Gå til innhold

Omtale av Portal (PC)

Anbefalte innlegg

Utrolig morsomt og utfordrende spill :)

Til dere som syntes det var så alt for kort, har dere da også brynt dere på bonusbrettene? Er akkurat ferdig med 'Advance Chambers' og da er jeg ferdig med 43% av spillet når jeg ser på "statistikken" under Achievements. 'Challenge Maps' står for tur og etter hvert åpnes opp (håper jeg) blant annet 'Terminal Velocity' (fall 30000 feet) og 'Long Jump' (jump 300 feet) så her er det mye å glede seg til.

Noen som er 100% ferdig? :w00t:

Blir spill egentlig så mye lengre av å "tvinges" til å spille igjennom de samme brettene med begrensinger på tid eller annet?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genialt spill. Kjempemorsomt med noe nytt og banebrytende. Godt å måtte bruke hodet litt innimellom.

Hvis noen sitter fast kan man alltids bruke www.gamevideo.com. der får du en video som viser hvordan brettet fullføres..

Men det anbefales å prøve selv først, for husk på at spillet for all del er mulig å komme gjennom!!

Anolitt---> Still alive!

Lenke til kommentar

Til dere som syntes det var så alt for kort, har dere da også brynt dere på bonusbrettene? Er akkurat ferdig med 'Advance Chambers' og da er jeg ferdig med 43% av spillet når jeg ser på "statistikken" under Achievements. 'Challenge Maps' står for tur og etter hvert åpnes opp (håper jeg) blant annet 'Terminal Velocity' (fall 30000 feet) og 'Long Jump' (jump 300 feet) så her er det mye å glede seg til.

For Terminal Velocity så tar du bare en portal i taket og en under deg og lar deg falle helt til du ser du har achievmenten.

Lenke til kommentar

Blir spill egentlig så mye lengre av å "tvinges" til å spille igjennom de samme brettene med begrensinger på tid eller annet?

AtW

Ja. Du må løse ting på en helt annen måte enn første gang du spilte det samme brettet. Og noen av brettene er endret på (gulvet er blitt dødelig, Weighted Companion Cube er blitt Weighted Bouncy Companion Sphere ( :hrm: ) m.m).

Lenke til kommentar

AtW

Ja. Du må løse ting på en helt annen måte enn første gang du spilte det samme brettet. Og noen av brettene er endret på (gulvet er blitt dødelig, Weighted Companion Cube er blitt Weighted Bouncy Companion Sphere ( :hrm: ) m.m).

Du må alltid løse ting på en annen måte når slike ting endres i et spill, men betyr det at spillet er så mye lengre i praksis av den grunn? Man må angripe problemet annerledes på andre vansklighetsgrader også, blir et spill 4 ganger så langt av 4 vansklighetsgrader? Tidspress gjør at man må angripe brett annerledes, men det er vanlig på mange spill, og ikke noe alle setter pris på. I snitt drar det ikke opp varigheten for folk på langt nær så mye som flere brett.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg må si at dersom banene endres så drastisk som de gjør her, så er det ikke bare endring av vanskelighetsgrad. (det er kanskje derimot å ha begrensinger på skritt/portaler, det har jeg ikke prøvd). DEt blir jo "helt nye" baner.

Banene endres jo ikke akkurat drastisk, de er gjerne helt like, med unntak av en flate eller to er forandret, og en boks er tatt vekk, eller liknende. Personlig synes jeg de er langt ifra "helt nye" baner.

AtW

Lenke til kommentar

Ja, for du har testet de? Jeg syns i alle fall det var interessant, og måtte tenke på en helt ny måte. Var mye vanskeligere.

Selvfølgelig kjenner jeg igjen banene, men nå har de ikke som hensikt å trene deg hele veien (slik de har vansligvis (se developers comments)). Nå er de mer for de som allerede kan forskjellige teknikker, og vil bruke de på litt innovative måter.

Lenke til kommentar
Ja, for du har testet de? Jeg syns i alle fall det var interessant, og måtte tenke på en helt ny måte. Var mye vanskeligere.

Selvfølgelig kjenner jeg igjen banene, men nå har de ikke som hensikt å trene deg hele veien (slik de har vansligvis (se developers comments)). Nå er de mer for de som allerede kan forskjellige teknikker, og vil bruke de på litt innovative måter.

Jeg har testet de ja, og det er i mine øyne fortsatt langt ifra nye brett, som noen tidligere nevnte, så er kanskje spillet litt for ensformig med bare bokser og knapper, kanskje det er like greit at det var relativt kort? Misforstå meg rett, jeg hadde det gøy når jeg spillte igjennom spillet, men når man prøver seg på bonusting blir det fort mye av det samme, selv brett19 dro litt mye ut i mine øyne.

Men atmosfæren er gullgo, håper de lager en skikkelig svær companion-cube, noe man kan bruke som puff, eller fothviler til godstolen eller noe :)

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket i dag fikk jeg ikke opp noe verktøy for Portal level designing, ei heller level designing til HL2:EP2. Tror det kommer i løpet av neste uke, og da kan man sette seg ned og lage en del spennende brett.

Gleder meg, ser mange potensialer i Portal.

Lenke til kommentar

Do science and eat cake!

Utrolig artig konsept. Føler kanskje at spillet var litt vel kort til å være et puzzle spill. Blir liksom litt kjedelig når mesteparten av tiden brukes på "advanced levels" som faktisk bare er de andre brettene modifisert slik at dem blir vanskeligere.

Lenke til kommentar

Vi som synnes dette var lett og lite utfordrene /kort osv kan jo lage egene brett

Skjønner at dem ikke kunne lage det værre med den 10årlige testgjengen dem hadde.

Testspillere så ikke opp og sto fast , så måtte de adde en stige på veggen for å få dem til å løfte blikket. Kunne neppe vert så smarte testspillere.

Alle brettene ble nerfet før release pga testspillere som sto fast.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Takk for god anmeldelse!

Kjøpte Orange Box på bakgrunn av portal. Selv om det er kort var det meget fornøyelig å gå gjennom brettene :)

Ville bare takke artikkelforfatter, slik at disse vet at det de skriver vurderes og også kanskje kjøpes.

Da skal jeg se på de andre spillene i denne pakka :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...