke artikkelforfatter, slik at disse vet at det de skriver vurderes og også kanskje kjøpes. Da skal jeg se på de andre spillene i denne pakka Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ble ferdig med "Portal" i går. "Det var på tide", sier vel noen. Genialt spill. Tror det er mitt favorittspill i "Orange Box"-pakken. Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Jeg fantaserer stadig vekk om en slik opplevelse. Og nå er den kommet som et spill, så rått. Den der må jeg bare få tak i. Endret 13. april 2008 av Hell_Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg